Sunday, March 21, 2010

Sifat 20 Allah SWT direka oleh Greek dan Yunani kata Nik Aziz pada tahun 1987

Tuan Guru Hj Abdullah Sa’amah, Ulama dan Pengasas Madrasah Al’Najmiah, Pondok Getting, Kelantan telah mendedahkan dalam tulisannya di dalam Mingguan Malaysia 21/3/2010 bahawa rupa-rupanya Datuk Nik Aziz Nik Mat telah sesat dan bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah wal-Jamaah sejak tahun 1987 lagi.

Beliau telah mendedahkan pada tahun 1987 bahawa Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menyatakan sifat 20 Allah SWT direka oleh Greek dan Yunani. Menurutnya lagi golongan-golongan pondok telah dibuai oleh PAS sejak Negara mencapai kemerdekaan dengan dakyah kononnya UMNO sengaja tidak melaksanakan hukum Islam walaupun telah diberikan kebebasan 100 peratus oleh British.
Menurutnya juga ahli-ahli Persatuan Pondok seMalaysia telah beberapa kali menasihati Nik Aziz tetapi tidak diendahkan dan hanya mementingkan kononnya pembaharuan dalam agama perlu diteruskan walaupun umat Islam berpecah.
Mereka semua takut untuk bersuara kerana telah termakan budi dan bimbang tidak akan menerima bantuan.
Jika benarlah seperti kenyataan Tuan Guru Hj Abdullah Sa’amah ini maka ternyatalah Parti Islam Negara ini dipimpin oleh Mursyidul Am yang menyeleweng dan sesat lagi menyesatkan.

19 comments:

  1. Itulah Tok Garu N.Ajis si wali selipar merangkap ulama terompah gelaran dari Al-Juburi. Kita lihat apa komen Tok Garu ini mengenai tulisan dari Tok Guru Hj Lah Genting, mesti akan ada putar belitnya seperti belitan serbannya.

    Agak2 nya, buku rujukan mana yang Tok Garu tu pakai dan sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa??? Benarkah si ularmak ini pewaris Nabi atau cuma syok sendiri??? MasyaAllah......

    ReplyDelete
  2. Shonzu,
    Persepsi masyarakat kita apabila seseorang itu berserban besar dan boleh berhujah hanya beberapa baris ayat Quran dan menulis beberapa huraian hadis dijadikan buku maka individu tersebut kita ulamaqkannya.

    Lagi banyak ahli masyarakat yang cetek ilmu agamanya lagi senang beliau mempengaruhi kelompok masyarakat itu.

    Beliau akan disanjung dan dijulang sehingga beliau riak dan ego untuk menuntut menambahkan ilmu dan lupa bahawa ilmunya pun tak sebanyak mana.

    ReplyDelete
  3. alaa.. tak pelik
    kalau nik aziz ckp dia tuhan. tuhan gangster, tuhan tak de ke, semua org percaya dan takut... org PAS kan, mana ada yg tak betul.

    ReplyDelete
  4. Rasulullah s.a.w. adalah jawatan yang dilantik oleh Allah sendiri. Allah sendiri tengok dalam ramai-ramai manusia di muka bumi ini entah berapa ribu juta trillion manusia ni ada seorang di dunia ni namanya Muhammad Bin Abdullah s.a.w.

    Beliau telah dilantik menjadi nabi bila umur dia 40 tahun. Waktu dia beranak jadi 40 tahun belum jadi nabi ni dia beranak, bonda dia mak dia Siti Aminah tak tahu anaknya ini akan dilantik menjadi nabi.

    Sebagaimana yang disebut minggu lepas, kita menyambut maulid nabi, maulid nabi ni kerja tak sudah. Jangan ingat bila kita sambut maulid nabi ni selesai masalah. Kalau Nabi Muhammad waktu dia beranak tu serupa Muhammad Muhammad lain.

    Kat kampung kita ada Muhammad,situ ada Muhammad, ada Mat, orang Melayu Kelantan panggil Mat, Mat anak kita, Mat budak kampung kita dengan Mat Bin Abdullah di Tanah Arab tu waktu dia beranak serupa aja. Yang jadi masalah, yang jadi kita dengan dia peringkat rapat ni setelah 40 tahun kemudian bila beliau jadi nabi dengan turunnya ayat Iqra'

    NOTA : sila lawati klip video mengenai perkara di atas di alamat
    http://hanifsalleh.blogspot.com/2010/02/tok-guru-oh-tok-guru.html

    ReplyDelete
  5. salah satu tanda kiamat kian hampir apabila ulamak dipersendakan

    ReplyDelete
  6. ILMU (AGAMA)YG DIKURNIAKAN ALLAH PADA HAMBA2NYE...HORMAT DAN RESPECT LA PADA ILMUNYE...

