Friday, August 21, 2009

Belit-membelit Nik Aziz membuat Nik Aziz terbelit

Kenyataan belit-membelit Nik Aziz bukan perkara baru. Ketokohannya yang berselindung di sebalik gelaran "MURSYIDUL AM" membuat penyokong-penyokong PAS yang ilmu mereka separuh masak tidak berani mempertikai hujah-hujahnya kerana bagi mereka Nik Aziz adalah sempurna.

Provokasi-provokasi Nik Aziz membuat orang-orang UMNO melenting tak tentu pasal sehingga hujah-hujah orang-orang UMNO yang cetek ilmu begitu mudah dipatah Nik Aziz. Mereka menembak Nik Aziz seperti menembak rambang dengan "machine gun" .

Tetapi apabila Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan memutuskan kenyataan Nik Abdul Aziz bahawa sesiapa yang menyokong UMNO tidak akan masuk syurga adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam, Nik Aziz telah menjadi gabra dan mengelabah. Nik Aziz pula melenting dan mempertikai jawatankuasa tersebut.

Berikut ialah kenyataan bagaimana Nik Aziz memutar-belitkan kata-katanya sendiri:

1) ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. ‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar’’ kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

2) "Yang menentukan jalan syurga dan neraka ialah Allah dan yang memberitahu kepada kita ialah nabi dan apabila nabi mati tugasnya disambung oleh alim ulama. "Saya bukan menentu syurga dan neraka yang menentu ialah Allah. Saya cuma penyambung tugas Nabi Muhammad SAW," katanya

Komen:
Layakkah Nik Aziz digelar ulama untuk menyambung tugas Nabi Muhammad SAW?

46 comments:

  1. YAB DSNTR sebagai Perdana Menteri Malaysia harus segera bertindak menghapuskan petualang2 negara yang sedang bermaharajalela. Petualang2 negara ini sudah menjadi terlampau biadap dan berani bertindak ikut suka hati mereka.

    Saban hari mereka menabur fitnah dan mem buruk2 kan kerajaan yang memerintah. Terutamanya di lama2 blog yang pro Pakatan Rakyat. Ceramah2 yang mereka anjurkan juga telah banyak menghasut rakyat membenci kerajaan. Perbuatan mereka ini sudah melampaui batas. Jika tidak dibendung dengan segera, keselamatan negara akan terancam.

    Perdana Menteri sepatutnya tidak membiarkan ianya terus berlarutan sehingga ketahap yang tidak boleh dikawal lagi. Ini akan menjadikan negara jadi huru-hara dan kacau-bilau. Yang mendapat susah ialah rakyat jelata yang tidak berdosa.

    Tindakan utama yang patut di buat oleh kerajaan ialah 'mengharamkan ceramah2 politik', keduanya mengawasi blog yang anti-kerajaan. Mereka yang bertanggung-jawab mesti dihukum mengikut undang2 ISA kerana mengancam keselamatan negara.

    Segeralah bertindak sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  2. Esok dah setat dah posa, sempena ramadhan yg mulia ini semoga hati nik aziz terbuka untuk bertaubat dan menarik serta membetu£kan kenyataanya serta memohon maaf kepada org2 melayu dalam umno.

    ReplyDelete
  3. makcik rokiah,

    kat mana yg terbelit tu? bolehkah saya kata org melayu tak boleh masuk syurga? kalau saya tambah jadi org melayu yg TIDAK SOLAT tidak masuk syurga boleh kah?

    kalau saya tambah jadi begini...org melayu AMNO yg TIDAK SOLAT tidak boleh masuk syurga bagaimana pulak? utk perkataan melayu, amno dan tidak solat boleh diganti dgn apa saja.

    boleh jadi cina atau pas atau meliwat. yg menentukan akhirnya hanya Allah. tapi Allah telah memberitahu kriteria org yg bagaimana akan ke syurga dan neraka.

    cari buku baca cari guru belajar.

