Wednesday, March 25, 2009

Anwar meletak calun S.Manikumar kerana terpaksa untuk menyelamatkan MB Kedah.

S.Manikumar adalah anak saudara kepada V.Arumugam, ADUN PKR yang meletak jawatan. Arumugam sampai sekarang masih berada di dalam tempat persembunyian mungkin India ataua mana-mana kerana takut dibawa ke penghadapan KDYMM Sultan Kedah. Beliau dibiayai sebanyak RM20,000 sebulan supaya jangan keluar sehingga selesai pilihanraya.

Ceritanya bermula apabila isu gundik Arumugam diisytiharkan sebagai isteri rasmi di dalam semua jemputan dan acara istana, sultan telah memanggil MB Kedah untuk penjelasan yang sebenar tentang kedudukan isteri yang sah Arumugam, tetapi MB telah membohongi sultan dengan jawapan tidak mengetahui tentang kedudukan isteri Arumugam demi untuk melindungi Arumugam.

Walaubagaimanapun KDYMM Tuanku masih musykil dan ingin mendapatkan penjelasan yang sebenar dari mulut tuantubuh sendiri maka dengan itu tuanku menitah supaya Arumugam dibawa mengadap baginda. Tuanku murka yang amat sangat kerana tindakan mengisytiharkan gundik sebagai isteri rasmi telah mencemarkan majlis-majlis rasmi di raja Kedah.

Jika pengakuan Arumugam ternyata benar maka ternyatalah MB membohongi sultan maka nescaya kemurkaan tuanku akan menjejaskan kedudukan MB.

Arumugam adalah saksi utama untuk mempertahankan MB Kedah kerana sultan ingin mendapatkan penjelasan yang sebenar samada MB benar atau bohong kepada KDYMM Sultan Kedah.

Akhir kalam untuk menjaga mulut Arumugam supaya tidak menjadi mulut tempayan maka Anwar dan MB terpaksa tunduk kepada permintaan Arumugam untuk meletak anak saudaranya Manikumar sebagai calun proxy Arumugam dalam PRK Bukit Selambau.

Kesimpulannya kalau Manikumar kalah dalam PRK ini ia adalah satu penyelamat besar air muka MB dengan tuanku dan MB akan selamat apabila isu Arumugam terkubur.

38 comments:

  1. Jika ini betul..
    - buatlah laporan polis
    - buat pc.panggil tv3, rtm, um dan bh mai.
    - minta sprm siasat.
    - dedahkan bukti terutamanya di bukit selambau

    Setiap pendedahan perlu disertakan bukti. Jika tidak ia adalah fitnah

    ReplyDelete
  2. tunjuk le bukti! setakat tuduh siape pun boleh. jadilah blogger yang berwibawa!

    lanstim.

    ReplyDelete
  3. Could be another rubbish, owner please report with facts or proves. We cant waste time to this kind of "hear say" story. Please think of your credibility. people are smarter now.

    mat jering

    ReplyDelete
  4. apa la bodoh punya cerita pencacai bee end,.... dah takda fakta nak lawan PR reka-reka cerita yang takda sapa nak dengar.... Kat bog ni pun nampak macam tak laku... OrNg umno pun taknak datang sini...

    Khhaakkk......thuihhhhhhh!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Chombi of Apartment Mahsuri, Bayan BaruMarch 25, 2009 at 10:57 AM

    Mummy...

    Tak elok tambah dosa. Fitnah tu besar dosanya. Lebih besar dari komisyen kapalselam Najib.

    Tak berbaloi la Mummy.. Api neraka tu panas. Alam barzakh tu bukan macam pergi pejabat UMNO boleh balik rumah kemudiannya.

    Tak baik buat fitnah mummy...

    Ia bukan skandal sebaliknya hanya salah faham.

    Kalau ikut masyarakat bukan Islam berdasarkan Akta Perkahwinan dan Penceraian 1976, mereka tidak boleh kahwin lebih daripada satu tanpa menceraikan isteri pertama.