    ReplyDelete
  7. sekurang2nye respect la pada ilmu agama yg diberikan allah padanye...

    ReplyDelete
  8. Aku faham kenapa ulamak wajib dimuliakan tetapi yang aku tak faham kenapa kita tak dapat bezakan antara ulamak tulin dengan ulamak bertopeng.Siapa yang sebenarnya yang layak untuk menentukan saseorang itu ulamak atau pun tidak.Kita sekarang diakhir zaman kita harus lebih berhati2 untuk menentukan arahtuju kita dalam beragama.Berserban,berjangut dan sedikit ilmu tidak melayakkan seseorang itu sebagai ulamak.

    ReplyDelete
  9. Berat tuduhan tu!... Ngko ada bukti ker!?.. samada berbentuk audio atau visual. Jangan main serkap jarang jer...

    ReplyDelete
  10. anon 11:30AM,

    nak respect dia mcm mana klu ilmu yg diberikan Allah SWT padanya itu diputarbelitkan ikut suka tafsir mrk sendiri supaya bertepatan dgn kehendak mrk. pasti anda tidak ingat waktu ulamak2 PAS menghentam Ustaz Nakhaie suatu ketika dulu krn mgkn masa tu anda belum akil baligh lagi.

    kebetulan, pejabat saya bersebelahan dgn PASTI (Pusat Asuhan dan Tadika Islam) dan tentulah anjuran PAS. amboi! garang betul org2 yg mengendalikannya serta org2 yg menghantar anak2 mrk ke situ. kawan2 saya yg berbangsa Cina pun prnh bertanya begitu. kenapa ek? ada apa2 yg tak kena ke dgn org2 PAS ni?

    Wslm,
    - Hantu Siber -

    ReplyDelete
  11. salam.....
    bagi aku rasa,,,,aku dalam pas lebih baik dari dalam umno dulu......sebeb bagi aku masa aku di dalam umno....solat entah kema dari aku bersolat hinggu kurang lima waktu akibat tarbiyah dari geng2 umno yang asyik ajak merebut duit....melepak sampai ke lepas magrib....alhamdulillah ble aku dalam pas nie....selalu diajak ke masjid tiap2 minggu diajak pergi usroh...mendengar kuliah agama....memang patut la aku labelkan dari atas pemimpin umno sampai kebawah sume kaki pompuan...bukan xder yang baik dalam umno nie ader tapi brape sagt yang ader pun....nak harapkan tok imam umno...lagi la dasyat perangai dia...xnak la kutuk dia sbb dah benti jadi imam kerana sakit...tp kurang ilmu agama pada dia menampakan kejahilan dia pada org....

    ReplyDelete
  12. kepada mummy rock...and kwn2 seangkatan nya...

    Klau nk tuduh tuan guru, sila sertakan...bukti...buku yg ko ckp...bagi tau aku tajuk ape??meh aku nk cari...

    Hoi, berat la ko nk bERJAWAB dgn ALLAH..kau tuduh pemimpin Islam, yg jugak sorg Ulama...yg mana smua rakyat kelantan agung n hormat beliau..

    Anyway, aku masih simpan kluaran mastika tahun lepas...Pnulis melawat kalantan, nk jumpa Tuan Guru...tapi bertapa packnya jadual beliau..

    pagi- beliau buat majlis cukur jambul(bertapa ramai org yg nk ulama cukurkan jambul)...

    dlm pkul 11pg-beliau letih(berhenti cukur jambul-utk solat sunat)

    tgh hari-melawat hospitak bsr(tgk rakyat2 yg sakit)...

    LAIN KALI...NK KATE ORG, KO GI JUMPE DULU TUAN GURU..TGK AVATAR KO PON AKU TAU....

    Di akhirat kelak...kita(rakyat)..yg salah memilih pemimpin...akan bersama2 diheret allah ke neraka...

    ReplyDelete
  13. Maaf mencelah masuk. Banyak orang tak suka belajar sejarah, tambah3 sejarah aliran teologi dalam Islam. Bagi siapa yg fahama sejaraha teologi, tak pelik dengan hujah TG Nik Aziz. Nak tahu sejarah sifat 20 kena mulakan dengan sejarah pembunuhan Khalifah Usman, terus khawarij, terus syiah, terus umayyah, terus abassiyah, terus muktazilah, terus jabariah, kadariah dll. Tolong fahami juga aliran salaf dan khalaf.

