Thursday, February 14, 2013

AWAS! BUKAN SEMUA LAPURAN SB BOLEH PAKAI

Peranan agensi gerak saraf di peringkat akar umbi harus betul-betul diperhati seperti MIO, SB, BTN, JASA, Penerangan dan yang kelihatan serta tidak kelihatan. Agensi-agensi ini harus berperanan berkecuali, tidak berat sebelah dan dibeli olah mana-mana pihak baik UMNO, Pembangkang atau Ketua Bahagian atau mana-mana individu berkepentingan untuk menjadi calun. 
Tidak dinafikan ada pegawai-pwgawai agensi-agensi yang bekerja kuat siang dan malam membuat lapuran politik kawasan parlimen dengan ikhlas dan telus. Tetapi dalam masa yang sama terdapat pegawai-pegawai yang bekerja untuk tokoh tertentu kerana telah termakan budi seperti mendapat projek dan imbuhan dari Ketua Bahagian. Mereka akan membuat lapuran-lapuran yang tidak tepat dengan hanya memuji dan membodek Ketua Bahagian berkenaan.
Lapuran-lapuran mereka kepada pihak atasan pasti akan 'ultra positive' dilambung sehingga ke bumbung dewan dan jika ditakdir jatuh maka berderailah Ketua Bahagian berkenaan. 
Apa yang lebih merosakkan ialah lapuran mereka bercanggah dengan agensi lain yang berperanan sama. Apabila terdapat agensi lain yang membuat lapuran dengan telus dan 'neutral' seperti Ketua Bahagian berkenaan tidak mendapat sokongan yang padu dari akar umbi khasnya pengundi atas pagar mereka cepat-cepat memintas lapuran tersebut dengan menyatakan agensi itu menyokong pembangkang.
Semua ini dilakukan demi menjaga Ketua Bahagian yang telah menyuap mereka. Amalan tidak sihat ini akan merosakkan kerajaan pimpinan DS Najib. 
Jika pucuk pimpinan di atas menerima bulat-bulat lapuran mereka ini bermakna padah sedang menunggu di hadapan. BN akan kalah.

24 comments:

  1. Sebagaimana laporan JASA kepada khir toyo sebelum pru 12 yang lalu. Laporan JaSA yg menyatakan BN dlm keadaan bahaya,,, laporan itu dicampak oleh khir toyo. Selepas pru12 khir toyo rupanya di campak

    ReplyDelete
    Replies
    1. betuiii ka laporan JASA tu baguzzzzz,
      depa kata JASA pun berpuak2???????
      macamana ni??????

      Delete
  2. Hahaha...SB? semua bohong.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ada yang berkhidmat dengan baik.
      Saya menghormati bekas KPN, Tan Sri Musa Hasan seorang yang berintegriti tinggi tetapi ditohmah oleh orang politik dan dipencilkan.

      Delete
  3. agensi2 ini sepatutnya cari seberapa banyak calon2 yg perlu di pertimbangkan, malang nya mereka mencari kawan2 depa, dan kenalan depa, ada pula depa juga mahukan depa juga di calonkan pd pru13, kan pelik namanya.....
    difahamkan ada juga pengarah/pegawai agensi2 berkenaan mahukan mereka juga di calonkan sebagai calon pru13, malu tak perbuatan mereka itu.....
    ada kawasan yang ada cerdik pandai, tapi tidak diangkat sebagai calon cadangan / calon dipertimbangkan , sebalik nya pegawai2 agensi2 ini mengangkat diri mereka sendiri.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maapp no..
      Depa nampak calun dok depan mata depa saja. Pi tanya Ketua Bahagian, Ketua Bahagian kata "aik?? hang tak nampak aku yang depan mata hang? ni lah calunnya. Ini orangnya.....Misai Tebal Ular Sawa".

