Sunday, July 3, 2011

PERKASA harus menerjah puak hippokrate Islam

Kelangsungan liputan isu demonstrasi di Pulau Pinang, MR sempat menerjah mengikuti Mesyuarat Khas Perkasa Negeri Kedah yang di hadiri lebih 600 perwakilan dari seluruh negeri Kedah dan di rasmikan oleh Presiden mereka Ibrahim Ali.

Apa yang menarik perhatian MR adalah usul dari salah seorang perwakilan mereka supaya dipinda Artikel 160 Perlembagaan Malaysia Perkara 160 (2) Perlembagaan Malaysia, orang Melayu itu mestilah bukan setakat beragama Islam tetapi dipinda kepada Islam Ahlussunnah wal Jama’ah.

Mungkin usul ini dibangkitkan kerana kebimbangan perkembangan semasa bahawa Islam telah terbahagi kepada beberapa puak dan tidak mustahil negara ini juga satu hari nanti akan di perintah oleh puak Syi’ah. Malah sekarang pun sudah bertapak puak-puak Islam plural menjadi penasihat penting dasar-dasar kerajaan.

Berhubung usul ini MR ingin ‘recall’ kembali salah seorang blogger Islam (entah ahli sunnah atau tidak) Syed Akhbar Ali yang pernah didakwa di bawah akta hasutan kini mendapat tempat sebagai salah seorang penting panel penasihat SPRM (MACC’s Consultation and Prevention of Corruption Panel).

Blogger syedoutsidethebox.blogspot.com Syed Akhbar Ali pernah pada 5 Jun 2007 di dakwa kerana menghasut (lihat Kertas Pertuduhan ) melalui tulisan beliau yang menghina Bangsa Arab (bangsa Nabi Muhammad SAW kita) kerana beberapa insiden kenakalan pelancong Arab di jalan Bukit Bintang.

Di antara sebahagian terjemahan postingnya yang melampau ialah :

“Kaum Arab adalah kafir atau sesat. Mereka ialah pengasas agama Gang Batu. Mereka telah menipu jutaan manusia untuk mempercayai binaan batu di tengah-tengah lubang najis padang pasir sebagai pusat manusia menyembah – suatu konsep bodoh.

Tradisi homosex Kaum Arab yang sakit telah memperdaya jutaan manusia untuk mengangkat pantat mereka mengatasi kepala mereka lima kali sehari- kononnya bersembahyang. Lubang Jubur!" (Posting penuh sila lihat link Kertas Pertuduhan)

Akibat dari posting ini beliau telah diletak sebaris dengan blogger RPK untuk dicekup tetapi dek kerana pandai membelit beliau telah terlepas dari dakwaan.

Membelit di sini, dalam erti kata pepatah Melayu “panjat pokok menjadi kera, menyeberang titi menjadi kura-kura, masuk sungai menjadi buaya” itulah Syed Akhbar Ali.

Seharusnya Perkasa juga mampu untuk menghidu pelakon-pelakon yang sebegini yang entah dari mana asal usul mereka tetiba tertonjol menunggang kuda bersama Tun M dan kita hanya terima bulat-bulat tanpa usul periksa.

Apakah begitu mudah Melayu melupakan penghinaan yang dilakukan  terhadap Islam agama mereka?

Inilah dunia akhir zaman apabila Islam akan terbahagi kepada 73 puak. Dari 73 puak ini hanya satu puak sahaja yang diterima di sisi Allah SWT iaitu yang berpegang kepada Al Quran dan Hadith.

6 comments:

  1. Semua orang Melayu tulen dan beragama Islam harus sedar segera, keluar UMNO BARU dan sokong parti PAS. Anehnya PAS saja yang betul-betul parti Melayu tulen dan semua beragama Islam.

    Cuba bandingkan dengan UMNO BARU. Parti UMNO yang lama telah dicemari dengan ahli-ahli terdiri Melayu tulen, Melayu celup, Mamak, KIMMA dan kaum-kaum lain yang digelar bumiputera juga. Dan bukan semuanya beragama Islam. Kebanyakkan ahli-ahlinya nak projek dan habuan, tu lah sebab masuk UMNO BARU.

    Lama-kelamaan, UMNO BARU akan dipimpin oleh Melayu celup atau Mamak atau KIMMA dengan pertambahan ahli-ahli secara senyap-senyap dan mungkin bertukar nama kepada Majapahit, Sri Vijaya atau KIMMA.

    Tak kan tak nampak?




    Melayu dah Matang

    ReplyDelete
  2. Mummy,

    Ini lah bahaya orang yang tak takut dengan Tuhan tapi ada conections.

    Astagfirullah !

