Sunday, March 1, 2009

Panas!! VCD skandal Puteri UMNO pulak

Seorang calun perebutan jawatan tertinggi Puteri UMNO dan yang telah mendapat pencalunan tertinggi sedang disiasat kerana mengamalkan rasuah politik.

VCD yang mengambarkan beliau sedang mengagihkan wang dan sumbangan kamus kepada pelajar-pelajar sekolah untuk menagih undi akan menjadi bahan bukti utama.

Beliau yang merupakan pemimpin Puteri Negeri juga sedang menghadapi keretakan rumah-tangga kerana terlibat dengan skandal.

Komen:
Kalau macam inilah pemimpin pelapis, baik dibubarkan sahaja puteri UMNO seperti cadangan Tan Sri Ahmad Rithaudeen. Baru nak naik dah terlibat dengan macam-macam skandal dan rasuah politik.

Hakikatnya perhatikan lah semasa perhimpunan Puteri UMNO Malaysia, mana ada Puteri UMNO yang membawa bersama suami mereka? Yang kerap dok nampak depa dok menggatal dengan laki orang dan Pemuda UMNO.

44 comments:

  1. Salam mummy,

    Sumbangan duit dan kamus pada pelajar sekolah pun dikira rasuah? Pelajar sekolah pun jadi perwakilan ke sekarang?

    ReplyDelete
  2. salam mummmy! biasa la mummy, dulu aku dengar salah seorang pemimpin puteri umno di utara tanahair pernah tidor dengan orang kuat pemuda umno, betul...tapi vcd aku tak dapat. nie kira rasuak seks la nie

    ReplyDelete
  3. Kalau buat fitnah eloklah kita tutup aje blog ni.
    Tak ada kualiti langsung..orang nak buat blog, minah ni pun nak buat jugak. Tapi isi hampeh..

    ReplyDelete
  4. Elok lah dibubarkan puteri UMNO ni kalau tidak mereka ni hanya jadi teman veteran dan pemuda UMNO pergi Karaoke. Bukan nak buat cerite tak percaya tunggu lah perhimpunan UMNO akan datang, GRO kat club Karaoke tu pun bersungut sebab tak dapat customer kerana kerja mereka dah di ambil olih Puteri UMNO.
    Rosak habis mummy Oiiiii...orang tua macam Tengku AR tu dah betul bagi cadangan tapi takkan berjaya.
    Kena kuda je Puteri UMNO tu sebab mereka pun sebok nak dapat bisness nak cepat kaya. Tahu sahaja lah akibat nya kalau rambut pun blonde. Nak main golf dan entah lah mummy oiiiii.....

    ReplyDelete
  5. 1. Buat Shasha2020, kalau blog mummy di kira fitnah,saya cadangkan agar Shasha2020 buat blog menceritakan kebaikan Puteri Umno khasnya
    2. Banyak yang diperkatakan mummy ada betulnya, saya adalah ahli Pemuda Merbok.
    3. Apa apa pun jenis sumbangan adalah menimbulkan konflik terutamanya waktu waktu pemilihan.
    4. BN akan kalah lagi pada pilihanraya kecil Bukit Selambau.
    5. Undilah calon Bebas yang berbangsa Melayu beragama Islam

    ReplyDelete
  6. Hik..hi..hik.. tau tak pe....

    ReplyDelete
  7. la mummy baru tahu ke

    ReplyDelete
  8. saya ada seorang kawan,nama dia hassan.bini hassan puteri umno.dulu hassan hidup bahagia bersama isteri dan anak2...tapi kini hassan dah duda,bini hassan kena bawak lari dengan seorang pencacai kepada ketua pemuda umno di kampung...dulu bini hassan pakai tudung penuh,yang terbaru hassan jumpa bekas bini dia pakai seluar jeans ketat baju nampak pusat...syabas kepada puteri umno...

    ReplyDelete
  9. Ingatla dosa sama, jangan kerana kecewa tak dapat jawatan yang diidamkan habis semua orang tak betul... fitnah orang berdosa besagggg. bawak-bawaklah mengucap... rasuah kat budak sekolah nak dapat apa mummy rock? hang ni ati busuk betoi...

    ReplyDelete
  10. Kalaulah puteri itu anak mummy, atau adik beradik mummy - agaknya apa yang mummy akan buat ???