    ReplyDelete
  4. Pada pndapat saye, jgnlh kite mempersoalkn ketokohan Tuan Guru Nik Abdul Aziz kerana beliau sememangnye adalh seorng ulama', terpulnglh kppd mummy sama ada setuju ataupn tidak menetujui akan prkara trsebut..Sharusnya kite mnghormati para ULAMA' krana mereka adalh pwaris nabi...dn saya rasa Tok Guru ada alasannye yng trsendiri mngapa beliau mengeluarkan statement yang sebegitu..Secara jujurnya saya katakan bhwa saya tdak berpihak di atas mana2 parti, cume saya suka memantau keadaan politik Malaysia yng smakin lama saya lihat smakin berkecamuk...Saya rasa mummy tosah dok prtikai pasai Tok Guru...ilmu dia bnyak...tengok batang hidung sndiri dulu mummy ooiii...

    ReplyDelete
  5. MUMMY...
    Komen Mummy lagi bahaya dari Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tau...

    Komen:
    Layakkah Nik Aziz digelar ulama untuk menyambung tugas Nabi Muhammad SAW?

    - Bukankah setiap individu muslim wajib menuntut ilmu dan menyambung tugas Nabi Muhammad SAW.....

    Pantai Merdeka Boy.(hihihi)

    ReplyDelete
  6. salam mamiii..amboii sedap nyeerr bermain kata-kata...nak tulis tuh memang la senang tapi buat la sikit kajian...jgn duk ikut sedap mata memandang dan mulut bercerita..bukan apa...esok nih mami akan ditanya..

    UTAMAKAN PANDANGAN ALLAH DAN RASULNYA..dan bukan pandagan sendirik

    TGNA memang ulamak kerna apa???

    Pengorbanan masa dlm menyebarkan agama dan mendidik umat islam..

    Kederat dan titik puluhnya dlm mengangkat dan mermatabatkan agama ALLAH swt...

    merealisasikan perlembagaan MADINAH sebagai ASAS pentadirannya...

    terlalu banyak...jgn suka -suka atau bersoronok nak mengata org..cermin diri dulu ya mamiii

    ReplyDelete
  7. mummy ni kata tok guru yer,

    Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau sedia bersemuka dengan jawatankuasa muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung kenyataannya bahawa ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa penyokong parti itu ke syurga.

    "Saya sedia berjumpa dengan pihak berkenaan untuk menjelaskan perkara sebenar di sebalik kenyataan saya itu bagi mengelakkan kekeliruan yang timbul," katanya ketika mengulas keputusan jawatankuasa itu bahawa kenyataannya sebagai salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar.


    Menteri besar Kelantan berkata, ulasan-ulasan negatif yang dikeluarkan pihak tertentu terhadap kenyataannya berdasarkan petikan dalam akhbar adalah tidak adil. "Mereka perlu tanya saya di mana salahnya, saya sedia menjelaskan secara berdepan," katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim di Kota Bharu hari ini.

    Bagaimanapun, Nik Abdul Aziz mengakui bahawa beliau bukan orang yang boleh menentukan seseorang masuk syurga atau neraka. "Yang menentukan jalan syurga (atau) neraka adalah Allah dan yang memberitahu kepada kita (ialah) Nabi Muhammad SAW dan (apabila) nabi mati tugasnya disambung oleh ahli ulama.

    "Saya bukan menentu syurga (atau) neraka yang menentukannya Allah, saya yang menyambung syariat dan jalan ke syurga ialah orang-orang yang Allah beri nikmat bukan nabi-nabi," katanya.

    Bagaimanapun, Nik Aziz tetap mempertahankan kenyataannya bahawa ajaran Islam yang dibawa Umno tidak menjamin penyokongnya dapat masuk syurga. Semalam Nik Aziz menjelaskan bahawa apa yang dimaksudkannya ialah SESIAPA SAJA YG MENGASINGKAN IMAN DARIPADA ISLAM tidak akan masuk syurga.

    ReplyDelete
  8. WOW! Penyambung tugas Nabi Muhammad saw!! I'm very impressed!

