Monday, August 1, 2011

PAS harus segera menghantar rombongan untuk meminang Tengku Razaleigh

Semua pemimpin politik baik BN atau Pembangkang harus berlapang dada melepaskan dan menerima Ku Li sebagai pemimpin pembangkang yang dikira berkaliber dan ‘world class’.

Kewibawaan beliau dilihat positif oleh Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib apabila beliau tidak menafikan kemungkinan Tengku Razaleigh Hamzah bakal memegang jawatan Ketua Pembangkang, menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sedikit demi sedikit PAS mula menerima bahawa pelaku dalam video sex yang didedahkan oleh Datuk ‘T’ itu adalah Anwar Ibrahim. Mereka juga mula sedar tentang kedudukan Anwar Ibrahim bersama mereka adalah seperti menanggung biawak yang hidup.

Rakyat hamba sahaya juga semakin sedar bahawa negara ini memerlukan Parti Pembangkang yang berkaliber, berwibawa dan kredibiliti yang tinggi sebagai alternatif untuk ‘check and balance’ kepada parti BN yang telah lama bermaharaja lela memerintah negara ini.

Manakala di dalam pakatan rakyat sekarang ini komponennya seperti cerita kartun ‘Tom and Jerry’, siapa mahu makan siapa. PAS mahu makan DAP atau DAP mahu makan PAS.

Pemimpin besar seperti Ku Li hanya akan menjadi jeruk di dalam balang jika terus berada di dalam UMNO dan BN. Ku Li langsung tidak dapat membolos tembok kuasa yang begitu tebal yang telah dibina UMNO.


Konklusinya PAS harus segera meminang Ku Li untuk dinobatkan sebagai Ketua Umum Pakatan Rakyat kerana PRU13 ‘is around the corner’ .

7 comments:

  1. Jelas yg Al juburi sudah diambang gelap.Lama kelamaan terbukti juga salah laku aljuburi ini.Bukan Aljuburi sahaja yg tidak diperlukan DI juburi juga tidak perlukan.

    Tapi awas jika Ku Li melompat kesebelah pembangkang sebagai Ketua Pembangkang ini adalah alamat dan pertanda yang Teori RAHMAN menjadi kenyataan.

    Najib kena lihat semula seluruh pemerhatiannya kenapa golongan veteran mula buat perangai dengan nya.Dia kena panggil kembali golongan yang pengaruh ini.

    Najib dilihat hanya menjaga orangnya sahaja.Suara sumbang ini amat bahaya.

    Sebagai PM Najib kena ada kemampuan
    melihat ini semua.Kalau Ku Li jadi kenyataan jadi Ketua Pembangkang mungkin dalam kerusi di Parlimen tak ada .Tetapi kerusi=kerusi dan meja diluar Parlimen akan mengancam UMNO dan Najib.

    Pastikan Ku Li jadi penyokong dalam Parlimen.Pegawai-pegawai Najib kena study isu dan kes ini.Semoga ini semua adalah khabar yang tak mungkin berlaku.

    Politik hari ini macan-macam boleh terjadi dan berlaku.

    ReplyDelete
  2. Berkaliber??? World Class ??? Tengok-tengok sama sejarahnya... Lihat juga implikasinya...

    ReplyDelete
  3. Ada asasnya juga.Cara PM layan tokoh-tokoh lama macam sampah je.Yg dia jaga Tun M dan Tun Abdullah je.PM layan lebih bekas KSU dan KSN.Biar lah Ku Li cari tempat lain pula.Aku sokong.

    ReplyDelete
  4. Gabungan media massa, polis, peguam bela dan mungkin juga hakim telah berjaya memasung Anuar Ibrahim sebagai sosok yang tidak berkaliber walaupun pada sodomi pertama dulu selepas empat kali ditanya dek peguam Azizan mengaku dia tidak dijuburi AI.Sodomi kedua ni AI juga tak dapat pembelaan sepenuhnya, ada saja saksi yang mahu dipanggil atau fakta/dokumen yang mahu dirujuk tidak diterima maka AI betul-betul dipasung dan nampak dipasung dan berjaya dipasungkan sebagai peliwat. Namun sebahagian besar rakyat tidak boleh terima keputusan itu lalu langkah terbaik diberi kepada Tengku Razaleigh buat sementara dan jka perhitungan betul dibuat akan dikembalikan kepada AI semula itu pun jika AI masih panjang umur. Ingat UMNO pun tak akan bagi Tengku jalan senang, pelbagai cerita 'buruk' akan dijanakan bagi memburukankan karakternya. Orang Melayu/rakyat malaysia sedang dibasuh minda mereka agar jangan terima siapa dari golongan AI/PAS/DAP untuk memerintah kecuali orang dari UMNO kerana orang UMNO ada ramai ahli pemikir sperti Ibrahim Ali, Ezam Lembu, Zulkiflin Nordin Bisul, Lokman Adam, Zahrain, dan ramai lagi yang otak mereka cukup geliga untuk membangunkan Malaysia.

    ReplyDelete
  5. apa dah jadi dgn al juburiiiiii, pembangkang dah mula tahu hal sebenar al juburiiii, depa dah tak boleh nak bela dia lagi, maka jatuhlah PKR .... dan tak berguna lagi kepada politik pembangkang,
    sekalung tahniah buat KU LI kerana pemimpin veteran UMNO ini telah di iktiraf pembangkang sebagai seorg pemimpin berkaliber, tahniah,tahniah,tahniah KU LI

    ReplyDelete
  6. GERAKAN ANTI PKR
    "MB KEDAH MASUK IJN."
    21 Comments - Show Original Post Collapse comments

    Anonymous Anonymous said...

    jangan hantar dia pergi hospital kerajaan malaysia.

    August 1, 2011 4:47 PM
    Anonymous Anonymous said...

    puak2 toktok pas sila berdoa dlm bulan yg mulia ni untuk beliau. jgn pandai maki hamun saja.

    August 1, 2011 4:49 PM
    Anonymous Anonymous said...

    bila Najib masuk hospital operation lutut, macam-macam depa kata
    http://warta365.blogspot.com/2011/08/kepala-lutut-najib-apco-cederahari-ni.html

    August 1, 2011 4:55 PM
    Anonymous Anonymous said...

    Sure Mampoz omar doakan 'terbaik' utk dia jadi MB Kedah pasnie...hahahahahaha Zizan 'goal', dia lak jadi keeper pasnie...

    pasmmgbodohpiang

    August 1, 2011 4:58 PM
    Anonymous Anonymous said...

    bukan ke puak2 hijau karat ni dulu duduk jaja kata projek ijn yg tun dr mahathir ilhamkan ini membazir duit?

    August 1, 2011 4:59 PM
    Anonymous Anonymous said...

    setiausaha politik MB selangor, Faekah dan ahli parlimen pembangkang sokong group promosi murtad di Malaysia. haramjadah!
    http://notakanan.blogspot.com/2011/08/group-mempormosi-murtad-di-malaysia.html

    August 1, 2011 5:04 PM

    ReplyDelete
  7. Ini cerita dogeng yang dikaryakan oleh Zahrin Hashim kerana 'out of the blue'cerita ini muncul dan di'spin'kan oleh Utusan Meloya. Utusan Meloya sentiasa mencipta cerita yang datang dari mulut Ezam Lembu/Nordin Zulkifl Bisul/Chandra Muzaffar/Profesor kangkung Atory dari USM/UUM/Nallakarapan dan banyak lagi yang reject/ baghal/bebal/bahalol mantan ahli PKR dulu.Cerita bangang dan boring betul. MR jangan 'pick-up' berita dari mereka ni lagi.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.