Wednesday, April 28, 2010

Tulisan Zaini Hassan dalam Utusan 28/4/2010 berbau RASIS.

Orang Cina Malaysia, apa lagi yang anda mahu?
CUIT ZAINI HASSAN

SUDAH banyak kali saya menulis mengenai sikap sahabat kita, orang Cina Malaysia terhadap kerajaan yang ada sekarang. Saya juga sering mengaitkan cita-cita DAP yang mahu 'pulun' semua sekali pengaruh Cina di negara ini.

Seperti mana yang saya tulis sebelumni, DAP sejak akhir-akhir ini sungguh senyap dalam pergerakannya.Di Selangor pun ia senyap, di Pulau Pinang pun ia mulai senyap, di Perak pun begitu.Senyap-senyap DAP sebenarnya diam-diam berisi.

Gerakan halus mereka bergerak kencang. Harus diingat arus bawah lebih bahaya berbanding ombak di atas. Tapi apakah BN sedar dengan strategi DAP itu. Jika kira-kira 30 tahun dulu, malah 20 tahun dulu, orang Melayu generasi saya amat cuak dengan DAP atas sikap cauvinisnya, kini generasi Melayu sekarang tidak tahu itu semua. Mereka sudah tidak peduli.

Mereka tidak membaca pun buku 13 Mei yang ditulis oleh Tunku Abdul Rahman dan mereka tidak pernah tahu pun wujudnya perarakan penyapu oleh DAP yang mahu menyapu orang Melayu pada masa itu.

Bukan tujuan saya mahu membangkitkan rasa benci kepada parti itu atau kepada sesiapa, tapi ia adalah sejarah yang semua orang anak-anak Melayu, Cina, India, Orang Asli malah sesiapa sahaja harus dan berhak tahu mengenainya.

Saya pernah menyarankan supaya buku 13 Mei itu dijadikan teks di sekolah. Matapelajaran sejarah yang sesetengah daripada orang Melayu sendiri amat membencinya, harus diperkuatkan semula. Aspek kenegaraan, soal-soal realiti kemalaysiaan harus diterapkan.

Masukkan juga satu subjek mengenai konsep 1Malaysia yang sudah mulai disukai ramai itu. Sejarah silam dan aspek kontemporari harus disatukan menjadi satu subjek wajib, yang harus diikuti oleh semua pelajar, bukan sahaja pelajar Sastera, malah juga pelajar Sains.

Tujuan saya membangkitkan semula perkara ini bukanlah bermakna saya ini ultra-Melayu, tetapi untuk menyatakan mengenai realiti politik yang berlaku di sekeliling kita sekarang.

Pilihan raya kecil Hulu Selangor amat unik. Dalam sains politik, ia amat menarik untuk dikaji bagaimana orang Cina (bukan semua, tapi rata-rata) masih tidak mahu kembali kepada parti kerajaan.

Apa lagi yang mereka mahu? Apakah mereka masih merasakan merekalah penentu kepada sesuatu keputusan pilihan raya di negara ini?

Perlulah diingat pilihan raya umum 2008 bukanlah satu ujian sebenar bagi proses demokrasi di negara ini. Ia terlalu artificial. Tsunami yang berlaku adalah akibat kemarahan rakyat kepada kerajaan ketika itu dan kecelaruan fikiran orang Melayu ketika itu.

Akibatnya,DAP telah berjaya mencuri peluang itu. Orang Cina ramai-ramai memihak kepada mereka dan berlakulah tsunami politik yang tidak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia.

Tapi jika diambil Hulu Selangor sebagai model pilihan raya umum ke-13 kelak, orang Cina bukanlah (lagi) penentu kepada keputusannya. Orang Melayu masih lagi menjadi faktor mutlak bagi menentukan kepada keputusan itu,dengan syarat - mereka bersatu.

Bersatupun, mereka haruslah secara majoriti menyokong kerajaan dan orang India pun turut serta memberi undi kepada parti kerajaan, maka ketika itu orang Cina bukanlah penentunya. Kecualilah jika orang India dan Cina solid lari daripada BN, maka BN akan tersungkur.

Namun, hakikatnya angka majoriti undi BN di Hulu Selangor bukan lagi satu gambaran kepada kemenangan sebenar. Itu pilihan raya kecil. Semua jentera tertumpu di sini. Dalam pilihan raya umum situasinya adalah jauh berbeza.

Secara angka, Melayu Hulu Selangor pun masih tidak solid. Kita tidak pasti apa lagi yang mereka mahu. Semua yang mereka mahu sudah diberi. UMNO pun sudah tunjuk perubahan. Seorang rakan memberitahu ''mungkin kita perlu pendekatan radikal untuk menyelesaikan masalah yang tenat."