    Yang Masih Impressed Hingga Tak Terkata

    ReplyDelete
  9. Nanti bila kau mati, ajak le Tuan Guru Najib dan Tuan Guru Mahyuddin semayang mayat kau yeee......

    Tuan Guru Nik Aziz mana layak......

    ReplyDelete
  10. Kata-kata yang macam syok sendiri saja, "masuk bakul angkat sendiri".Orang tak puji,sendiri puji diri sendiri..Itulah petanda dunia dah nak kiamat..Ulama berlagak macam malaikat..masyallah.

    ReplyDelete
  11. mana boleh nik aziz kata ajaran islam umno tidak menjamin penyokong nya masuk syurga..yang aku tau amno mengasingkan agama dengan pahaman poltik mereka..penyokong amno bertanggongjawab terhadap diri mereka sendiri dalam hal agama masing2..bukan kah amalan sesaorang individu yang menentukan syurga nerakanya?bukan kah diri kita secara individu di hisab kelak oleh ALLAHSWT..ostaz aku kata time tu takde dah mak bapak saudara mara nak tolong kita..apa lagi tok guru nik ajis...

    ReplyDelete
  12. mami mami....kalau sy nak p tanya pakcik nik tu saya ni masuk syurga ke neraka boleh tak??agak2 ape pakcik nik tu jawab ek??

    ReplyDelete
  13. untuk hensem ...

    yang petanda nak kiamat sebenarnya bila orang Islam lebih percayakan yang BUKAN ulama drp ulama tu sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petanda hari nak qiamat bila org perasan dia tu ulamak..yg boleh mencaci, maki, hina org, dia boleh tentukan org masuk syurga ke? Neraka ke? Dgn parti politiknya? Ulamak ada parti politik..so funny punya ulamak....

      Delete
  14. kalau mummy diberi pilihan untuk sembahyangkan jenazah mummy, mana yg mummy pilih, nik aziz ka atau dato najib?tolong jawab sat...

    ReplyDelete
  15. atuk mummy...
    Cucu rasa selain kafir yg keneraka ialah orang Islam yang menolak Islam. Bukan setakat Tok Guru...setiap yang mengaku muslim adalah penyambung tugas Nabi Muhammad SAW. Yang berbeza ialah sekecil mana sumbangan kita kepada menegakkan syiar islam.


    manis16

    ReplyDelete
  16. A True Muslim halus budi bahasanya dan sopan bicaranya.
    A true Muslim tidak menganggap keislamannya melebihi orang lain. A True Muslim berusaha merapatkan jurang sesama Islam.
    Humility is the mark of a true Muslim.

    ReplyDelete
  17. alim ulama biase nyer x mengaku dia ulama..

    ReplyDelete
  18. Salam semua,

    Nampaknya semakin ramai yg "MENGAKU PANDAI" tentang agama memberikan komen2 yg merapu dlm blog2 nie...yg bergelar/bertaraf ustaz/ ustazah pun gila politik...[kpd ibnu Zulkifli 10:55AM; "ULAMA" yg mcm mana wajib umat Muhammad S.A.W patut "HORMATI"...Hah! lu pikir laa sendiri!!!

    ReplyDelete
  19. Setuju sangat dengan komen Kak Kama 5:38PM..A True Muslim or Ulama mcm Nabi Muhammad S.A.W.. tak payah nak jerit2/ maki hamun & kutuk mengutuk sesama umat.

    Moose, JB

    ReplyDelete
  20. saya bukan kelantanese, bukan juga penyokong berani mati nik aziz.

    saya juga tak kenal mami, tak tahu usia mami dan tak tahu setakat mana ilmu mami.

    tapi ingin saya tegaskan bahawa artikel mami ini bukan sekadar sampah, tapi sampah yang bertoksid. ia merosakkan diri mami sendiri dan mempunyai kemungkinan merosakkan orang lain juga. sebabnya ialah kerana mami tulis sesuatu yang mami tidak tahu sekaligus tidak layak, iaitu hukum-hakam islam.

    mungkin ada baiknya mami baca setiap komen dan paling penting ialah berfikir sebagai orang islam sejati.

