Sunday, February 2, 2014

AKHIRNYA BARISAN NASIONAL TELAH KENAL PASTI CALUN YANG SUPERHEBAT BAKAL BERHADAPAN ANWAR IBRAHIM DALAM PRK KAJANG.



Pilihanraya Kecil Kajang yang diadakan secara suka-suka oleh Pakatan Rakyat dilihat bukan gelanggang politik BN.
Pengundi Kajang akan mengundi sesiapa sahaja asalkan bukan BN. Kerana bagi mereka calun PKR seperti tuhan. Atas alasan ini Pakatan Rakyat maha yakin mereka akan menang kerana telah berjaya memperkotakkan pengundi Kajang.
Pengundi Cina Kajang kini tegar menyokong pembangkang waima diletak calun Cina sehebat Lee Chong Wei sekali pun pasti beliau akan tewas.

Seharusnya BN tidak membuang masa, membazir wang dan berkempen dengan meletak tokoh-tokoh hebat kerana sudah pasti 'sap-sap suey' calun BN itu akan disembelih hidup-hidup oleh pengundi Kajang. 
BN harus menyimpan tokoh-tokoh hebat ini untuk PRU14 yang akan datang yang dijangkakan lebih sengit dan mencabar. Usah membazir tokoh yang ada.

Bagi menghadapi Anwar Ibrahim dalam PRK Kajang ini calun BN yang paling layak, kuat, hebat dan sesuai untuk pengundi Kajang ialah dengan meletak calun Tokong Cina atau To Pek Kong untuk berhadapan dengan Awar Ibrahim. 
Tok Pek Kong ini akan berkempen dengan sendirinya dan mengeluarkan jutaan wang kertas untuk ditabur kepada pengundi-pengundi Cina di Kajang.

‘Reward’ atau hadiah kepada pengundi-pengundi Kajang yang membatu kerana tidak mahu menilai jasa-jasa perkhidmatan tokoh kepimpinan yang terdahulu haruslah bersamaan dengan batu juga.

Tokong yang diperbuat dari batu itu mungkin boleh memberi perkhidmatan yang terbaik dan superhebat kepada pengundi-pengundi Kajang kerana bertaraf tuhan.
Akhirnya pengundi Kajang juga yang akan untung kerana sesiapa juga yang menang dalam PRK ini kedua-duanya bertaraf 'tuhan'.

18 comments:

  1. apa yang aku meroyan ni mummyrokiah???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju yang MR bagaikan merapu atau kena 'stoned'. Memang ramai benggong dengan Pilihan Raya Kecil Kajang (PRKK) kerana alasan yang diberi oleh PR agak abstrak, sulit untuk orang biasa menjangkaunya sementara UMNO/BN sibuk pada ketika ini nak bubuh LCW atau akan main isu sodomi atau meminta Sultan mengguna kuasa mutlak untuk melecehkan AI jadi MB Selangor atau main banyak cerita karut-marut lagi sedangkan susah nak tumbangkan PR kerana PR mempunyai hampir 3/4 dalam DUNnya. Memang UMNO sulit nak menang kerana para penundi di Kajang bukanlah daripada macik Felda atau Melayu bangan tetapi orang pekan/urban yang cerdik sikit daripada orang kampung Melayu bangan. UMNO/BN terperosok kerana tiada siaa dalam BN walaupun dibubuh Najib sekalipun syusyah nak lawan AI

      Delete
    2. Bkn orang urban yg crrdik..lagi bodoh adalah..mempercayai membuta tuli fitnah dan sandiwara pr..buta sejarah..buta hati..buta perut..

      Delete
  2. Mummy Rokiah! Apa barang yang you merepek ni? Kenyataan you ni dah dikira syirik tau tak, walaupun dibuat dengan tujuan menyindir. Bersihkanlah hati tu, jangan berkarat sangat. Berlapang dadalah. Bukan semua benda you boleh control. Sebagai pemerhati politik profesional, komenlah secara intelligent.

    ReplyDelete
  3. Kalau letak tokong pun belum tentu menang. Anwar kan anugerah tuhan. Tahap dewa dah bagi pengundi Cina. PRK ni letak calon biasa2, peruntukan xyah keluar. Cukup dengan poster parti ja. Setiap kali pilihanraya, bantuan sekolah cina berjuta2, pangkah PR jugak. Apakata bagi dekat masjid, pusat tahfiz, yang Melayu punya, undi pun Melayu yang banyak bagi.

    ReplyDelete
  4. Saya telah menerima banyak komen yang menyentuh pribadi dan ada yang bersifat perkauman di mana saya tidak dapat luluskan untuk siaran komen-komen tersebut. Harap maaf.

    Secara umum biar saya jelaskan bahawa saya bukan menghentam kaum pengundi Cina atau mempermain-mainkan Tok Pek Kong mereka tetapi yang perlu dijelaskan hakikatnya di sini supaya pengundi Cina sedar bahawa calun PKR itu bukan lah tuhan yang boleh mencorak pemikiran mereka sehingga mereka diperalatkan atau diuji kaji undi mereka mengikut kehendak PKR. Otak mereka seolah-olah diudangkan sehingga mereka tidak rasional lagi.
    Terima kasih.