    ReplyDelete
  3. Apa istimewanya Islam sunnaha wal jamaah daripada Islam lain?Ramai pemimpin Islam hanya pandai hafal Al-Quran, hadis dan kureng ilmu sains sosial dan sains/teknologi, sebab itu lihat di seluruh negara yang kononnya Islam sama ada mereka miskin,kerajaannya korap dan diktator atau yang kaya raya hidup bergelumang dengan cara ala barat, misalnya negara Qatar negara kaya tapi rakyatnya ramai yang obes dan hidup ala Barat walaupun mereka ikut banyak tubtutan ritual agama Islam. Lihat juga Brunei, negara kaya tapi rakyatnya banyak yang bodoh dalam ilmu, kesukanan dan sains. Mereka tak ada mentaliti moden, kalu moden dikatakan ikut Barat jadi pegang fatwa ulama yang kolot lagi konservatif. Orang Islam mesti ikut cara moden seperti di Finland atau New Zealand, rakyat mereka berdisiplin, modern, tingkat rasuah amat rendah, penempatan mereka bersih, pendidikan anak mereka bermutu, kebajikan sosial atau masyarakat oleh kerajaan mereka adalah tinggi, urus tadbir kerajaan mereka bertaraf tinggi dan hak manusia dihormati tapi orang Islam nanti kondem yang negara itu luluskan kahwin gay,lesbian dan ramai yang tak percaya Tuhan. Lalu mereka mahu kita kembali zaman 'gemilangan ' Islam yang semua generasi baru tak boleh visualkan kerana ia berlaku ratusan tahun sudah sama seperti zaman kegemilangan Kesultanan Melaka,Majapahit/Srivijaya tiada siapa generasi yang hidup kini boleh visualkan. maka kita didengungkan dengan satu zaman fantasi untuk mencontohinya dan penganut sunnah waljamaah pun tak boleh visualkan walaupun mereka tiada ilmu sains sosial moden, mereka boleh memuntahkan fatwa-fatwa konservatif ulama zaman dulu kala aje. Melayu bangan boleh termakan dakwah mereka. Lihat kebangkitan orang Arab yang beratus tahun dibongsaikan minda mereka telah sedar yang mereka tidak lagi mengguna ajaran Islam kolot untuk maju.

    ReplyDelete
  4. Salam MR,

    Masa sihat, kaya raya, berpengaruh, manusia ini amat taksub dengan diri nya sendiri. Kata mereka, mereka lah orang hebat,terpilih, berilmu, berdaya saing dan di sayangi Allah. Mirip kata-kata akuan yahudi zionis Mereka lupa, ini lah ujian ISTIDRAJ Allah SWT. Riak dan taksub.

    Pelik nya, hanya di uji dengan sedikit sakit, batuk atau nafas tertahan-tahan, sudah tidak mampu berjalan betul. Hilang riak atau mendabik dada menyatakan tidak sakit. Hatta, hilang juga kehebatan apabila di gigit serangga kenit, sehingga tidak keruan rasa(sedikit contoh)

    Jika Allah SWT beri hidayah, akan kembali lah mereka ke jalan yang benar. Jika masih leka dengan ketaksuban dan kehebatan diri sendiri, bahawa JANJI Allah SWT itu benar dan Neraka Allah itu benar.

    Apa yang kita miliki dan agongkan tidak kekal. Malah jika panjang umur sekali pun (rujuk surah Yasin) akan balik semula keperingkat awal, sia-sia lah kehidupan jika sudah menzalimi diri sendiri, tanpa keimanan, melakukan kerosakan dan menyesatkan hamba-hamba Allah lain nya.

    Pihak bertanggung jawab WAJIB memantau, membetulkan Aqidah. Saya sependapat dengan MR tentang kewujudan variti fahaman songsang yang kian di amalkan di Malaysia. Menipu, mengelirukan untuk meng halalkan cara.

    Itu kenapa kita di wajibkan tunduk kepada Allah SWT, mengerjakan solat lima waktu, membersihkan jiwa/roh (zakat harta,zakat fitrah,berpuasa ramadhan dan jika mampu, mengerja kan haji dll dalam adab ilmu NYA), mengasingkan, membuang yang bathil dari yang haq, laksanakan semua ibadah dan syariat NYA, mengambil hikmah dan natijah nya, kemudian fadhilat nya di samping keperluan menyesuaikan dengan rukyah ilmu-ilmu NYA.

    Jika pada asas tauhidiyyah dan syariat NYA (Nur Muhammad dan sanad nya) di abaikan, asas nya Rukun Islam dan Rukun Iman tiada dalam dada, siapa kah kita begitu berani pertikaikan haq-haq Allah SWT?

    Bukan haq kita untuk menilai hamba Allah ini. Kita hanya mampu berdoa demi hidayah untuk kebaikan bersama dalam pegangan sebagai jemaah sunnah wal jamaah.

    ReplyDelete
  5. apa beza dgn PAS, dia ditunggang pengkianat islam DAP,dan diperkuda kaki liwat nabi tak mengaku umat, tapi PAS berkawan dgn org2 ini,haprak sungguh PAS,
    sekarang ni biar kita semua serah kembali negara kita kepada raja-raja melay untuk memerintah mcm burnai darul salam tu

    ReplyDelete
  6. Syed Akbar Ali ni nak mudah cerita-dia seorang keling (mamak tongkang) yang bapak dia bubuh SYED di depan nama dia pasai dia beranak hari jumaat. Ini amalan biasa kaum mamak tongkang. Tup tup dari kaum mamak tongkang dia telah bertukar kepada Arab.
    Dia ni pembodek paling besar mahatir dan najib. Pak lah...akbar ali tak suka dan banyak mengeji.

    sri hartamas

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.