    ReplyDelete
  21. Salam

    Selamat menjalani ibadah puasa Ramadhan 1430H

    ReplyDelete
  22. Nabi Muhammad dulu pun org Mekkah kata dia penipu, pembelit, kaki sihir..apa nak heran.

    Mami pun boleh la sambung tradisi tu!

    ReplyDelete
  23. kalau orang biasa perangai mcm setan,org tak heran..
    Kalau orang biasa perangai mcm ulama,org kata macam2...
    Kalau ulama perangai macam2...itu lah petanda akhir zaman.Nak mintak nasihat kat ulama pun dah tak boleh..sbb nasihat dah tak relevan dah...kata dulang paku sepih,kata org dia yg lebih...

    ReplyDelete
  24. Kalau tak tahu kena bertanya.

    Kalau tak pandai kena belajar.

    Kalau nak berilmu kena berguru.

    ReplyDelete
  25. makcik rokiah,

    makcik dah baca ka transkrip asal ucapan nik ziz tu dgn laporan asal bernama? lawak kan? islam plastik boleh jadi islam dari palestin?

    tiada perkataan ahli atau penyokong amno tak boleh masuk syurga keluar dari mulut nik aziz. yg ada hanya islam yg dibawa amno blalalalala. islam ini tak boleh bawa ke akhirat tak boleh bawa ke syurga tak boleh bawa ke kubur.

    nampaknya makcik juga tertipu oleh media haprak amno seperti mana majlis fatwa juga.

    ReplyDelete
  26. Mummy rokiah, wow nama mummy mcm orang islam ...tapi betul ke mami org islam ? apa buktinya ? solat 5 waktu saja ? mami rasa dgn solat 5 waktu , puasa di bulan ramadhan ni mami dan kwn2 penyokong umno masuk syurga ? org pas tak kata dia masuk syurga tp dgn sokong pihak yg cuba nak tegakkan hukum dan martabatkan islam , insyaAllah Allah akan bg balasan yg baik .

    Cukup ke kita buat musabaqah al quran atau pertandingan nasyid atau masjid besar2 dan canggih kalau disko dan pub , kedai judi TOTO dan Magnum 4D sama byk ?

    macam tu la jugak maksud tok guru nik aziz tu , org yg menyokong parti politik yang tidak mengamalkan hukum dan ajaran islam spt mengharamkan penjualan arak secara bebas,memberi lesen kedai TOTO , Magnum , memberi lesen org buka disko dan pub sama byk dgn jumlah masjid dah di kl tu ...yg bg kebenaran wujudnya kilang carlsberg di selangor tu agak2 mami la , parti politik mana ekk ??

    mai sini mami cheq nak habaq elok2...kalau ilmu tu paras buku lali jer,jangan nak pertikai ilmu org yg setinggi dada ...nilah dia org yg ngaku islam zaman moden ni,ulama pun dia caci maki sindir hina ....adakah seorang yg bergelar mufti saja layak dipanggil ulama ? paham ke maksud ulama tu ? paham ke maksud "alim" tu ?

    mami gi belajar dulu kalau x paham...jangan kerana mami ni nama je islam , keturunan je islam , solat je 5 waktu tp x pasal2 masuk neraka sbb hina ulama...

    dulu mami ni dah kena dgn aku dah,nmpk slow jap menulis ni dah jd balik...aduyaii...kena tazkirah lagi org umno karat nih...

    ReplyDelete
  27. Salam,

    Istifar banyak2 sebelum membuat apa2 statement mengenai seseorang yang jauh tahu mengenai islam daripada kita. Samakah seorang pemimpin yang tinggal berbumbungkan masjid dengan pemimpin yang tinggal di istana yang bernilai jutaan ringgit? Samakan pemimpin yang mengimamkan mengadakan solat setiap hari dan mengadakan tazkirah di masjid setiap subuh berbanding pemimpin yang menari dan menyanyi di perhimpunan ramai. Tepuk dada dan jawapnya ada dalam hati sendiri. Semoga ramadhan ini kita lebih banyak muhasabah diri dan bertaubat.