Namun,keputusan Hulu Selangor amat disenang oeh Lim Kit Siang. Beliau dalam ucapannya di rapat umum penutup selepas keputusan kekalahan mereka diumumkan, memberitahu para hadirian yang rata-rata terdiri daripada orang Melayu,keputusan itu sebenarnya ialah kejayaan kepada 'rakyat' Hulu Selangor.

Tanpa mahu menyentuh perasaan orang Melayu di situ, beliau sebenarnya merujuk 'rakyat' itu sebagai orang Cina Hulu Selangor yang rata-rata tidak memberi undi kepada BN, tapi sebaliknya memihak kepada DAP.

Kit Siang ternyata amat gembira,sebaliknya Dr. Chua Soi Lek dan Dr. Koh Tsu Koon yang gagal.

Ironisnya, apa pula maksud Soi Lek apabila beliau berkata ''MCA kena vokal''? Saya pun tak tau?

Orang Cina Malaysia, apa lagi yang anda mahu?TAJUK di atas penuh bermakna. Apa lagi yang orang Cina Malaysia mahukan? Kita tolak dulu sebab-musabab mereka tidak menyokong kerajaan yang ada sekarang. Kita kaji dulu apa lagi yang mereka mahu?

Ikut sejarahnya orang Cina berhijrah ke Tanah Melayu ini untuk mencari peluang. Mereka hidup susah di tanah besar China ratusan tahun dulu. Seperti mana orang putih berhijrah ke benua Amerika untuk mencari peluang, begitu jugalah orang Cina yang kini menghuni di negara bertuah Malaysia ini.

Ternyata, percaturan datuk moyang mereka dulu berbaloi. Mereka dapat apa yang mereka mahukan. Mereka hidup mewah di bumi bertuah Malaysia ini.

Malah, bukan Malaysia sahaja, Singapura pun mereka kuasai sepenuhnya. Singapura bukanlah negara asal mereka. Orang Cina Singapura pun asalnya adalah dari tongkang yang sama bersama-sama orang Cina Malaysia.Cuba bezanya, Singapura berjaya dikuasai sepenuhnya, dan Malaysia tidak.

Di Malaysia, orang Cina hidup aman damai bersama-sama orang Melayu, Pribumi dan India. Berbeza dengan di Singapura, di sana orang Cina yang menguasai politik dan sekaligus pemerintahan negara itu. Di Malaysia, politik dan kerajaannya masih lagi dikuasai oleh orang Melayu.

Sistem kedua-dua negara itu sama, cuma ia terbalik sahaja. Orang Melayu di sini, orang Cina di sebelah tambak itu.

Bezanya orang Melayu di Singapura dan orang Cina di Malaysia amat berlainan sekali. Orang Melayu di Singapura hidup biasa-biasa sahaja. Orang Cina di Malaysia hidup lebih daripada biasa-biasa.

Malah Tun Dr. Mahathir Mohamad pernah memberi gambaran sekiranya semua bangunan orang Cina di Kuala Lumpur diangkat dari peta, yang tinggal hanyalah Kampung Baru itu sahaja. Semua yang lain ialah kepunyaan orang Cina Malaysia.

Orang Cina Malaysia amat hebat. Kesemua pekan-pekan besar dan bandar-bandar di seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak dikuasai mereka.

Mereka juga berjaya melahirkan para profesional yang paling ramai dan berjaya. Sistem sekolah Cina mereka adalah antara yang terbaik di mana-mana sahaja di dunia ini(jika ada).

Kebanyakan pelajar-pelajar di kolej-kolej swasta yang terbaik di Malaysia dipenuhi oleh pelajar-pelajar Cina. Orang Melayu hanya mampu ke kolej milik kerajaan dan yang tidak ternama. Pusat-pusat membeli belah di kompleks-kompleks ternama di Malaysia dipunyai oleh orang Cina.

Di organisasi korporat dan swasta, orang Cinalah yang menguasainya. Orang Melayu boleh di bilang jari dan pekerja bawahan. Malah, kini mahu mohon kerja di situ pun perlu faham cakap Mandarin, sebagai prasyaratnya.

Akhir sekali,orang paling terkaya di Malaysia yang banciannya dijalankan saban tahun oleh sebuah majalah busines di Malaysia mendapati lapan orang Cina yang berada di 10 ke atas. Berikut adalah senarai 10 orang terkaya di Malaysia.

1. Robert Kuok Hock Nien 2. Tatparanandam Ananda Krishnan 3. Tan Sri Lee Shin Cheng 4. Tan Sri Teh Hong Piow 5. Tan Sri Lim Kok Thay 6. Tan Sri Quek Leng Chan 7. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhry 8. Puan Seri Lee Kim Hua 9. Tan Sri Tiong Hiew King 10.Tan Sri Vincent Tan Chee Yioun. (Sumber: Malaysian Business, Feb 2010)

Itulah hakikatnya Malaysia tanah airku yang tercinta ini. Apakah kerajaan sekarang yang sudah memerintah 52 tahun ini terlalu zalim, kejam dan kuku besi?