    Peter,
    Sorry, I can't release your comment as it is a wild accusation. I reserve my comment on the Chinese Tsunami unless you and me we meet over teh tarik on this issues but not in this blog.
    Thank you.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Releks la MR...

      Majoriti orang politik mana pernah bagi cerita habis...

      Mereka tak berbohong, mereka cuma beritahu sebahagian kebenaran...

      Apa yang mereka beritahu tu cumalah apa yang tersurat...

      Yang tersirat pandai-pandai hangpa la cari!

      Delete
  5. Senang cerita mcm nie laa...letak je sekor babi mewakili PKR kt kajang mmg gerenti menang...tak payah la Anuar Berahi nak susah2 kan diri mewajarkan bertanding dgn seribu alasan...cina kajang termasuk melayu2 pkr kt situ mmg dah tegar mata sepet...mampus la nak kata aku rasis ke tak sbb mmg aku rasis pon...peduli apa dgn puak2 rasis nie!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la jugak di kaw. yang UMNO KANGKUNG piang....letak babi pun melayu spesis UMNO dari suku KANGKUNG tetap akan pangkah jugak....MR pasti setuju ngan aku....

      Delete
  6. Lebih kurang macam kat Felda-Felda di Malaysia ni lah.....majoriti peneroka menganggap UMNO tu sebagai agama kedua selepas Islam...mereka akan mempertahan nya dalam keadaan apa sekali pun...dan wakil rakyat UMNO itu sebagai Keramat.....begitulah taksub nya mereka...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara atau pun saudari, beringatlah apabila 'menulis'. sekali pun saya bukan dari keluarga Felda, kenyataan di atas sangat tidak berasas dan sepertinya fitnah bila melabelkan UMNO bagaikan agama ke dua selepas Islam bagi orang-orang Felda.
      ingatlah, mati itu pasti bagi si penulis tetapi tulisannya akan terus hidup sampai kiamat. jika fitnah, maka berlarutanlah dosa fitnah itu hingga hari kebangkitan.

      والله اعلم

      Delete
  7. gua paham... cukup sinis

    ReplyDelete
  8. MR telah menghina jin Cina. Balasan akan timpa beliau tak lama lagi, ler.

    ReplyDelete
  9. Sakit perut beta tergelak gelak.
    Satu cadangan yg tepat sekali
    Ha ha ha ha haahaaa

    ReplyDelete
  10. MR jgn marah sgt.umno kn pemberi rezeki pd rakyat

    ReplyDelete
  11. Hanya guna isu buat filem separa lucah rm326juta shj pun dah boleh menangkan anwar..

    ReplyDelete
  12. Anwar Jadi MB - Skuad Sayang Selangor Bubar Ganti Terengganu

    LIHAT BUKTI DI SINI
    LIHAT BUKTI DI SINI

    'Please Note'

    - Pelaburan jutaan ringgit 'skuad sayang selangor' sepanjang 5 tahun untuk merampas kembali selangor di tangan PKR tidak berhasil. Malah memberi 8 lagi kerusi Dun kepada PR

    - Walaupun beribu kali lakonan @ provokasi yang dimainkan oleh media UMNO BN ia tidak lagi relevan untuk Rakyat Selangor. Begitu juga Kelantan dan Pulau Pinang. Ia tetap akan menjadi milik kekal PR.

    - Terengganu juga bakal mengikut jejak selangor... Lihat saja pru 13 hanya 2 kerusi sahaja berbeza dan kemerosotan ketara BN..

    - UMNO BN akan membubarkan 'Skuad Sayang Selangor' dan mengantikan 'Skuad Sayang Terengganu' pula. UMNO BN yakin bila perlaburan jutaan ringgit diberikan kepada rakyat Terengganu terutama anak muda akan mengekalkan Terengganu ditangan mereka

    - UMNO BN akan kekal memerintah Terengganu jika pelaburan mereka berjaya dalam 'Skuad Sayang Terengganu'... Lihat saja bukti jelas apabila pelaburan RM15,000 untuk satu keluarga FELDA dapat mengekalkan undi mereka kpd UMNO BN walaupun sedikit merosot... Jadi apa sangat bezanya level pemikiran anak muda FELDA dan Anak muda Terengganu?

    - UMNO BN tetap akan membubarkan 'Skuad Sayang Selangor' apabila Anwar berjaya menjadi MB selangor. Aura Anwar yang kian kuat kpd anak muda Selangor hanya menjadikan usaha mereka sia2. Lebih baik mereka tumpukan Negeri lain yang juga akan jatuh ke tangan PR...

    Akhir Sekali, adakah UMNO BN akan menyumbat kembali Anwar ke penjara untuk tempoh 10 tahun lagi untuk menghalang daripada menjadi MB Selangor??..... Tetapi yang pasti, UMNO BN akan 'ketandusan strategi' untuk merampas kembali Selangor dan menemui 'jalan mati' untuk menarik sokongan pengundi muda dan pengundi baru yang sudah terdidik sejak 5 tahun dulu..

    ReplyDelete
  13. Hoi MR hang sedaq ka apa yang hang cakap. mana pi melayu PP dari 65% tingga 15% saja. Tu pun nk kata BN baguih lagi?

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.