    ReplyDelete
  28. orang yg mengasingkan iman dan islam tu memang xkan masuk syurga... sudah pasti UMNO tu parti yg mengasingkan iman dan islam (guna sekular...buat apa sekular kalau betol nk islam!!....islam mana yg guna sekular nie!!..ini ikut undang2 british..bukan islam....jd macam mana UMNO kata dia pun nk laksanakan islam sedangkan dasarnya sekular...bodoh penyokong UNMO nie!!!)jadi...bila UMNO tolak perundangan ISLAM dan mengambil sekularism...ini yang dikatakan sesat...dan setiap yang sesat itu ke NERAKA...sbb tu la penyokong UMNO nie x masuk surga kerana sokong UMNO bermakna menyokong dasar UMNO...Dasar UMNO dasar sesat...setiap yang sesat keneraka...pas tu guano nak masuk syurga??..pelik...otak jenis x berfikir....

    ~Islam Untuk Semua~

    p/s:bila bercakap gunakan ilmu..jangan ikutkan nafsu...

    ReplyDelete
  29. .mami ke mummy ke.mahasabah diri sbelum menulis saya rasa kamu tidak layak utk ini sedangkan diri sendiri pun jauh dari islam yg sbenar so tobat lah klu ilmu agama setakat ilmu hadhari ni lagi seekor puak amano cari publisiti murahan ,mcmana masuk syurga klu hukum ALLAH dan nabi Muhammad SAW pun dihina so mami masih tak sedar ke

    ReplyDelete
  30. "Sunday, May 24, 2009
    Parti Komunis Malaya pun dah berblogging
    Di sekitar tahun 60an dan 70an Mummy dan beberapa rakan di kampong mencuri-curi dengar Radio Revolusi Malaya. Kami tidak tahu dari mana ia dipancarkan.
    Ketika itu apa yang menjadi "trill' kami ialah maklumat-maklumat dan propaganda Komunis itu kami "compare" dengan maklumat semasa sejauh mana kebenarannya. Kami juga mencari-cari stesyennya kalau-kalau terdengar bunyi tembakan.
    Hari ini masa berlalu dan bekas PKM telah bijak berblog untuk menyampaikan perihal sejarah kegagalan mereka.
    Posted by MUMMY ROKIAH at 3:17 PM"

    POSTING DIATAS TELAH DIBUAT OLEH "THE MUMMY ROKIAH",,,,SKRG SAPA YG PUTAR BELIT..?????
    ADAKAH "MUMIA ROKIA" NI BEKAS KOMINIS..????KERANA DLM POSTINGNYA,SEOLAH2 MENYOKONG KOMINIS MASA DIA MUDA2..SKRG DIA CUBA NK JADI NEUTRAL,TAPI SOKONG UMNO SEKEJAP,SOKONG PAKATAN SEKEJAP....DIA NI BETUL KE??ATAU PUTARBELIT...??BLOGGERS NILAIKN..!!

    ReplyDelete
  31. Zorro Team88,
    Fundumental perjuangan ialah susur-galur dari mana kita datang.
    Kita datang rakyat marhaen,rakyat bawahan dari kampung yg masuk kota terpinga-pinga seperti rusa masuk kampung.
    Seharusnya rakyat-rakyat ini dibela dan jangan diperbodohkan dengan hukum hakam yang kabur.
    Seharusnya rakyat-rakyat ini tidak ditipu dengan sandiwara jalanan.Di depan rakyat wajah alim di belakang rakyat lain mainannya.
    Seharusnya yang diberi kuasa oleh rakyat tidak angkuh, sombong, melegar-legarkan harta rakyat sesama kroni dan rakyat diperbodohkan dengan janji-janji manis pilihanraya.
    Itulah asasnya.