Apa lagi yang orang Cina Malaysia mahukan? Tapi saya tahu, anda tahu jawapannya.
Tulisan Zaini Hassan dalam ruangan beliau CUIT Utusan Malaysia 28/4/2010 nampaknya penuh dengan sentimen dan rasis.

Zaini harus sedar walaupun beliau seorang Melayu tetapi hari ini beliau sudah tidak bebas lagi untuk bersuara membela bangsanya kerana Melayu hari ini telah ditakluk oleh kaum yang baru mendarat.

Hari ini bangsa beliau terpaksa tunduk, akur dan patuh dibawah taklukkan dan jajahan kaum pendatang. Tidak seperti dahulu lagi, hari ini zaman keagungan kaumnya telah semakin pudar dan malap. Ternyata Zaini masih dibuai mimpi di siang hari.

Zaini boleh diambil tindakkan dan diheret ke mahkamah kerana perkauman dan akhbar tempat beliau mencari makan juga boleh digantung lesen oleh KDN.

Zaini juga harus sedar dengan menyingkap sejarah sudah tidak membawa apa-apa makna lagi kepada rakyat negara ini hari ini. Sejarah hanyalah seperti cerita mitos, legenda dan khayalan kepada generasi hari ini. Tidak ubah seperti cerita cowboy atau Avatar.

Mungkin ada sekerat atau dua kerat Melayu marhaen di pendalaman dan kampung-kampung yang akan memihak kepada Zaini jika beliau ditahan di bawah ISA kelak tetapi majoriti Melayu Elit yang sedang hidup mewah di kota-kota besar akan "menstupidkan" Zaini kerana bimbang habuan-habuan mereka tergugat.

Kepada Bro Zaini, sesungguhnya amat sukar diramal bagaimana kesudahannya kaum tuan di abad yang mendatang.

Perjuangan belum selesai.

13 comments:

  1. puan MR, rencana tuan Zaini Hasan tidak berbau rasis, cuma ingin menaikan semangat juang orang2 Melayu yang lemah. Pemimpin2 politik Melayu sekarang amatlah lemah dan lesu, sehinggakan segala2 hak orang2 Melayu dah dikaburi dengan "the so-called New Economic Model". Bila "New Economic Models" ini menjadi penyebab dibogel kan hak orang2 Melayu..."then its too late man..you blew it.."Bila bangsa pendatang ini dari tanah besar cina dah mendapat kuasa politik.... bukanya kita akan ditindas lebih teruk dari orang2 Melayu Singapura, malah lebih dahsyat lagi kekejaman yahudi laknatullah terhadap bangsa Palestin ditanah air mereka.. sesama kita renung dan halusi tulisan tuan Zaini.

    ReplyDelete
  2. Apabila Melayu mempertahankan bangsanya dia akan dipanggil rasis. Bukan sahaja bangsa lain akan memanggilnya begitu, bangsa sendiri juga akan menggelarkan beliau rasis.

    TETAPI apabila bangsa lain mempertahankan bangsa mereka, ianya tidak pula digelar rasis.

    ReplyDelete
  3. Mummy Rokiah ni Melayu Elit ke? Tak sedar diri punya melayu. Berkokok berderai-derai tapi ekor bergelumang najis.

    ReplyDelete
  4. "Mereka tidak membaca pun buku 13 Mei yang ditulis oleh Tunku Abdul Rahman dan mereka tidak pernah tahu pun wujudnya perarakan penyapu oleh DAP yang mahu menyapu orang Melayu pada masa itu".

    Saya agak confius disini tentang fakta peristiwa 13 Mei..yg saya pernah baca bahawa provokasi terjadi adalah antara penyokong Parti Gerakan dan UMNO di Selangor..ada guru saya mengatakan peristiwa itu bukan rusuhan kaum,tetapi lebih kepada rusuhan politik kerana tidak melibatkan kaum2 di negeri lain yg aman pada waktu itu.
    Betulkan saya kalau saya salah,ye la waktu tu tak lahir lg hehe..

    ReplyDelete
  5. Salam,
    

Selagi niat tersirat kaum cina tak di hebah dibesar-besarkan, selagi tu lah mereka akan ambil kesempatan. Kaum cina akan terus memperbodohkan orang melayu. Ini memang kepala otak kaum cina. Sangkaan kaum cina kononnya orang melayu tak tahu niat mereka, orang melayu takut, orang melayu sangat mengharapkan undi mereka, orang melayu tengah berpecah, orang melayu tak bijak.