    ReplyDelete
  14. Aparaaa...cerita tahun 1987 (23 tahun dulu) nak bawa dan komen sekarang...yang bagi komen tu pun, muhasabah diri la. Tahun 1987, kamu semua dah alim ke? apa yang berlaku pada Nik aziz, itupun kalau betul.., menunujukkna NA pun manusia juga, mempunyai pandangan sendiri. Siapa kah Ulama yang menyatakan perkara mengenai Nik aziz tu? Dia tu maksum ke? Betapa kurangnya isu untuk mengenakan Nik Aziz, sampai benda 23 tahun pun pi korek. Inilah perangai busuk hati UMNO....

    ReplyDelete
  15. mummy punya pesepsi adalah asuhan barat dan melayu 50an..patut la umat melayu makin jauh dengan agama..

    mummy tolong study panjang sikit siapa sebenar nya Tok guru nik aziz,
    jangan hanya pandai label serban janggut , hafal hadis dua tiga kerat dah nak jadi ulamak ..itu hanya andaian mummy yang tak kenal islam..

    aku dulu pun umno .. aku pernah kawan dengan satu menteri yang kaki betina ,kaki arak , kaki rasuah ,kaki bomoh, segala gala nya dia buat..dah mati pun beliau ni..kalau dia ada lagi mummy pun dia sapu..

    patut ka aku ikut..nak bagi anak bini makan duit haram..

    ingat la wahai orang umno..ahli pas hari ini bukan nya orang kampong ,malah ramai yang terpelajar berlatar belakang kan segala bidang ..

    cuma orang umno masih suka di bodohkan , dan di kikis agama perlahan lahan..oleh pemimpin yang tamak kuasa .

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum semua...

    Maaf la kalau mencelah, tapi sebagai seorang muslim terpanggil untuk membahas tentang isu wali selipar yang korang duk cakap nie...

    Aku nie jahil jugak! tapi x sampai rasanya menuduh sembrono perihal orang yang beragama...
    Kalau ikut pengetahuan cetek aku nie la kan Wali Selipar yang korang duk cakap nie orangnya cukup berkaliber.
    -Bersifat juangkan agama,
    -mujahadah, warak, tidak kedekut, -menjaga bukan sahaja hartanya malahan AGAMA ISLAM..

    Berbeza dengan si BOTAK yang sibuk mencari seribu alasan untuk mencukur kepala rakyatnya.
    -Bersifat jual agama
    -tamak, kaki perempuan, pemurah kerana bersebab (sebenarnya...)
    -Tidak menjaga amanah yang sepatutnya.

    Saya rasa semua orang dah sedia maklum, so bila kita kata perihal pemimpin yang jahat tiada larangan di dalam agama kerana wajib rakyat semua tahu.

    Tetapi untuk memperkatakan tentang perihal ulama sedangkan kita tidak pasti rasanya kita mengundang BALA! Wal Iya Zubil'lah.. Logiknya? Zahiriah kita melihat bagaimana dia menjaga solat 5 waktu dan hukum hakam agama

    TETAPI berbeza pula apabila

    Zahiriah juga kita melihat bagaimana kita dan harta serta agama kita digadaikan sehingga anak2 kita juga menjadi mangsa kepada kejahilan kita sendiri dalam memilih siapa yang layak...

    Isu buang bayi, tanam bayi, bunuh mak, bunuh isteri antara kemelut utama jika kita peka sebenarnya agama kita juga sedang dipersendakan.

    SEDAR atau TIDAK hidup ini ada penghujung yang sedang menanti, sebaliknya akhirat untuk kita selamanya. Waspadalah wahai umat islam semua, jangan kerana nafsu dan marah kita menghina sesama kita yang akhirnya merosakkan bangsa kita sendiri..

    Wallahua'lam

    p/s : Diam sejenak dan fikirkan saat dan ketika nyawa kita sampai ke tekak, kerana waktu itu tiada lagi jalan keluar dari kematian. Semoga kita diantara yang dilindungi Allah S.W.T.

    ReplyDelete
  17. kepada mereka2 yang mengata tuan guru nik abdul aziz bin nik mat, tidak salah untuk anda memberi pendapat tetapi saya bagi cadangan sedikit sebelum anda berbuat demikian...pergi ke negeri kelantan tempat tinggal beliau, kemudian cuba berjumpa dengannya,selepas itu anda carilah sesiapa di malaysia ini yang layak dibandingkan dengan beliau,..semoga anda bertaubat dan insaf selepas itu dan kepada yang jahil agama,..tak payahlah susah2 nak komen...ingat neraka sudahlah...sekian

    ReplyDelete
  18. mumia rukyah .. awk ni sentuh pasal agama dan ahlinya... tapi semuanya berdasar hawa nafsu dan akal semata2 ..ikut sedap mulut .. sesat cara mcm ni.

    ReplyDelete
  19. setuju dgn suparjo..kena beljar sejarah dahulu..jgn hina ulamak, bertaubat la..selagi kita masih hidup...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.