    Tapi Arumugam telah mengahwini isteri keduanya kira-kira LAPAN atau SEMBILAN tahun yang lalu.

    Perkahwinan kedua Arumugam tidak didaftarkan secara sivil kerana undang-undang tidak membenarkannya berdasarkan kenyataan bahawa isteri pertamanya masih sah.

    Arumugam telah mengahwini isteri keduanya mengikut kaedah keagamaan tanpa membuat pendaftaran.

    Dia tak ada anak dengan isteri pertama yang dikahwininya sejak 19 tahun lalu.

    Perkahwinan dengan isteri keduanya, beliau mendapat seorang anak yang berusia kira-kira lapan tahun.

    Ini hanya salah faham yang cuba dicetuskan oleh pihak-pihak tertentu untuk mengeruskan keadaan.

    Itu belum campur lagi dengan ugutan-ugutan yg diterima oleh Arumugam oleh samseng2 UMNO/BN.

    Kalau nak dikirakan menghina istana, Tan Sri Muhammad Mat Taib lagilah kurang asam, bawak lari anak raja pi menikah kat Narathiwat, siap pancut dalam lagi, lepas tu menafikan dia kawin. Alih2, kemudian bayar gantirugi penceraian, edah RM12 Juta.

    Jangan buat kerja sia-sia mummy... Umur mummy tak tentu sampai mana... Anytime boleh kena tarik. Apa kata Tuhan tarik nyawa Mummy sebelum artikel ni ditarik balik ?

    ReplyDelete
  6. mummy ni akai sama dengan haris pokok sena dgn rawi jerr.. depa tu layan surat layang yg si mummy ni cipta isu sampah ni.. pi buat repot la, polis malaysia isu-isu sampah macam ni confirm bagi kerjasama yg baik.. tak payah takut polis tak kan siasat atau tangkap mummy sebab polis malaysia mesra BN

    ReplyDelete
  7. ini contoh penulisan yang gabra caca marba tahap pemikiran dan konflik diri sendiri ni....anyway lucu juga jika dibandingkan dengan ucapan najib malam tadi..hahaha..

    ReplyDelete
  8. Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak menyifatkan Umno kini cuba menjadi jaguh kononnya mempertahankan Raja-raja Melayu dan cuba menggambarkan PAS sebagai menentang sedangkan Umno mempunyai sejarah pengkhianatan mereka kepada Raja-raja Melayu.

    Terbaru, dalam laporan Buletin Utama TV3 pada 25 Februari lalu, Setiausaha Pemuda Umno Kedah, Haris Che Mat mengumumkan untuk membuat laporan polis terhadap seorang Exco Kerajaan Negeri Kedah dengan tuduhan menghina Tuanku Sultan Kedah berdasarkan satu surat layang.

    Sehubungan itu, Ustaz Azizan selaku Pesuruhjaya PAS Kedah mencabar Pemuda Umno berkenaan untuk mengemukakan bukti dan sekiranya gagal mereka akan berhadapan dengan saman yang akan dikemukakan.

    “Mereka cuba nak jadi ‘hero’ dan ‘champion’, nak buat laporan polis nak heret Exco-exco kita. Kalau perkara ini tidak betul, kita akan saman TV3 dan saman Pemuda Umno.

    “Ini bukan sahaja tohmahan yang cuba melaga-lagakan kita dengan Raja-raja Melayu atau Tuanku Sultan Kedah yang kita kasihi, tetapi cuba memberikan imej yang buruk kepada PAS dalam konteks politik dan perjuangan bangsa dan negara. Mereka jangan main-main!” tegasnya semasa berceramah merasmikan Ekspo Pertanian Dan Produk Halal anjuran PAS Kawasan Pokok Sena di Kompleks PAS Kawasan Pokok Sena, di sini baru-baru ini.

    Sebaliknya tegas beliau, Exco yang berkenaan akan diberhentikan sekiranya terbukti menghina Raja-raja.

