Monday, November 4, 2013

KEPUTUSAN PRK SUNGAI LIMAU. RENUNG-RENUNG DAN FIKIR-FIKIRKAN

PAS SUDAH BERSEDIA UNTUK 15 TAHUN 
YANG AKAN DATANG
Analisa Keputusan PRK Sungai Limau: Pas menang dengan 12,069 undi (penurunan sebanyak 1225 undi berbanding diperolehi Tan Sri Azizan pada PRU13 dengan 13,294 undi), dimana BN memperoleh 10985 undi (iaitu kenaikan 465 undi). 
BN menang di 10 Pusat Daerah Mengundi (PDM) berbanding pada PRU13 dengan hanya 6 PDM. Manakala Pas menang di 9 PDM berbanding 13 PDM pada PRU13. 
Undi majoriti Pas pada PRK 4 November 2013 hanya 1084 undi iaitu susutan 61% berbanding majoriti pada PRU13. 
Kawasan dominasi Pas ialah di Bukit Besar (maj 1,114), Bukit Choras (maj 554) dan Sungai Dedap (maj 459) serta Sungai Kering (maj 154, dimana Pas peroleh 233 berbanding BN 79 undi saja) kawasan ini banyak membantu kemenangan Pas.

3 comments:

  1. Heran saya. Dalam BN naikkan harga minyak, gula menyebabkan kenaikkan harga sara hidup yang lain ada mangkok ayun masih undi BN.

    ReplyDelete
  2. Bersatu Bersetia Berhidmat.November 5, 2013 at 12:57 PM

    MR.BN kalah tapi ada yang mampu beli motorsikal baru.
    Katanya petugas minum kuah juga.Pemimpin sapu isinya.
    Pemimpin UMNO menginap dihotel.Petugas menginap di rumah biasa..Budaya double standard ada juga.

    ReplyDelete
  3. Najib mahu Mukriz kalah walaupun dah suntik beribu-ribu juta untuk memancing pengundi yang sebenarnya kroni agen UMNOlah yang sapu besar dalam taburan wang di sana. Keputusan PRK tu tak membawa makna dalam persamaan kuasa UMNO dan PR. UMNOlah yang sapu besar dalam taburan wang di sana. Kini Madey dah semakin lelah kerana pengaruhnya ke atas politik UMNO semakin kureng, anaknya dah kalah untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO, Naib Presiden UMNO dan terbaharu kalah memenangkan satu PRK. Mukriz bukan ada kualiti kepimpinana taraf nasional pun asyik nak menonggeng atas pengaruh ayahnya, dan Madey pun mula kembali ke lorong gelap dan sedang melawan rasa yang pengaruhnya semakin tak digeruni oleh geng Najib. Madey kena pergi ke Somalia dan bercakap pasal martabat, maruah dan kewibawaan agama Islam dan peri pentingnya kronisme ala UMNO untuk sesebuah bangsa untuk survival.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.