    ReplyDelete
  11. cedikcenun,tu kalu tak silap aku si ketua puteri ameno kedah kan..tapi dgn si mentri besar tu sundri main kat hotel....takpe..putri ameno ni even kalu dah berlaki..sanggup tido dgn jantan lain asalkan dapat pojek2..lahanat punya babi ameno...

    ReplyDelete
  12. elizebet no hal sebab dia sama geng dengan mummy. lepas ni ts khalid bagi sambung coti lagi... lepas tu kalau tak setle lagi juga bagi coti terus... jadi model xxx lagi bagus..

    ReplyDelete
  13. ala skandal tu antara shahanim dgn mahdzir khalid la.mcm tu la umno.sudah reput.jangan undi calon bebas sebab calon bebas tak da prinsip.calon bebas di bkt selambau adalah dari umno.kalau islam pun rasuah buat apa.kaki botol.lagi satu kaki melaram.mcm azizah mahzan heheeh tue kutuk

    ReplyDelete
  14. Salam Mummy,

    Janganlah kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

    ReplyDelete
  15. mami,

    cek dok nampak yang tukang2 karot ni banyak..gosip@skandal dah jd perkara biasa laa..yang tu yg tak baik..TAPI.....yang baik orang katop mata..dok tolong orang meskin rata kedah, bagi bantuan pelajar sekolah,buat kerja amal,redah ayaq bah,dan mcam2 lagi lahh..buka mata sama oooi.

    ada juga nak kawin pun mintak pinjam $$$, kena kencing pun ada, bagi cek ,cek xleh pakai..tang tu orang xnampak ati kawan ni suci..silap2 dia buleh p surga tau..yang dok kondem buat apa..

    dia tau apa dia buat laaa..
    yang dok kalot ni awatnya...janji dia gumbira dengan apa dia buat..hak persendirian dia..biaq la...yang dok kata tu dengki la..xdapat apa..

    ReplyDelete
  16. PUTRAJAYA: A candidate for a top Puteri Umno seat is hot on the party disciplinary board's radar.

    It was learnt that the board was mulling her suspension following investigations and several reports of alleged money politics and breach of party regulations.

    The candidate was among those who received one of the highest number of nominations to contest the party polls later this month.

    If she is suspended, she could be the first candidate to face tough action in the run-up to the party elections.

    Several witnesses were also said to have been hauled up to testify against her.

    Party sources said among the witnesses was a division chief who furnished the board with recordings showing the candidate breaching party rules.

    The division chief had also provided the names of several Puteri members who admitted they had served as agents to distribute money to secure votes for the candidate.

    The sources said there could be at least four charges against the candidate:

    - Allegedly giving money through five agents as inducements to garner votes;

    - Allegedly drawing the support of several state assemblymen for her nomination in their divisions;

    - Allegedly campaigning during her closing speech at a divisional delegates' meeting; and,

    - Allegedly announcing wrong results at the same divisional elections.

    A VCD copy of the recording taken during the divisional delegates' meeting showed the candidate listing down her contributions to the state through the divisions, including the donations and dictionaries she distributed to schoolchildren.

    She expressed her disappointment for not being nominated by the division despite her being a leader in the state and her contributions.

    The board also heard about her alleged involvement in a scandal that led to the pending divorce of a Puteri Umno division chief.

    ReplyDelete
  17. its ok mummy..
    org yang masih jahil tentang hukum2 Allah mesti la sokong kuat apa yang puteri UMNO tu buat.kita yang dok bagi undi kat depa yang tak betul tu pun akan di tanya di akhirat kelak.kawan saya org kuat puteri UMNO tnjg dawai.dia pun terjebak sama skandal dgn org bawahan putera UMNO wahlal dia tu isteri org.semua tu duit la.... iman tolak ketepi.islam depa hanya pada keturunan

    ReplyDelete
  18. Salam mummy jarum!

    nak minta tolong mami siasat tengok ustaz din jj dah lama pula menghilang. Akhir sekali hanya ternampak ustaz din jj masa solat jenazah arwah cikgu wahab di masjid bedong, dia pakai baju hijau ketayap putih.khabarnya dia dengan pu3 syaqirah dah lama kles. kut dia dah lompat pi pr dah ka hapa.? kawan rapat dia mamak romli karim pun dah sibuk sangat sekarang ni, dah tak sebelangkas maacam dulu lagi. masa dok mesyuarat umno dulu ustaz din jj mana pernah hilang. dari sungkap para, petani para , titi semeling , mai ke old town, makbul,batu hampag semua ada. tup-tup hilang.. misteri wooo...