    ReplyDelete
  32. Itulah jadinya bila menggunakan agama untuk kepentingan parti,sampai tak boleh nak fikir sendiri.Ulama pun tetap seorang manusia,setinggi manapun tahap ataupun ilmu agamanya,dia tetap seorang manusia.Kalau buat salah sekali sekala tu normal la..dah buat salah,tak salah kalau ada orang tegur..dah orang tegur tu terima la..Ucap Terima Kasih ke ape ke..ni tak...dalam islam pun menyarankan agar kita saling tegur menegur antara satu sama lain...kalau belajar tinggi-tinggi tapi tak praktik ilmu tu,susah lah..kena masuk pondok balik ni..

    ReplyDelete
  33. makcik rokiah ni bila mampuih nanti tak payah nak semayang semayang, lempaq kat sungai bagi boya makan...

    ReplyDelete
  34. Ramai pro nik aziz dalam blog ni menghambur kata2 kesat dan tak dapat kawal emosi, kalaulah bloger2 ini islam maka amat tak manis dalam bulan utk amal yg penuh berkat ini yg mana menuntut umat muslimin untuk tawdduk dan sabar demi ibadahnya. Barangkali kita semua dapat gambaran inilah dia islam pas yg diwar-warkan nik azis sebagai lebih islam daripada umno yg dijamin masuk syurga itu. Kabatilan takkan dapat ditutup dengan makihamun dan kata2 kesat masayarakat kini tidak semua jahil dalam menilai insan kamil yg sepatutnya layak disanjung sebagai pemimpin islam dan ulamak.

    ReplyDelete
  35. Layakkah Nik Aziz digelar ulama untuk menyambung tugas Nabi Muhammad SAW?

    MANA SYAITAN LAYAK JADI ULAMA.

    NIK AZIZ ADALAH ULAMA JELMAAN SYAITAN.

    KEPADA PENGIKUT PAS INSAF LAH DAN SEDAR LAH BAHAWASA NYA KAMU SEMUA SEDAN DI-BIMBING OLEH SEORANG ULAMA JELMAAN SYAITAN YANG MEMBAWA KAMU SEMUA KE LEMBAH KEHANCURAN DAN KEKUFURAN.

    ReplyDelete
  36. Salam Mummy,
    Ini saya tujukan khas buat Mummy supaya kita beroleh rahmat, taufik dan hidayah dariNya. Ini bukan kondem atau komen atau tempeleng. Tapi satu nasihat yg cuma satu nada dan intonasi supaya senang difahami.

    Hakikat kita sebagai seorang Muslim perlu dijaga setiap masa. Terimalah hakikat kita memang umat akhir zaman seperti mana yang telah diceritakan oleh Nabi Muhammad SAW.

    Diakhir zaman ini, fitnah memang dimana-mana, riba menjadi amalan, haram dan halal sudah bercampur dan maksiat dimana-mana. Ramai yang lupa dengan hakikat itu dek kerana leka dan lalai dengan keasyikan dunia.

    Ceteknya ilmu Islam (inilah ilmu yg wajib dipelajari oleh setiap manusia). Kalau masih takut dengan kemiskinan, takut tidak popular, takut digelar kolot. Belum cukup lagi ilmu tu.

    Syurga dan neraka itu hak Allah, hak kita untuk belajar ilmu Allah itu. Jadi tuntutlah ilmu supaya hujah kita menjadi kuat dan pegangan kita pun tak tergugat.

    Cuba baca 10 kali transkrip TGNA tu. Mungkin mummy akan mendapati ilmu yg tersirat.