    Jangan biarkan kaum cina sangka orang melayu tak tahu mereka sedang menggunakan idea yahudi "anti-semitic". Mesti tunjukkan orang melayu sebenarnya tahu kaum cina gunakan pendekatan "anti-semitic" untuk menutup mulut orang melayu. Jangan biarkan kaum cina sangka mereka sudah tahu cara menguasai roh & fikiran orang melayu.

    Media2 pro-kerajaan TV, Radio, Suratkhabar, Internet mesti bersama mainkan peranan terus menerus besar-besarkan dedahkan hati-perut kaum cina. Mesti tunjukkan orang melayu sebenarnya tahu & cukup berilmu berpengetahuan.

    Contohi Utusan Malaysia. Siaran semalam "Adilkah minta tolong BN tetapi undi Pembangkang". Hari ini "Orang Cina Malaysia, apa lagi yg dia mahu". Sebaiknya tajuk2 begini di banyakkan. Seeloknya disiarkan di muka hadapan.



    Media2 mesti terus-menerus siarkan tajuk2 seperti ini. Jangan biarkan kaum cina sangka orang melayu masih tak tahu niat hati perut mereka. Jangan biarkan kaum cina sangka orang melayu masih tercari-cari formula mendekati mereka.

    Dengan pendekatan begini baru kaum cina sedar orang melayu sebenarnya tahu benar hati-perut mereka. Kaum cina sangat takut apabila kepala otak hati perut perancangan mereka diketahui orang. Buatkan supaya kaum cina patut berasa malu pada perangai mereka. Buatkan supaya kaum cina nampak seperti kaum tidak mengenang budi. Buatkan supaya kaum cina segan dengan orang melayu. Orang melayu jangan takut jangan peduli apa kaum cina nak kata. Baru kaum cina berfikir 2-3 kali. 



    Orang melayu memang bertimbangrasa tetapi orang melayu mesti lebih tegas.

    ReplyDelete
  6. woi melayu pulang balik indon la! we will take over malaysia! send malay to hell!!!!!!

    ReplyDelete
  7. tu pun melayu tak ada akai lagi.

    ReplyDelete
  8. It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

    What is the point to argue here and wasting time again?

    From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well.

    All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

    Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

    So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change!

    That is the biggest shame of all.

    Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'.

    After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

    But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

    Because the malays can never change. Never! Why?

    The leaders forgot it or were they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

    Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'.

    Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

    Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'.

    When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays."

    Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

    Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

    To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

    A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

    What have we got now?

    Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

    Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

    From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

    Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!

    ReplyDelete
  9. Salam sejahtera,
    Selama ini tiada niat daripada kaum Cina Malaysia untuk menindas mana-mana pihak pun. Pandangan Zaini juga ada yang tidak kena tempatnya. Bukan semua kaum Cina Malaysia mampu menghantar anak-anak mereka ke kolej swasta. Sekalipun mereka mampu berbuat demikian, adakah kalian tahu akan jerih payah ibu bapa yang berkorban demi masa depan anak-anak mereka? Adanya sekumpulan orang Cina Malaysia yang kaya tidak bermaksud semua rakyat Cina Malaysia adalah kaya. Kemiskinan melanda semua pihak tanpa mengira kaum, umur dan jantina. Kaum Cina Malaysia tidak pernah berhajat untuk merampas atau memegang tampuk pemerintahan negara - mereka cuma merasakan layanan yang adil harus diberi kepada semua pihak dan bantuan diberikan kepada semua yang memerlukannya tanpa mengira kaum dan agama. Jika satu kaum dipersoal, dikritik dan 'diugut' dengan segala bantuan ditarik balik kerana kaum tersebut tidak menyokong satu parti dalam pilihan raya, maka kebebasan untuk memilih tidak akan wujud dan tidak perlulah kita mengadakan sebarang pilihan raya lagi kerana sokongan hanya boleh diberikan kepada satu pihak sahaja. Selama ini kita telah hidup aman dan damai. Diharap tiada sesiapa pun yang akan menggunakan bahasa kasar dan kurang ajar untuk menghina mana-mana kaum pun, baik Melayu, Cina, India atau mana-mana kaum pun.