    ReplyDelete
  19. mcm2 org buat utk mencapai kemenangan, walaupun dgn cara yg drastik. Apa2 pun, kita rayu supaya adik2 pu3 tahu menilai dan pilihlah yg pandai buat kerja. Jgn undi yg suka posing aja, buka mulut pun xgheti. Undi nak, buka mulut xnak.

    ReplyDelete
  20. pls give more attention to salah sorang calon KPUM ni yg xtau dari mana dtg nya, tiba2 dpt perhatian. Kekononnya dia & jentera nya berkempen kata nak buat perubahan drastik dari jawatan tertinggi hinggalah ke Exco Pu3 Msia. Dia dgn bangga nya memberi segerombolan rombongan che peah ke Sabah dgn mengsponsor tiket penerbangan & duit poket kpd ketua2 pu3 bhg. Kalau lah adik2 perwakilan ni pilih dia, bermakna kamu memilih org yg tidak mempunyai atau mengetahui erti perjuangan Pu3 yg tertubuh sejak dari awal lagi. Jgn guna wang utk raih undi, guna lah diri sendiri, bertandinglah dengan sihat, jgn lah memporak peranda kan pu3 yg masih mentah & tidak lagi teruk dengan politik wang....

    ReplyDelete
  21. Saya mencadangkan supaya calon KPUM ini disiasat dgn lebih terperinci lagi.

    - saya tak dpt pun rm500 tu

    ReplyDelete
  22. Jerung makan TapaiMarch 2, 2009 at 1:48 PM

    anonymous,...awas itu hanya lakonan ustaz din jj. Dia boleh jadi macam-macam kerana lakonan dia ngalahkan ar tompel.
    boleh menang augerah pelakon lelaki terbaik UMNO Merbok.

    ReplyDelete
  23. Cuba ramai-ramai bayangkan, Puteri yang baru setahun jangung sudah mampu bagi duit ke perwakilan RM500 hingga RM1000 setiap perwakilan. Dari mana dorang ni dapat duit?
    Minta SPRM bukan hanya menyiasat puteri berkenaan sahaja,siasat darimana sumber duit itu.Siapa penaja?
    Dalam musim pemilihan, ada pemimpin UMNO yang hebat-hebat. Apabila para Putri UMNO minta pertolongan dan bantuan berkempen untuk jawatan peringkat nasional, ada pemimpin yang menjawab: “tak kan tolong aje. You boleh bagi apa kat I?”
    Dengan ikhlas, para Putri akan jawab, tidak ada duit.
    “Duit I dah ada..” Apa yang mereka mintak dari remaja-remaja yang baru nak berjinak-jinak dengan UMNO, kalau tidak tubuh badan para remaja berkenaan? Ajak bercuti. Jangan ajak kawan. Ini bukan sketsa dogeng di zaman moden. Ada kebenarannya. Tidakkah para Putri itu dari kalangan bangsanya sendiri? Sebab itulah kebanyakkan para Putri UMNO, lebih-lebih lagi yang terpelajar, apabila menghadiri seminar, perjumpaan di mana para pemimpin UMNO yang berapi-api berucap tentang bangsanya, mereka merasa jijik. -
    Puteri yang hilang akal hanyut.Yang ada kesedaran lari meninggalkan UMNO.

    ReplyDelete
  24. Salam...aku pun lama xdgr cerita ahli syurga ini ustaz din jj...mana dia pi pun xtau tp kali terakhir nmpak dok peluk sakan dengan mantan ketua caw jln badlishah...apa mimpi dia dok peluk kwn tu pun tak tau la..din jj ni bukan blh pakai..dlm dato mokhzani dok bela pun blh lari p kat tajul...last2 habuk pun xdak..dulu dato mokhzani dok bagi la sebulan 2,3 ribu tak termasuk bil tel dia...tp bila dato mokhzani tau dia dok jd balaci tajul habis dia kerat semua kemudahan yg dia dok bg kat din jj...la ni dok gigit jari la..tp ni ada creta lg best..tp tak tau la creta ni betoi ka dak..nak minta mummy tlg siasat tgk..tajul ada skandal pulak dgn mantan pen. su puteri merbok..la ni mantan pen. su tu la yg dok control semua keja2 pu3 merbok..termasuk la unit ict pilihanraya..abis pu3 merbok lari tinggai ketua disebabkan 2, 3 ratus..dgr creta tajul la dok bela mantan pen. su ni sebab laki dia pun xkeja..laki dok jaga anak di umah, bini dok syok berkepit ngan tajul..tp kalu dia xdak skandal dgn tajul mcmana tajul serah semua keja2 pu3 kat dia..cuma kita semua pikiq...ketua pu3 merbok dok jd tongkoi kayu ja la ni..