    Ikhlas,

    http://samwansambadie.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. kepada mohammad solehin...
    nama punyalah elok dan baik tapi dalam hati penuh ngan hasad dengki,fitnah menfitnah...siapa anda utk mengatakan penyokong UMNO bodoh? terang2 lagi bersuluh nik ajis mengatakan yang penyokong UMNO tidak akn ke syurga...siap kenyataan nik ajis bersiaran langsung di stesen2 teleevision....bukan dah berak tengah jalan tak mahu mengaku lagi kot?mummy rokiah cuma mennengahkan pada fakta yang benar berkenaan kenyataan nik ajis...kita sebagai org islam kena tegur menegur utk kebaikan sume pihak....nik ajis cuma manusia biasa yang tak sempurna yang kadang2 bila perasaan politik Dicampuradukn dengan agama macam nielah jadinya!!!!!!!!...pada pilihan raya kecil parlimen bukit gantang yang lalu byk sepanduk dari parti PAS yg berbunyi(SAYA ORANG ISLAM WAJIB UNDI PAS)dalam hati kecik saya berkata GILA per....pada org islam yang tidak mengundi PAS apa kan jadi pada mereka?berdosa besarkah mereka kerana tidak mengundi PAS???tidak perlulah sampai parti disamakn ngan agama islam...parti e2 ciptaan manusia dan agama islam e2 ciptaan allah yang mahu kaya lagi mengetahui...kepada penyokong nik ajis kepada nak menegakkan benang yang basah?kepada penyokong PAS,aku nak tanya nie...jikalau PAS dapat memerintah MAlaysia,adakah malaysia akan menjadi negara islam yang mengamalkan hukum hudud seperti yang diwar2kan oleh parti pas?jangan bermimpi disiang hari kerna parti kesayangan PAS iaitu DAp dan PKr akan habis habisan menentang hasrat ini....isu arak di selangor pun PAs kecuk perut bila ronnie liu masuk campur....macm niekah dikatakan parti yang mengamalkan islam?takutkan DAP dari pembalsan ALLAH...

    ReplyDelete
  38. Salam..
    tolong jelaskan lebih lanjut tang mana yang Tuan Guru tu putar belit..kalau setakat ayat yang di boldkan, mana boleh pakai. sedangkan ayat penuh tu dah ada, pikir lah sndiri. Tuan guru bukan habaq org UMNO semua masuk neraka. Dia habaq cara Islam yang di bawa UMNO tu yang tidak membawa ke syurga. Banyak beza kat situ. Dah pandai tulis takkan tak pandai baca kot..

    Tu Rosmah tu..memang la bini Najib, orang Islam..tapi tudung ntah ke mana..peluk cium laki ntah sapa-sapa..habaq mai..masuk syurga ka???toksah cerita la bini menteri lain..

    rasuah bermaharajalela...hukum Allah di pertikaikan..pusat judi arak depa dok bina atas bukit bawah bukit semua tempat segala..

    masuk syurga ka lagu tu???

    anyway, kalau hang rasa hang orang islam..paham islam..kan jadi tugas hang jugak nak sambung tugas Nabi..tugas menyeru kepada maa'ruf mencegah mungkar kan tugas Nabi..tugas kita jugak la..abis tu, bila Nabi wafat..tinggai macam tu ja ka kerja2 tu..dalam nazak2 Nabi menyebut UMMATI...UMNNATI dengan harapan ummatnya dapat membela dan mengembangkan Islam..hang pi pertikai tugas Muslim utk sambung tugas Nabi..pasai pa...

    hang tak nak masuk syurga ka???

    adoi la orang Islam zaman skang..camni lah hang pa suma..mana tak nya zina, naka luar nikah campak sana sini, rempit, dadah..bunuh suma tu meningkat..ni jadi orang mcm hang pa la..yang tak nak berbakti pada agama, menyeru cegah kemungkaran..tapi dok sebok pertikai orang Islam tak layak sambung tugas Nabi..apa punya pemikiran ni..

    ReplyDelete
  39. kepada alang atie bagi contoh2 yang mengatakan cara islam yg dibawa UMNO tidak akan kesyurga?habaq mai.....manusia tetap manusia..walaupun manusia spt nik aziz dikatakan penyampung tugas nabi muhhammad SAW tapi beliau tiada hak utk menentukan syurga neraka seseorg hamba allah...yang berhak hanyalah ALLAH yang mahu berkuasa menentukannya...
    sekarang kerajaan pakatan rakyat diselangor adalah sebahagian dari PAS...tapi knapa pas tidak mengharamkan terus arak,pusat urut,disko,judi??tepuk dada tanyalah selera...