    ReplyDelete
  10. SALAM,

    Mahathir SABOTAJ Melayu kerana dia telah melakukan perkara-perkara berikut :

    1. Mahathir telah menghapuskan DEB;

    2. Mahathir telah menghapuskan akta Pelajaran 1961;


    3. Mahathir telah meminggirkan Bahasa Melayu tetapi memperkasakan Inggeris, Mandarin dan Tamil;


    4. Mahathir mengecilkan tentera kita, terutama sekali askar Melayu, dpd 150,000 kpd 50,000 sahaja pada hari ini;


    5. Mahathir membawa masuk ke Malaysia kaum-kaum Cina, India, Nepal, Vietnam, Thai dan Filipina yang kafir tetapi mengurangkan kemasukan Melayu Islam dpd Indonesia;


    6. WI di Johor diwujudkan oleh Melayu (Pak Lah, Khairi, Simon Tan) untuk Cina dan diserahkan pentadbirannya kpd Singapura melalui perlantikan satu konsortium konsultan yang dikuasai oleh Singapura;


    7. Mahathir menggalakkan sistem pelajaran berbagai-bagai aliran yang menyebabkan 80% dpd pelajar-pelajar Cina belajar melalui SRJK Cina - sistem pelajaran berbagai aliran ini semakin memperkasakan sifat kecinaan bangsa Cina yang mengancam ketuanan Melayu - semua ini adalah jasa Mahathir.

    Mengapakah masih ramai Melayu yang tak nampak bahawa Mahathir, Pak Lah dan Najib serta UMNO sendiri sudah tidak memperjuangkan soal-soal kepentingan Melayu dan tidak lagi memperkasakan Melayu agar tercipta ketuanan Melayu? Mengapakah ramai Melayu yang mengatakan Mahathir adalah Rasis Melayu yang menjadi jaguh untuk mempertahankan Melayu padahal jelas sekali Mahathir sebenarnya bersikap anti-Melayu sepanjang 22 tahun dia jadi PM kita?

    Pada hari ini Najib terang-terangan mengisytiharkan bahawa UMNO dan BN adalah untuk semua bangsa dan agama bukan lagi untuk Melayu. Perkara yang sebenarnya ialah Najib dan UMNO kini meminggirkan Melayu kerana itu adalah sifat dan naluri Najib yang semula jadi dan itu adalah kehendak dan perintah “The New World Order” (NWO) milik Yahudi yang berkuasa dan berdaulat ke atas Najib dan ke atas kerajaan kita kini.

    Melayu kini hancur di bawah UMNO. Melayu akan lebih hancur bila berada di bawah PR nanti. Apakah kita Melayu ini kesemuanya tidak nampak bahawa setiap Melayu kita kini adalah buta?

    Ketahuilah bahawa kerajaan demokrasi kita ini adalah kerajaan yang kafir kerana undang-undangnya adalah kafir (fasal-fasal 43, 44 161 Perlembagaan Negara). Wahai bangsaku! Ketahuilah bahawa sekarang ini kita sedang MENYEMBAH MANUSIA kerana kita MENTAATI segala undang-undang manusia yang dibuat oleh manusia (Quran 9:31). Baik Melayu dalam BN mahupun PR sebenarnya kesemua Melayu Islam kini tidak lagi menyembah Allah, tetapi kita kesemuanya sedang menyembah manusia. Ketahuilah bahawa kita kini sedang menjadi para hamba kpd manusia dan tidak kpd Allah kerana kita berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia. Menyembah manusia dan menjadi hamba kpd manusia kedua-duanya adalah kafir.

    Wahai bangsaku! Kembalilah kpd Islam – buangkanlah demokrasi, buangkanlah UMNO dan BN serta buangkanlah PR. UMNO dan PAS adalah kedua-duanya kafir kerana mereka mengamalkan agama manusia yang kafir, mereka melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang kafir dan mereka membuat dan menjalankan undang-undang yang kafir. Bangkitlah kerana Allah, di atas nama Allah dan untuk Allah untuk menegakkan Laailaahaillallah dgn terlebih dahulu menghapuskan sistem politik demokrasi dgn segala institusinya yang kafir. Bangkitlah dgn Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghapuskan kuasa manusia untuk digantikan dgn kerajaan Allah yang akan membuat dan menguatkuasakan segala undang-undang Allah ke atas semua bangsa dan semua agama (2:193, 251; 22:40). Jadikanlah agama Islam kita ini agama yang paling berkuasa, terkuat dan teragung yang tiada tandingannya di bumi kita ini (9:33) melalui Jihad, Perang dan Revolusi.

    Perjuangan Islam melalui jalan demokrasi adalah jalan yang kafir yang dilarang oleh Allah (Fatir 10). Jalan Allah adalah Jihad, Perang dan Revolusi dan tiada yang selain dpd-Nya.


    Sekian, terima kasih.