    ReplyDelete
  25. kalau ada ustaz din jj ni baguih la jugak! boleh tolong tarbiah sikit depa-depa yang berkenaaan.. ni dok harap mursyidul kapal sing saja suruh taubat !!! ... mana nak jalan , taubat ! taubat ! ,,, celaka !

    ReplyDelete
  26. Jerung makan TapaiMarch 2, 2009 at 4:38 PM

    dik oiii
    Dengan put3 aku tak denagq tapi dengan Riesha Collection ada laa..bini tajul p serang di kedai riesha. Betui ka?

    ReplyDelete
  27. Amboiii...hentam orang sedap mulut nampak..

    ReplyDelete
  28. mamai jarum..

    i memang tau yang tajoi ada skandal dgan pu3 tu..gan riesha tu dah lapok..gan bunga raya pun dah lama..
    tapi terkini gan pa dia la...dgar ka ta depa ada ke alor setar d hotel..perjumpaan tertutup dan yang dok cover line dia si jerong..budak ni xkerja laki jaga anak..budak ni baru bersalin anak dok merah lagi dok p kalot gan tajoi ni..tajoi pula pantang nampak pompuan puteh gebu..mintak tlg mami siasat tgok biaq sahih crita ni..tu xtau lg kat datin yah pendek laki dia ada skandal tu..kalau tau lg laki dia main pompuan kat luaq budak ni naya je kena sepak..macam bini dia buat kat bunga raya..
    bukan apa mami ooi..bangsa2 ni la dok pelingkop pu3 semua..kerna nila sekit jdi haru pu3 abis..

    sayang pada puteri!!!

    ReplyDelete
  29. kalau ketuanya pun asyik berskandal je...mana "girls" ni tak terikut....dengan bodyguard pun jadi....laki kat rumah buat mcm stranger...anak dah 2 orang....ingat tuhan sikit wahai DNA....

    ketua puteri kedah tu kalau x kena dgn jawatankuasa disiplin..nampak gaya ketua perhubungan negeri kedah dah kowtim selamatkan kekasihnya...

    calon usahawan media pulak ingat duit dia banyak dari buat drama...boleh bayar puteri RM500...itu tahap menteri bagi G7 tu...well Eurofine punya duit..lepas ni banyak lah drama kat RTM terbitan Eurofine...

    http://wanitapertama.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. sapa yang dok cari ustaz din jj ni..

    xtau ka dia p mekah..mensuci dosa dan noda yang terpalit di badan dia tuuu..umrah ziarah..package gan ustaz mat kopi O.

    lagipula dia ni kan ahli ahli surga..

    dia akan pulang lagi 10 ari dari sekarang..pas ni sapa yang rindu pada dia buleh la ketemu pelok dan dakap dia..ambik berkat..

    wassalam..terjumpa dia d penang apot.

    ReplyDelete
  31. Dgr cerita dari pasaran hari ini mengenai Zamzarina RTM pembaca berita ada apa apa dgn datuk KSU RTM betul ke mummy???
    Nilai apa yg Malaysia nak pamirkan kpd dunia..

    ReplyDelete
  32. Calon Baru Ida Rahayu merupakan graduan MASTER lulusan UUM. beliau seorang tokoh korporat yang sangat kaya cemerlang dan berilmu perniagaan yang hebat. menang banyak anugerah tokoh usahawan yang berjaya. Dalam kempen beliau yang saya rasa sangat bagus dan amat-amat tertarik, beliau menggariskan pelbagai perancangan yang sangat hebat nak wujudkan koperasi puteri yang dijangka dapat menaikkan taraf hidup dan menjana pendapatan kepada ahli puteri. berilah ruang dan peluang kpd tokoh korporat yg berwawasan bijak dan pandai berniaga seperti...

    ReplyDelete
  33. Chengho,
    Itu yang nampak. Yang senyap-senyap merayap-merayap pakai ketayap?

    ReplyDelete
  34. Anymos ni,
    awat cakap camtu. tak baik tau.ckp siang pandang2.tak baik fitnah.
    dan ceddikcenun pun satu jangan duk buka aib orang berdosa tau.