    ImageMenurut Ustaz Azizan, usaha pihak-pihak tertentu untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah telah lama dilakukan termasuk menggunakan nama istana seperti juga krisis yang dicipta di Perak dengan menggambarkan PAS sebagai jahat dan menentang Raja-raja.

    Bagaimanapun katanya, sebagaimana 31 Ogos 1957 adalah Hari Kemerdekaan Negara yang tidak boleh dipadam sejarah, begitu jugalah sejarah pengkhianatan Umno kepada Raja-raja Melayu juga tidak boleh dipadamkan sejarah.

    Menyentuh mengenai Pilihan Raya Kecil Bukit Selambau, tegas beliau, Pakatan Rakyat Kedah tidak bimbang bahkan bersedia menghadapi ‘Pilihan Raya Besar’ iaitu pilihan raya seluruh negeri Kedah.

    Beliau secara sinis turut mempersoalkan sumber kewangan Umno hingga sanggup menawarkan wang berjumlah RM5 juta untuk mempengaruhi Adun Kulim, Lim Soo Nee melompat parti sebagaimana didakwa Dato’ Seri Anwar Ibrahim dalam Parlimen baru-baru ini.

    “Awat (Apa) Umno ni kaya mana? Umno ni kaya sangat ka? Kalau tak ambil duit rakyat, tak ambil duit anak syarikat kerajaan, tak ambil hutang balak, nak cari duit mana? Tapi mereka telah menyalahgunakan kuasa.

    “Hal inilah yang rakyat tak mau kepada mereka. Maka mereka cuba membuat pelbagai fitnah untuk menghilangkan keyakinan rakyat kepada kita,” tegasnya yang turut mengaku telah mempunyai banyak butiran penyelewengan Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini selain penyiasatan-penyiasatan lain juga masih dijalankan.

    Menurut beliau, Kerajaan Pakatan Rakyat berusaha membuktikan bahawa telah mentadbir secara lebih baik daripada Barisan Nasional. “Kita cuba memberi keyakinan kepada rakyat bahawa zaman takut, zaman menindas, zaman ugutan, zaman mematikan dasar demokrasi dan perlembagaan negara, telah berlalu,” ujarnya.

    Katanya, Kerajaan Negeri juga mempunyai hubungan yang baik dengan Tuanku Sultan Kedah dan menyifatkan baginda sebagai Sultan yang sentiasa bersama dan mengutamakan rakyat.

    Jelas Ustaz Azizan lagi, beliau sebagai Menteri Besar juga setiap minggu mengadakan pertemuan dengan Tuanku Sultan Kedah melaporkan perkembangan semasa negeri.

    “Tuanku tahu apa yang kita buat dan sering memberi nasihat kepada kita. Bagaimana mungkin kita derhaka kepada Raja? Tetapi mereka (Umno) cuba melaga-lagakan kita dengan Raja. Sebab itu saya tidak berapa seronok bila ada pihak-pihak yang nak heret Istana nak bergaduh dengan kita dalam hal ini.

    “Insya-Allah saya sudah arah Exco yang dituduh ini berjumpa saya dan Setiausaha Kerajaan Negeri. Saya (akan) memanggil orang yang buat cakap fitnah yang kata kita menghina Raja-raja, kita akan bersemuka dan selesaikan dengan cepat,” tegas beliau sambil mengungkap dalil al-Quran mengenai azab api neraka terhadap mereka yang mengadakan fitnah.

    ReplyDelete
  9. betul atau tidak tulisan mummy ini, kenalah diteliti baik baik. yang heran kalau part pkr ni semuanya minta bukti tapi kalau rpk al putat belit , semuanya terima bulat bulat tanpa tidak perlu sebarang bukti lagi. kalau arumugam ini tak bersalah kenapa mesti menghilangkan diri. tak perlulah menyorok kat mana mana corok lagi. berdepanlah dengan sultan sebagai orang yang benar dan berani menegakkan kebenaran. hanya yang bersalah dan pengecut saja yang lari dari menegakkan kebenaran.