    Yang Tulus Ikhlas


    Wan Solehah al-Halbani

    ReplyDelete
  11. Salam,

    Dalam membela nasib Melayu di bumi Melayu kita ini, kita semestinya bersikap dan bertindak RASIS terhadap orang-orang kafir Cina dan India, hatta terhadap Melayu/Bumiputra yang kafir. Survival Melayu dalam persaingan dgn Cina di bumi kita ini hanya boleh dicapai melalui segala dasar dan program kerajaan Melayu yang berbentuk RASIS. Kalau kerajaan bersikap “fair and square”, Melayu tetap akan kecundang dalam berbagai-bagai bidang kehidupan, kita akan kecundang dalam bidang pelajaran dan sudah semestinya kita akan kecundang dalam bidang ekonomi.

    Arwah Tun Razak adalah seorang pemimpin yang pragmatis, beliau sedar bahawa hanya dasar RASIS sahaja yang boleh menjamin survival Melayu di bumi Melayu kita ini sendiri. Beliau melaksanakan DEB, dasar Pelajaran Nasional dan dasar Bahasa Melayu yang kesemuanya itu adalah berunsur RASIS yang meminggirkan orang-orang Melayu/Bumiputra, Cina dan India yang bukan Islam, dan beliau melindungi, mempertahan dan mempromosi hak-hak orang-orang Melayu/Bumiputra, Cina dan India yang beragama Islam.

    Malang sekali beliau dibunuh oleh Yahudi di United Kingdom hanya setelah kira-kira lima tahun sahaja sebagai PM.

    UMNO di bawah agen-agen Yahudi seperti Mahathir, Pak Lah dan Najib, sudah menyimpang jauh dpd dasar-dasar RASIS yang diciptakan oleh Tun Razak dahulu – natijahnya tiadalah yang lain melainkan kehancuran kpd Melayu dalam seluruh bidang kehidupan.

    Kini Melayu/Bumiputra adalah amat kecewa dgn UMNO. Melayu akan mencuba nasib dgn PR pula. PR bukan parti politik yang bersifat RASIS Melayu, dasar PR adalah “fair and square” dan sudah semestinya PR akan membawa kehancuran kpd nasib bangsa Melayu. Di bawah kekuasaan politik PR nanti, Melayu akan tetap tercorot dalam segala bidang kehidupan. Sekali lagi kita akan kecewa – lebih parah dpd apa yang berlaku sebelum dpd itu!

    Kekecewaan ini akan membawa kpd kesedaran dan keinsafan kpd kita yang seterusnya akan menghasilkan tindakan-tindakan yang agresif dan militen di kalangan orang-orang Melayu/Bumiputra Islam terhadap PR. Pilihan kpd orang-orang Melayu pada masa itu nanti hanyalah untuk kembali kpd Islam, bukan lagi melalui pilihanraya, tetapi untuk kembali kpd Islam melalui Jihad Perang dan Revolusi!

    Kerajaan demokrasi BN sekarang ini atau PR akan datang nanti adalah kerajaan yang kafir, zalim dan fasik. Perkara-perkara 43, 44 dan 161 dalam Perlembagaan Negara kita menyebabkan kerajaan-kerajaan BN sekarang dan juga kerajaan PR kemudian nanti wujud sebagai kerajaan-kerajaan manusia yang kafir, zalim dan fasik. Allah memerintahkan kita agar kita melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan BN mahupun ke atas kerajaan PR nanti (Baqarah 193, 251; Hajj 40). Jalan pilihanraya melalui amalan agama demokrasi yang kafir adalah jalan yang kafir yang dilarang oleh Allah (Fatir 10).

    Berperanglah wahai bangsaku, bukan di atas nama Melayu, kerana Melayu dan untuk Melayu, tetapi di atas nama Allah, kerana Allah dan untuk Allah. Wahai bangsaku! Bangkitlah dgn kalimah Laailaahaillallah untuk mewujudkan ketuanan Islam melalui Jihad, Perang dan Revolusi (Taubah 33). Dasar Islam terhadap orang-orang kafir tiadalah yang lain melainkan DISKRIMINASI dan PEMINGGIRAN terhadap mereka agar kita akan dapat mewujudkan ketuanan Islam di bumi Melayu kita ini.

    Allah memperingati kita sekiranya orang-orang kafir berkuasa dan mengatasi kita nanti mereka akan membunuh kita (Mumtahanah 2). Mereka bersatu padu sesama mereka untuk menyerang, memerangi dan membunuh kita, justeru Allah memerintahkan kita agar kita bersatu padu sesama kita untuk menyerang dan memerangi mereka sebelum mereka berkesempatan untuk menyerang dan memerangi kita, kalau tidak, Allah memperingati kita bahawa akan berlaku penindasan ke atas kita oleh mereka serta akan berlaku kerosakan yang besar di bumi (Anfal 73).

    Apakah ini tidak merupakan perintah-perintah Allah yang jelas dan tegas agar kita bersikap RASIS terhadap orang-orang kafir?

    Sekian, terima klasih.

