Friday, January 27, 2012

PAS ketinggalan dalam mencegah murtad

Penubuhan Jawatankuasa Penguatkuasaan Undang-Undang Syariah bagi memantau lebih rapi pengembangan agama bukan Islam kepada orang Islam dikira tepat pada masanya ketika Islam sedang diterjah oleh pihak-pihak yang tidak tahu menghormati Islam.

jawatankuasa yang dipengerusikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom itu akan memastikan setiap pihak berkuasa yang terlibat di bawah Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam Kepada Orang Islam melaksanakan bidang kuasa masing-masing.

Jawatankuasa ini juga turut memantau pengembangan ajaran salah antara sesama umat Islam. Umat Islam hari ini yang rapuh iman mereka senang diumpan dengan kekayaan dana kemewahan sanggup mengadai akidah mereka.

Kita berharap jawatankluasa ini juga mampu mengesan tunas-tunas awal punca-punca murtad dan mengambil langkah di sekolah-sekolah kindergarten dan pusat-pusat asuhan yang cuba menanam benih murtad di kalangan kanak-kanak Islam.

2 comments:

  1. http://pru13goldbullet.blogspot.com/2012/02/200000-melayu-islam-telah-murtad.html
    54 tahun UMNO berKUASA...UMNO mengaku sebagai PARTI ISLAM TERBESAR...nak salahkan PAS...parti Islam tepi jalan..parti Islam kecil kecilan..kalo dah lembUMNO...tersepit...mula lah SAWAN salahkan orang...

    ReplyDelete
  2. macammana dengan najib taipusam

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.