    ReplyDelete
  10. Media Harakah dan Suara Keadilan yang mencerminkan saluran suara rakyat telah disekat. Ini bertentangan dengan amalan dan semangat demokrasi, yang memberi kebebasan bersuara dan memberi pendapat.

    Pilihan orang ramai tidak ada lain selain menggerakkan secara besar-besaran media alternatif seperti internet untuk menyampaikan suara rakyat.

    Sekatan terhadap akhbar Harakah dan Suara Keadilan akan dilihat oleh rakyat, kerajaan BN sebagai tidak demokratik. Ini boleh menyebabkan kemarahan orang ramai, bukan saja kepada penyokong PAS dan Keadilan tetapi juga kepada rakyat yang mendokong demokrasi.

    ReplyDelete
  11. percaya atau tidak bukan isu utama. tapi klu buat report, siasatan dijalankan dan ada bukti, kita dah tau apa ayat2 dari pemimpin2 ketam lagi kencing berdiri PR ni... Depa akan kata ini semua kerja jahat dari BN.. Biasala, Anwar... Dari 98 smpi skrang.. Dulu kutuk PAS, PAS pun kutuk dia, tapi skrang, terbalik plak.. ini dinamakan menghalalkan cara.. itupun penyokong2 depa yang kencing berlari masih tak sedar..

    ReplyDelete
  12. Mr/Miss Anonymus,

    altantuya tu tak sempat kencing kena tembak woo... dasyat sungguh..

    rekod kedatangan dia kat imigresen pun boleh hilang..

    depa tak siasat pun..

    musa safri dapat arahan dari siapa ?

    ada depa siasat ?

    ReplyDelete
  13. eli dan hilmi pkr camne? Mantan TKM 1 Penang Fairus cmne pulak? semua ambil cuti dulu... Osman Jailus Cangkat Jering kes rasuah zina camne? PKR dan Umno ni kembar siam je

    ReplyDelete
  14. Dalam Islam bolehkah berbohong??? Musykil sungguh..

    ReplyDelete
  15. Mandi laut kat Pantai Merdeka lagi best dari baca artikel ni...
    Mummy...kita kena berubah....
    YB pencen.

    ReplyDelete
  16. penganut Islam ade kelebihan ... bertaubat drp KEJAHILAN kembali kpd PENCITA dan PesuruhNye dan mula TUNTUT ILMU TAUHID bagi JAZAM TUNTUT ILMU FIQH bagi sampai JELAS dan SOHIH dan AMALKAN TASAWUF bukan ilmu teori tasawuf tapi the Practical of it... tasawuf ni adalah amalan untuk merealisaikan Tauhid dan fiqh secara KAFFAH jom UMNO+PKR yg JAHIL kembali kpd ALLAH

    ReplyDelete
  17. Mummy ni seorang perempuan yang dah berumur ke???

    Tak sangka orang macam ni pun lebih sokong kepada parti yang terang2 menggunakan duit rakyat untuk kepentingan mereka... dan of course parti rasuah....

    Dah terbukti KHIR TOYO kat Selangor tu menggunakan wang PNSB macam wang mak bapak dia sendiri... (sila baca laporan media tentang siatan terbuka Selcat terhadap Balkis yang sedang berlansung skang...)

    Ke Mummy sedang sibuk duk tgk PAU???!!! Hmmm....

    ReplyDelete
  18. Mummy rokiah,
    Fitnah adalah satu dosa yg amat besar,seperti dosa berzina.Mummy rokiah jgnlah jadi seperti MAMI JARUM pulak.Sy cabar Mummy rokiah buat aduan kepada pihak berkuasa,kemukakkan bukti yg kukuh seperti dakwaan mummy.Jgn lacur sgt mulut mummy tu.Kena tahu jugak pahala n dosa.Jgn buat tuduhan melulu,seandainya masyarakat membuat tuduhan terhadap anak gadis mummy telah menjadi pelacur?Apakah perasaan mummy ketika itu??PK2 la n renung2 lah wahai umat Nabi Muhammad s.a.w.