      Delete
  4. tp saya rasa la mami, report JASA & KEMAS lah yang paling tak boleh pakai,pasal apa? pasal kebanyakan pegawai JASA & KEMAS semuanya berjawatan dalam umno bahagian dan negeri, sure diaorang akan bagi report baik-baik tentang kawasan dan ketua bahagian dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yang boleh pakai. Lapuran JASA depa buat sambil tengok drama Korea.
      Lapuran KEMAS depa buat sambil hanyun anak dalam ndoi. Lapuran SB depa buat di kedai nasi kandaq.
      Tu laaa kerja depa.

      Delete
  5. calon pilihan pru13:-
    1:- calon yg dah kalah mesti di tolak
    2:- calon rasuah mesti ditolak
    3:- calon bankrupt mesti ditolak
    4:- calon ada kes jenayah mesti ditolak
    5:- calon yg amalkan politk wang semasa pemilihan mestilah di TOLAK, ada setuju??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun rakyat sedang memerhati. Jaga-jaga.

      Delete
  6. SB Pelesit pun banyak,dalam Parlimen Merbok terdapat seorang SB Pelesit yang tugas dia melaga laga orang dan buat fitnah terhadap sesiapa saja yang dia lihat boleh mencabar boss dia.SB ni dah jadi macam orang politik,tiap tiap hari dilihat berdamping dengan Ketua Bahagian dan AJK Bahagian yang membela dia.

    SP Pelesit ni tidak langsung mempunyai etika kerja sebagai seorang penjawat awam dan yang paling kurang sopan sekali dia boleh telefon dan ugut orang politik yang tidak sehaluan dengan orang yang menajanya.

    KCK Kuala Muda dan Ketua Polis Daerah Kuala Muda perlu buat pemerhatian yang rapi dengan tingkah laku SB Pelesit ini.Tingkah lakunya amat tidak professional dan lebih mementingkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  7. Kesian KB Merbok.kena pukul keliling.
    Itu pun dia tengah bodek SETPOL PM pula dan seluruh Pejabat PM.

    Bukan SB macam tu.Ada yg baik dan amanah.
    Yg silap toke diPutra jaya masih takut dgn KB-KB diKedah.

    Putra jaya lebih takut dgn KB drp rakyat rakyat.
    Tak percaya hangpa tengoklah.

    Dulu punyalah panas Wineable Candidate.Laaaa apa dah jadi.senyap.Yang hidup kaki bodek juga.

    Tolak sajalah mana-mana calon yang tak ada nilai.

    ReplyDelete
  8. ini bukan laporan sapa-sapa'ini laoran dari mata kepala sendiri.berapa kali najjib atau mahyudin turun kedah muka yg sama lah smabut,ada dalam dewan muka yg sama cium tangan najib.
    tak beruabah lagi.macam tu jugalah.

    ReplyDelete
  9. biar mummy rokiah buat laporan dan jadi agensi perisikan, lagi lingkup bn. kalau tak tahu kerja orang jangan duk komplen..

    ReplyDelete
  10. kenapa kau sakit hati sangat dengan SB, mummy rokiah..adakah laporan SB tak angkat kau jadi wakil rakyat...kah kaaaaaah.

    ReplyDelete
  11. jangan kau duk komplen
    kerja sb mummy rokiah, kenapa kau sakit hati sangat dengan sb.. @###&$$$77#@@

    ReplyDelete
  12. mummy rokiah, kau ingat SB kerja mcm kau ke,
    kau menulis tak pakai otak.







    ReplyDelete
  13. kau ingat sb kerja bodoh macam kau ke,

    ReplyDelete
  14. Mummy Rokiah pun mesti minat nak jadi calun, tapi Sb tak bawa nama dia.. Tu yang meroyan tu... Rupa gambar mcm memang minat nak jadi calon tu... Hahahaha.....

    ReplyDelete
  15. Sendiri buat sendiri tanggung...jgn terlalu menonjol...

    ReplyDelete
  16. Poyo la mak ayam rokiah..lu punya statement mcm najis

    ReplyDelete
  17. Mummyrokiah punya penulisan macam budak form 3. Tulisan tanpa fakta, ikut sedap otak sendiri je. Rasanya ofis dia di kedai mamak... Langsung tak blh pakai..

    ReplyDelete
  18. Dey mummy!!!!!! Po dahhhhh

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.