    WAN SOLEHAH AL-HALBANI

    ReplyDelete
  12. Salam,

    Saya mengatakan Melayu semestinya bersifat RASIS, tiada yang lain melainkan RASIS semata-mata. Telitilah segala hujjah berikut :

    Orang-orang kafir zimmi adalah orang-orang kafir yang menerima hakikat bahawa mereka adalah rakyat ‘KELAS KEDUA’ yang dikehendaki untuk sentiasa mengalah, tunduk dan menghormati umat Islam, agama Islam dan kerajaan Islam. Mereka dikehendaki untuk sentiasa mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dikenakan khas ke atas mereka sahaja seperti berikut :

    1. Mereka tidak boleh mendirikan rumah-rumah ibadat yang baru selain daripada yang sedia ada sahaja;

    2. Mereka tidak dibenarkan untuk membaik pulih rumah-rumah ibadat mereka yang telah dirosak dan dimusnahkan oleh orang-orang Islam;

    3. Mereka tidak boleh menghalang orang-orang Islam daripada menumpang rumah-rumah ibadat mereka;

    4. Mereka dikehendaki untuk membenarkan sesiapa sahaja daripada orang-orang Islam yang ingin untuk menduduki rumah-rumah mereka selama tiga hari dengan memberi layanan sebagai tetamu yang istimewa, dan seandainya tetamu Islam mereka itu jatuh sakit, mereka dikehendaki untuk membenarkan tetamu tersebut untuk menduduki rumah mereka lebih lama;

    5. Mereka tidak boleh mengamalkan sikap permusuhan terhadap umat Islam atau untuk membantu musuh-musuh Islam;

    6. Mereka tidak boleh menghalang kaum mereka daripada memeluk agama Islam;

    7. Mereka hendaklah sentiasa mengalah, tunduk dan menghormati orang-orang Islam;

    8. Mereka dikehendaki untuk membenarkan orang-orang Islam untuk menyertai apa-apa permesyuaratan walaupun yang berbentuk peribadi di kalangan kaum mereka;

    9. Mereka tidak dibenarkan untuk memakai pakaian-pakaian yang sama dan serupa dengan pakaian-pakaian orang-orang Islam;

    10. Mereka tidak dibenarkan untuk menamakan anak-anak mereka dan diri mereka dengan nama-anam yang sama dengan nama-nama Islam;

    11. Mereka tidak dibenarkan untuk menunggang kuda-kuda mereka dengan pelana-pelana dan tali-tali kekang;

    12. Mereka tidak dibenarkan untuk memiliki apa-apa senjata sekalipun;

    13. Mereka tidak dibenarkan untuk memakai apa-apa bentuk cincin dijari-jari mereka yang berupa pengenalan diri, pangkat atau cop mohor;

    14. Mereka tidak dibenarkan untuk menjual atau meminum minuman keras di khalayak ramai;

    15. Mereka dikehendaki untuk memakai pakaian-pakaian yang khas dan berbeza yang bertujuan untuk menunjukkan kerendahan status mereka berbanding dengan orang-orang islam;

    16. Mereka tidak dibenarkan untuk mempromosikan kebudayaan, adat istiadat dan cara hidup mereka kepada orang-orang Islam;

    17. Mereka tidak dibenarkan untuk mendirikan rumah-rumah mereka berdekatan dengan sesatu komuniti umat Islam;

    18. Mereka tidak dibenarkan untuk membawa mayat-mayat kaum mereka sehingga mendekati mana-mana perkuburan Islam;

    19. Mereka tidak dibenarkan untuk mempamirkan cara mereka beribadat kepada orang-orang Islam dan mereka juga dilarang daripada meratapi orang-orang mati dengan suara yang kuat yang dapat didengar oleh umat Islam;

    20. Mereka tidak boleh mengambil hamba Islam untuk mereka.

    Inilah peraturan dan undang-undang yang khusus untuk ditaati dan dipatuhi oleh orang-orang kafir yang berada di bawah sistem pemerintahan Islam yang bermula pada zaman Rasulullah saw di Medinah dan kemudiannya diikuti di bawah Khulafa ar-Rasyidin dan seluruh pemerintahan Islam di bawah beberapa Khilafah Islam di Baghdad, di Mesir, di Sepanyol dan di bawah Khilafah Islam Turkey yang meliputi Eropah Timur. Inilah ertinya umat NOMBOR SATU di bumi kita ini seperti yang diperintah dan dikehendaki Allah!


    Sekian, terima kasih.


    Wan Solehah al-Halbani

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Masalah orang-orang Melayu kita kini dan selama-lamanya sejak dahulu lagi adalah kerana mereka adalah bangsa yang lembik dan dayus yang sentiasa mengalah dan tunduk kpd orang-orang kafir Cina akibat dpd sikap dan tindakan mereka yang membuangkan segala ajaran dan dasar hidup Islam dpd sistem kehidupan mereka. Itu sahaja!