    ReplyDelete
  19. mami jarum biasalah kan.
    amboi...amboi ...amboi

    ReplyDelete
  20. melenting tak hengat bila kita ckp yg betul..depa buat cerita fitnah dok berguru dgn raja fitnah al juburi bleh plak..yela..PR kat suma boleh..yg kapiaq pun masuk syurga kot..sbb depa pangkah pas..hehe

    ReplyDelete
  21. Ssshhh... Mummy Rokiah ni adalah salah sorang YB kat Kedah laaa...

    YB Pencen

    ReplyDelete
  22. Bloggers,
    Dalam politik sapa-sapa pun hangpa jangan percaya kerana kerusi dan meja pun boleh bercakap.
    Tambah-tambah dok bincang kat coffee house tissue paper yang hangpa dok contiang pun boleh jadi bahan bukti.

    ReplyDelete
  23. Mummy,
    Mummy ni ADUN kat Kedah ye ?
    DUN mana tu mummy ?

    ReplyDelete
  24. pepandai je ko nih mummyrokiah....mana kau tau ni?? nilah dia blogger BN,buat ayat kaw2 tapi bukti tarak...takde buat report pun,setakat nak buat fitnah mcm ni...jaga anak lagi baik...jaga suami lagi dapat pahala...tak ingat mati ke wahai mummy ? ingatlah wahai mummy..hak buat malu kat org penang aja ada org penang suka tabur fitnah mcm ni...MB Kedah tu bukan ahli politik kotor...ingatlah...mati itu benar dan syurga neraka itu juga benar .....

    ReplyDelete
  25. Aiyoo, nape mummy diam seribu bahasa. Kalaula betul artikel ini tiada unsur2 fitnah dan merosakkan imej seseorang, saya berharap mummy akan tampil di dalam ruang komentar mummy ini sendri dan kemukakan hujah2 yang benar untuk menyokong artikel ini. Itu pon kalau berani la, jika tidak ini bermakna artikel ini ada unsur2 fitnah. Kami sebagai pembaca berhak untuk tahu sejauh mana kebenaran artikel ini dan kalau boleh mesti dikemukakan bukti2nya sekali. Ini cabaran dari saya buat mummy ^_^ harap lebih matang dlm menulis blog bukan hanya cakap2 kosong.

    ReplyDelete
  26. Salam Mami,

    Kepada YB Pencen, kalau pi kat Pantai Merdeka, singgah la kat rumah...boleh kita cerita panjang. Cerita yang baik jadikan tauladan, yang tak baik jadikan sempadan.

    ReplyDelete
  27. “UMNO jangan sekali-sekali mengamalkan diskriminasi hingga dianggap bersifat rasis kepada warga Malaysia yang bukan Melayu. Hak semua warganegara hendaklah sentiasa diberikan jaminan dan dihormati, dilindungi dan dipelihara selaras dengan semangat Perlembagaan dan Rukun Negara.

    “Ketaatsetiaan setiap warga Malaysia tanpa mengira kaum harus dihargai dalam semangat perkongsian kuasa dan setiakawan,” katanya ketika menyampaikan ucapan dasar yang terakhir sebagai Presiden UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO 2008 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini.

    Dalam ucapan bertema “Masa Depan Dan Survival Parti”, Abdullah berkata rakyat negara ini telah lama bersetuju untuk menyuburkan semangat “yang berat sama dipikul, yang ringan itu sama dijinjing; hati gajah sama dilapah, hati kuman sama dicecah”. “Berusahalah! Berusahalah! Berusahalah! mencari titik pertemuan, menyemarakkan nilai persamaan. Jauhkanlah! Jauhkanlah! Jauhkanlah! daripada mengungkit perbezaan dan memperbesarkan kelainan,” katanya. - Bernama

    ReplyDelete
  28. mummy oii, nampaknya koi nak dekat PRK ni, koi terok hang dok mengarut...tak klass punya mummy!!!
    semalam aku p dengaq ust azizan cerita dah pasai arumugam.. sah mummy ni pembohong!!!