    ReplyDelete
  35. betoi tu. Dik...si mantans/u puteri tu tak sedar diri..dah lupa daratan dan duk menghasut Tajul. La ni.Ketua puteri pun tak heran lah kat dia tu..

    ReplyDelete
  36. anak arwah lebai badawi tadak bagi nasihat ka kat puteri umno.. asyik dok terlibat ngan skandal seks bebas je.

    ReplyDelete
  37. SUMBANGAN WANG & KAMUS KEPADA PELAJAR PUN JADI ISU?? BUKAN ITU TUGAS PEMIMPIN SETEMPAT KE UNTUK BERI BANTUAN KEPADA PIHAK YG MEMERLUKAN?? LAGIPUN PELAJAR SEKOLAH TIDAK TERLIBAT DALAM PEMILIHAN AGUNG UMNO NANTI.. BERAPA BANYAK DUIT PUN DITABUR PADA BUDAK SEKOLAH, TIADA SATU PUN YG BERHASIL UNTUK MENDAPAT UNDI..

    SOALAN SAYA: JIKA ADA PEMIMPIN SESUATU KAWASAN MENGHULURKAN BANTUAN KEPADA MASYARAKAT SEKITAR KAWASANNYA, ADAKAH ITU DIKIRA RASUAH?? BUKAN MEREKA DILANTIK UNTUK MELAKUKAN TUGAS ITU UNTUK MEMBERI KHIDMAT SOSIAL KEPADA PENDUDUK??? LAGI PUN DUIT YG DIBERI SUDAH PASTI TELAH DIPERUNTUKKAN DAN BUKAN WANG PERIBADI.. JIKA BENAR, SILA KEMUKA BUKTI YG KUKUH, SAHIH & BOLEH DIPERCAYAI.. JIKA SETAKAT MENULIS FITNAH DALAM BLOG, SEMUA ORANG BOLEH BUAT..

    ReplyDelete
  38. KALAU UMNO YANG BAGI DEPA KATA RASUAH,,, KALAU PR BAGI SEDEKAH... , KALAU PR LOMPAT KE BN HINA ,, KALAU BN LOMPAT KE PR MULIA ,,, ITULAH MAINAN USTAZ PR!!

    ReplyDelete
  39. Tentang isu skandal seks antara Shahanim dan Mahdzir Khalid itu, suka saya beritahu bahawa ia adalah pitnah.

    Mana mungkin Mahdzir Khalid mampu melakukan hubungan seks, sedangkan 'anu'nya bukan boleh naik sangat.

    Memang mereka ada berjumpa2 dan ini tidak salah. Cuma tentang hubungan seks, tak mungkin Mahdzir boleh melakukannya.

    Undilah Ida Rahayu, berpendidikan tinggi tahap MA. berlilmu dan punya ciri2 keusahawanan. Hebat merancang dan pandai dalam perniagaan. Ini boleh membantu ahli-ahli Puteri menambahkan pnedapatan.

    ReplyDelete
  40. cayalah honey.....ida rohayu memang berkaliber & harapan masa depan puteri, byk masanya buleh dihabiskan utk program puteri dan memartabatkan puteri sebab sdri ida bknnya YB..modal pun banyak..

    ReplyDelete
  41. mummy cuba siasat tgk..

    ketua pu3 bahagian, naib dan bendahari kereta (latio tu) ambik duit mana? belajar tak tinggi, akai tak panjang, macam mana cari duit? bisnes ikan bilih tanjung dawai kot. kalau betui baguih la. usahawan muda.

    ReplyDelete
  42. kalau cmni la gaya puteri2 melayu, mmg abis la bangsa..
    stop la nk mnceritakan bnda2 yg xbetul ni..
    yg nmpk sgt hampa ni sume dengki dan xtau buat kerja..
    sebab 2 jd tunggui kayu..
    last2 dh gila kuasa,mai merayu mntk maaf pasai apa?x reti malu?
    bawak la muka 2 dok kt tmpt lain..
    ada pulak sorg minah tua yg xsedar2 diri dh bukan ahli puteri..dh sayap wanita xsuka dia,terhegeh2 masuk puteri..PUTERI TUA..

    ReplyDelete
  43. Salam...layari blog kami www.pusatrawatanimantherapy.blogspot.com atau www.tagged.com/imantherapy. Kami berkhidmat..anda berbakti..semoga kita dapat bersama-sama membantu mereka yang memerlukan. InsyaAllah.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.