Wednesday, August 5, 2009

PAS terkena air lior anjing

Sinar Harian - 5/8/2009
Sementara itu, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua pula memberi amaran kepada Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali supaya berhenti berlakon seolah-olah beliau ‘Menteri Besar UMNO’.

Menurut Pua, Dr Hasan seharusnya sedar bahawa beliau salah seorang dari Pakatan Rakyat (PR) dan bertindak mengikut undang-undang.

“Kenyataan Hassan mengkritik tindakan Ronnie yang menjalankan tugas tidak seharusnya berlaku malah bertentangan dengan semangat PR," katanya.

Menurutnya lagi, tindakan PBT melaksanakan rampasan seperti itu tiada dalam bidang kuasa mereka ataupun atas arahan akta Islam di negeri ini.

AS I SEE IT:
Hassan Ali tidak patut mengeritik Ronnie Liew kerana atas dasar semangat PR. Najis besar hanyalah anjing dan babi manakala semangat bukannya najis kecuali terkena anjing yang basah dan daging babi.

Nampaknya PAS mesti disamak kerana terkena air lior anjing.

10 comments:

  1. salam buat mummyku sayang,
    Pakatan Rakyat atau Pakatan Rapuh ?
    Tak sabar rasanya nak tunggu PRU13..bukan apa,teringin nak lihat PM PR..mcm mana agaknya..apa warna kulitnya yee..rasialisme ke orgnya..waduh3..Hassan Ali baru bersuara..itupun setelah PAS melihat dan menyedari silapnya mereka berdemo tempoh hari..ingatkan bila berdemo mereka akan jadi juara sebaliknya penyokong sendiri menghina..apa taknya,yg berniaga kat KL tu rata2 org mereka..nak tekel Melayu semulalah kononnya..

    org Melayu jgn mudah terpesona dan terpedaya dgn mainan Hassan Ali..ni semua sandiwara PR saja..tengok isu babi kat KEDAH ?dua hari jee..gaduh dgn bini pun busuk2 lima nam hari..tak gitu mummy

    ReplyDelete
  2. Mummy Rock

    Sebentar lagi mursyidul pakatan riot sdr Lim Kit Siang akan melawat Selangor dan selepas itu PAS dan DAP akan berpeluk-pelukan semula seperti 'peristiwa babi' di Kedah baru-baru ini.!

    ReplyDelete
  3. fed-up dgn PAS....tukar2

    ReplyDelete
  4. Pakar Motivasi Hassan Ali sudah tidak terdaya untuk memotivasikan Ronnie kerana Ronnie lebih bijak motivasinya dengan menghalalkan arak sehinnga Hasan Ali mabuk dengan tempias Chival Regal Ronnie Liu.

    ReplyDelete
  5. Mummy Rock

    Tergoda tgk foto mummy. agak-agak klu setakat ketampanan Belacak nih boleh test market ke?

    Jgn marah.. joke malam khamis!

    ReplyDelete
  6. haaa, baru kena ...pakar motivasi kena motivasi

    ReplyDelete
  7. I think we should 'encourage' Roziah & couple of Selangor's PR Assemblymen to crossover to BN by offering 'compensation'..

    What is RM20-30 million compared to misery that the rakyat has been facing for the past1 1 1/2 year..

    We could ask Dr. Khir's assistance to secure loan from a leading international bank to fund this project..

    ReplyDelete
  8. tony pua dan ronnie pun harus diminta berhenti berlakon seolah2 menteri besar selangor juga ..

    ReplyDelete
  9. Salam.
    Pilih-pilih tebu terkena tebrau,
    apa nak buat, telan mati mak luah mati bapak.
    Jalan terbaik keluar saja senang, orang tak marah. Tapi sayang pulak dah jadi exco sayang pulak, senang nak gunakan duit pusat zakat selangor untuk buat kursus bina Insan.

    ReplyDelete
  10. Hasan Ali menyesal tak sudah terlepas peluang jadi mb selangor ketika khir toyo offer - now geget jari meh..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.