Friday, April 10, 2015

INI LAH JAWAPAN SEBENAR NAJIB KEPADA MAHATHIR



Semalam TV3 telah mewawancara Najib berhubung soalan-soalan yang dibangkit oleh Tun M khasnya berhubung kredibiliti Najib sebagai pemimpin.
Jawapan Najib yang penuh tersirat itu dapat MR rumuskan dengan 2 perenggan yang pendek yang tidak semestinya tepat. Terpulang kepada pendapat rakan sekelian.
1. Jawab Najib : "Saya perlu tegaskan pada kesudahannya, saya perlu membuat keputusan sebagai Perdana Menteri dan sebagai Presiden Umno, dan saya bertanggungjawab kepada rakyat Malaysia dan kepada parti" 

“Sebaliknya, kritikan ini saya terima walaupun pedih, tetapi pokok pangkalnya saya bertanggungjawab kepada rakyat dan parti”

Konklusinya: Bolehkah tuan diam! kerana saya hanya jawab kepada Rakyat bukan kepada tuan dan tuan sekarang ini hanyalah seorang daripada rakyat biasa seperti yang lain.

2. Jawab Najib : “Selagi rakyat dan parti beri mandat pada saya, meletakkan amanah, saya tetap akan teruskan kepimpinan negara dan parti”

Konklusinya : Bukan tuan yang berkuasa menjatuhkan saya tetapi rakyat yang berkuasa.
Ini semua dapat dirumuskan dalam kata penjajah Inggeris "WILL YOU PLEASE SHUT UP SIR! I AM ONLY RESPONSIBLE TO THE PEOPLE NOT TO YOU. AND YOU ARE NOW ONE OF THE PEOPLES IN THIS COUNTRY! YOUR TIME HAS GONE DEAD. BYE!"

7 comments:

  1. Jawapan dari sekor PM yg bodoh yg cuba menunjukkan authority nye. mentang2 lah so many selfish powerful corrupted people which are on his sides. Actually Najib dah termakan Tun punya umpan...tunggu dan lihat saje ..aksi2 lebih menarik..

    ReplyDelete
  2. ANON 8.58,andalah orang yang paling cerdik di dunia sbb anda tahu siapa cerdik dan siapa yang bodoh!!!Allah dah janji,kalau kita hina pemimpin Allah akan hina kan kita pulak! cepat atau lambat aje!

    ReplyDelete
  3. Pak Mahathir ooii...,
    Sudah lahh.. jangan dok hentam Najib. Anak dia di Kedah pun tak perform, habuk pun taraaaaak, pooo chik, baru-baru ADUN naik gaji. Belum satu penggal jadi MB dah naik gaji. Kerja tarak bikin. Semua eksko KOng Kali KOng, POOOO Dahhhhh.
    KUman seberang laut nampak taik gajah depan mata tarak nampak.
    Sudahhh la Mahathir oooii... dunia you sudah habis.

    ReplyDelete
  4. Hanya jawab pd rakyat?? dia buta pekak ke apa? Kalau madey pun ko tak layan apa lagi rakyat yg dok saban hari merungut, menyumpah ko buat derk je mcm xde apa2 berlaku. Rakyat dh x suka ko suh letak jawatan ko buat x reti je..

    ReplyDelete
  5. Kata2 terbaik dari negarawan ulung (DS Najib). Saya tidak dapat bayangkan kalau Tun M ditempat DS Najib sekarang. Sudah tentu akan memaki hamun orang yang mengkritiknya. Apabila orang mengkritiknya yang dia mengamalkan rasuah, dia kata Anwar Ibrahim pun rasuah juga. Tidakkah jawapannya sangat tolol.

    Tapi DS Najib pemimpin yang berhemah dan amat banyak bersabar. Rakyat boleh nampak kegigihannya. Dia mempunyai perancangan ekonomi yang rapi menuju Negara Maju walaupun Tun M mengatakan tidak mungkin tercapai.

    Malaysia negara yang bertuah, tanahnya subur, kaya dengan hasil bumi, kurang bencana alam, aman dan makmur serta tempat tumpuan pelancong/pelabur. Tiada masalah sebenarnya untuk menjadi negara maju kalau politiknya stabil dan rakyatnya tidak bergaduh.

    ReplyDelete
  6. jgn layan si madey mamak dari benua keling tu...nti rosak negara dan rakyat jelata

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.