    Oleh kerana terlalu lembik, pengecut dan dayus bangsa Melayu tidak nampak bahawa Mahathir, Pak Lah dan Najib telah lari dpd dasar-dasar RASIS yang dibuat oleh arwah Tun Razak dahulu untuk membantu Melayu. Mahathir menghapuskan DEB, menghapuskan akta pelajaran 1961, meminggirkan bahasa Melayu dan membawa masuk Cina, India, Nepal, Vietnam kafir ke Malaysia. Namun seluruh bangsa Melayu yang lembik, pengecut dan dayus ini sekadar diam membisu sahaja. Maklumlah bangsa lembik! Melayu langsung tidak tahu apa-apapun. Dalam pada itu ramai pula di kalangan Melayu dayus ini akan berpekik dgn penuh semangat keperwiraan dan kebanggan, “Hidup Mahathir! Mahathir selama-lamanya, tiada yang lain melainkan Mahathir!”

    Allah berjanji bahawa Dia sekali-kali tidak akan membantu Melayu kerana Melayu tidak membela nasib mereka sendiri, dan lebih-lebih lagi kerana Melayu adalah bangsa yang lembik dan dayus. Allah mengutuk Melayu! Sudah sewajarnyalah Melayu kita ini akan hanyut – hanyut sama seperti Melayu di Filipina dan Singapura, dan juga hanyut sama seperti Melayu di selatan Thai yang kini kira-kira 80% dpd mereka sudah tidak pandai untuk berbahasa Melayu lagi dan kira-kira 30% dpd mereka sudah menjadi murtad dan mereka kini sedang diperhamba abdi, dilanyak dan dihina oleh kaum kafir Thai. Majoriti dpd mereka suka dan selesa dgn keadaan mereka yang hina dina seperti ini. Golongan yang mulia, iaitu yang bangkit dan memberontak hanyalah minoriti yang tersangat kecil sahaja bilangan mereka.

    Kita kini sedang berada di bawah penjajahan Yahudi dalam bentuk “neo-colonialism”, dan di dalam buku kepunyaan Yahudi yang bertajuk “Malaysia – Direct and Indirect Rule”, terbitan Harold Macmillan, New york 1937, Yahudi bercadang untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara kafir yang merdeka pada 2065 nanti. Mungkin pada masa itu 20% dpd Melayu sudah murtad dan justeru sempurnalah Malaysia kita ini menjadi sebuah negara yang kafir dan setelah itu Yahudi merancang untuk memerdekakan kita. Trend di dalam negara kita sekarang ini adalah menepati dgn terperinci akan segala perancangan jahat Yahudi untuk mengkafirkan kita seperti mana yang terkandung di dalam buku tersebut.

    Tak akan Melayu hilang di dunia! Ini hanyalah kata-kata retorik yang menjadi angan-angan kita untuk menyedapkan hati kita sahaja. Realitinya ialah kita kini sedang berada dalam proses yang akan hilang lenyap di dunia ini – slowly but surely! Tidak kerana yang lain tetapi hanya kerana kita ini adalah bangsa yang lembik dan dayus, banyak bercakap kosong tetapi takut untuk bertindak. Jadilah kita ini umat manusia yang hina dina di bumi kita sendiri.

    Pada mulanya Singapura adalah kepunyaan Johor dan pulau Pinang pula kepunyaan Kedah – kepunyaan Melayulah. Pada hari ini Melayu di Singapura dan di Pulau Pinang sudah terima realiti bahawa tanah air mereka dan tempat-tempat tinggal mereka sekarang ini adalah kepunyaan Cina, milik Cina dan hak Cina. Tak lama lagi Melayu di Malaysia kita ini akan jadi macam Melayu Pulau Pinang, Melayu Singapura dan Melayu selatan Thai – pada masa itu kita sebagai Melayu yang lembik dan dayus ini akan terima bahawa Tanah Melayu kita ini adalah hak, milik dan kepunyaan Cina dan kita akan berpuas hati dan mungkin berbangga-bangga pula untuk hanya sekadar wujud sebagai orang-orang yang menumpang tuah di bumi kepunyaan Cina yang kaya raya ini!

    Si dayus Melayu yang bodoh sombong dan pengcut ini tidak mungkin akan sedar diri. Mungkin ianya sudah menjadi suratan takdir bahawa Melayu lembik dan dayus ini hanya layak untuk dimakan hidup-hidup oleh kafir Cina yang lapar, gagah dan jahat ini.

    Sekian, terima kasih.


    Wan Solehah al-Halbani

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.