    ReplyDelete
  40. kepada anon..Islam tu syumul..bukan pada ibadah solat haji zakat semata..aurat pun dalam islam..kewangan pun dalam islam..politik pun dalam islam..

    jelas sudah sy bg contoh..org tak pakai tudung mcm rosmah..sah2 masuk syurga terus ke? rasuah dek Ali Rostam..sah2 masuk syurga terus ke?? tu...mesin judi kat Genting Highland..kelab2 malam, disko yang tumbuh kat KL tu..tumbuh masa pemerintahan sape?? masa pemerintahan PR ke..masa pemerintahan UMNO?? kalau nak suruh PR dan PAS haramkan sekarang..kalau UMNO faham itu haram..kenap DAHULU KELAB MALAM JUDI ARAK ROKOk tu SEMUA LULUS??TAK HARAMM KE MASA RORG JAGA SELANGOR NI??kalau awak sendiri tahu arak judi semua tu haram..tapi awak sndr nmpk benda2 tu tumbuh, wujud sejak di bawah UMNO BN lg bukan??

    undang2 jadi halal haram bukan masa pemerintahan PR shj..tapi dari sejak azali..termaktub dalam Al-quran sejak lebih 1400 dahulu..bukan sejak 2 tahun lepas...kalau nak pertikai kenapa tak haramkan..tanya dulu..

    SIAPA YANG LULUSKAN WUJUDNYA JUDI ARAK RASUAH TU SEBELUM NI????

    berpuluh2 tahun BN memerintah..lesen judi lesen arak lesen rokok semua dorg keluarkan..kenapa tak bising masa dorang halalkan semua??

    tepuk dada..tanya IMAN...

    ReplyDelete
  41. kepada alang atie....bukan salah UMNO kerana arak, judi,disko,pusat2 perjudian berlambak2 dimalaysia tapi kerana sifat tolenrasi antara kaum yg terdpt dimalaysia seperti yang tmaktub dalam perlembagaan negara yg menbuatkan kerajaan BN terpaksa meluluskan sume e2...adakah dimalaysia hanya ada org melayu yang beragama islam????macammana dengan bangsa dan agama yang lain????kalau org melayu sahaja dimalaysia snanglah untuk UMNO terus mengharamkannya....kalaulah ARAK,JUDI,DISKO pada zaman pemerintahan UMNO bkn krn alasan e2 pemerintahan PR @ PAS tidak dapat mengharamkannya terus masa pemerintahan mereka?????kalau benar UNMO yg buat salah, pemerintahan PR dan PAS lah yang kena menperbetulkannya!!!!!!bukan untuk menunding jari mencari kesalahan org lain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!seperti apa yg berlaku dahulu biarlah berlaku tiada guna memeperbetulkan sekarang...Cth rosmah x pakai tudung dan rasuah ali rostam macamlah salah satu dosa2 besar sehingga melibatkan semua SEkali AHLI2 UMNO sehingga hanya e2 alasan rosma tak pakai tudung menyebabkn islam yg dibawa UMNO tidak ke syurga??????????kalau nk berkhutbah biarlah kena gayanya...kubur masing2 broooooooooooooooooooo........SAYA NAK TANYA NIE...AWAK(ALANG ATIE) CONFIRM KER DAPAT MASUK SYURGA???

    ReplyDelete
  42. Adakah Nabi Muhamad SAWW menyuruh umatnya memutarbelit kenyataan...sekejap cakap begini.. tak lama kemudian cakap begitu..??????????

    ReplyDelete
  43. KAT BANDAR KINRARA PUAK KAFIR BANGSAT DAP DAH BANGKITKAN SEMULA ISU AZAN DAN TAZKIRAH JANGAN GUNA PEMBESAR SUARA. KITA TENGOK APA PAS MAU JAWAP. TUNGGU MELETUUUUP.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.