    ReplyDelete
  29. Kalau nak tau cerita sebenar tanyalah isteri dia yang telah ditinggalkan tu... buat apa susah-susah nak bertekak tanpa fact and figures. Buang masa saja. Isteri dia juga pesara TUDM.

    ReplyDelete
  30. Hai Mummy..

    ni kalau sultan kedah baca pun nak tergelak ni..

    ReplyDelete
  31. Mummy,

    Kenapa dok diam jar. Tak nk ulas kar pemilihan umno ni. Atau pun mummy pun perwakilan sama. Atau pun dok terkedu kot, hero kesayangan dah kecundang.

    ReplyDelete
  32. mummy mncemarkan reputasi mummy sndiri.dapat untung kot..

    ReplyDelete
  33. Saudara bloggers,
    Mummy tak ingin berdebat di sini. Mummy bukannya ahli politik.Mummy nyatakan yang benar.
    Bukankah Mummy dah nyatakan di dalam politik sesiapa pun tidak boleh percaya. Kerusi dan meja pun bercakap.Kertas-kertas tissue yang mereka contiang dalam coffee house mereka buang tetapi mereka tidak tahu siapa pelayan di hadapan mereka.
    Kadangkala mereka terlupa apa mereka bercakap.
    Buktinya akan berbangkit sedikit masa lagi tunggu dan lihat kebenaran ini.
    Kerapkali kita menafikan sesuatu yang benar hanya untuk menyedapkan hati kita sahaja.

    ReplyDelete
  34. 1. Akhir zaman fitnah berleluasa.

    2. Dosa fitnah lebih teruk dari membunuh.

    3. Tuduhan BN selalunya dianggap fitnah.

    4. Fitnah tidak disebut tapi Sheikh Anwar Al Juburi menyebutnya sebagai konspirasi.

    5. Tetapi bila Pakatan Rakyat membuat tuduhan, penyokongnya mengatakan ia adalah benar.

    6. Bila mahkamah menyebelahi BN, ia dikatakan tidak adil.

    7. Tetapi bila mahkamah menyebelahi PR, ia adalah kebebasan kehakiman.

    8. Sebelum terlupa, dulu PAS melalui Mat Sabu menfitnah Anwar Ibrahim.

    9. Mat Sabu menggelarkan Pak Sheikh Anwar Al Juburi, penyokong PAS bersetuju keseluruhannya.

    10. Tetapi kini, kes liwat Anwar Ibrahim dianggap pula sebagai fitnah.

    11. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.

    12. Kalu tiada angin masakan pokok bergoyang.

    13. Tepuk dada tanya iman.

    ReplyDelete
  35. Mummy rokiah ini dok berkempen rakan kroni dia yg juga calon bebas tu Zahran,sbb tu dia kuar tohmahan mcm2.Entah2 Zahran dgn Mummy rokiah ini partner share.Nak buat kerja kempen,kempen lah secara elok,jgn dok aniaya sesama umat kita.Mungkin juga mummy rokiah ini tali barut UMNO,Zahran adalah anak kepada bekas speaker Kedah yg terkenal.Datuk Paduka Abdullah,depa ni org ruat,yan.

    ReplyDelete
  36. MUMMY MUMMY, SAYA TAKUT MUMMY, TAKUT APA NI. TU TU, TU APA ? ULAR ULAR, ANWAR LETAK ULAR DI-LEHER S.MANIKUMAR.

    MUMMY TAK TAKUT KE? TEROR LAH MUMMY NI TAK SANGKA EH...

    hehehehehehe....

    ReplyDelete
  37. Mami buatlah lagi cerita-cerita yang mengempaqkan .Saya berminat mengikuti blog Mami.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.