Tuesday, April 13, 2010

Something fishy is going on here!

Malaymail Online 13/4/2010)

KUALA LUMPUR: City Hall has confirmed receiving a proposal for the redevelopment of the Sungai Besi airport by the Defence Ministry a few months ago, but details are still sketchy. This comes after Bernama last week quoted Defence Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi as denying any such plans.

Mayor Datuk Seri Ahmad Fuad Ismail told The Malay Mail that City Hall called for a meeting with representatives from the Defence Ministry, Federal Land and Mines Department and the Public Private Partnership Unit (UKAS) which comes under the Prime Minister's Department, a couple of months ago. There were talks for the area to be redeveloped.

"We have not seen or received details on the type of redevelopment in store and no development application has been made so far. But yes, I can confirm there was a proposal for it."

He said only the Defence Ministry is privy to what plans it has for the area.

Apa cerita ini? Tahun ini sahaja dah tiga kali Kementerian Pertahanan buat hal. Dari enjin jet hilang, maklumat negara bocor dan hari ini Lapangan Terbang Sungai Besi pula bakal dihijack.
Zahid Hamidi harus berhati-hati kerana pilihanraya semakin dekat. Kalau nak menyamun pun jangan lah di siang hari tunggu lah malam sedikit.

7 comments:

  1. Mami,
    Kita tunggu dan lihat dulu apa akan jadi.
    Kalau bising-bising nanti projek tak jadi. Tanah itu adalah satu kawasan yang strategik dengan harga bukan lagi jutaan ringgit tapi billionan ringgit.
    Ini bukan kerja Zahid Hamidi keseorangan tetapi mesti pakatan berkumpulan.
    Logiknya kawasan tersebut sudah tidak sesuai lagi sebagai lapangan kapalterbang,ini kena tanya Jabatan Perancang Bandar dan Dewan Bandaraya.
    Apa sentimentalnya dikekalkan lapangan terbang di situ?

    ReplyDelete
  2. Nak kekal kan lapangan terbang tu kat situ buat apa. Apa lagi Zahid bila lagi nak menyamun!!! Lelong jangan tak lelong nanti PRU 13 mungkin dah tak berkuasa.... melopong je.
    Rakyat nasib lu la.... amacam? ada macam gerombolan punya pemikiran tak?

    ReplyDelete
  3. bagi pendapat saya airport tue mesti kekalkan pasal itu sahaja airport paling dekat dengan KL... in case of emergency.. macam perang ker... wallaualam

    ReplyDelete
  4. Apa saja peluang nak buat untung mesti digunakan oleh kroni.Lapanagn terbang ini ada fungsinya lagi. ia sesuai untuk kegunaan sekarang. Dan menjadi satu kawasan hijau untuk KL. Huduhnya kalau ia dibangunkan untuk projek komersial. Dan Datuk Bandar tahu kehuduhannya jika dibangunkan. Justeru, tidak hairan apabila Datuk Bandar berlapik sedikit dengan menyatakan bahawa sebarang pembangunan di situ akan memperuntukkan kawasan yang luas sebagai kawasan taman.
    Sebenarnya Datuk Bandar tidak berkuasa menahan rancangan pembangunan di situ, kerana mendapat arahan daripada pucuk pimpinan tertinggi. Sebagai seorang "yang menurut perintah", apakah yang boleh dia lakukan? Kalau bantah, kena pencen awal/kontrak lanjutan perkhidmatan tidak ditawarkan/jawatan pengerusi syarikat selepas bersara/peluang perniaggan tidak diberi. Untuk seseorang yang mementingkan periuk nasi dan kemewahan, lebih senang mengikut arahan.

    sri hartamas

    ReplyDelete
  5. inilah pemimpin umno yang tamak, nak cepat dapat duit, jenis gelojoh duit. lapangan terbang tu boleh dimajukan dalam bentuk perniagaan yang boleh membuka lebih peluang duit untuk diturunkan ke generasi seterusnya berbanding duit segera.

    memang benar kawasan itu tak sesuai lagi utk kapal terbang, tapi ia lebih sesuai utk pendaratan helikopter. andai di bangunkan sebagai lapangan helikopter, kita boleh wujudkan satu pusat commercial utk penjualan, service dan parking helikopter ringan. Industri ini makin berkembang sebab helikopter ringan lebih murah dan makin ramai org kaya akan dtg nanti. Selepas itu boleh tambah service pengangkutan darat ke pusat bandar.

    Banyak lagi boleh dibuat tapi ruangan sini terlalu kecil utk dinyatakan, malah aku bukan orang yg layak utk memikirkan perkara2 begini sebab ramai lagi pemikir kerajaan utk fikirkan perkara2 begini, tapi telah di salah gunakan tugasan mereka hingga memaksa mereka meikirkan bagaimana utk buat duit jangka pendek cepat berbanding duit jangka panjang yang lebat, dan mereka dikerah memikirakan bagaimana menjatuhkan orang dan jatuhkan maruah orang.

    salam

    ReplyDelete
  6. "Zahid Hamidi harus berhati-hati kerana pilihanraya semakin dekat. Kalau nak menyamun pun jangan lah di siang hari tunggu lah malam sedikit".
    Itu sahajakah akal UMNO?
    Duit..pilihanraya?
    kah...kah..kah..kah!

    ReplyDelete
  7. Melayu yg bodoh, salah mei? Mengapa tak boleh membangunkan ? Yang kaya pun melayu juga ma. Kamu punya kaum juga. kalau kamu tidak mahu, bagi sahaja pada DAP. Kami lebih layak dapat. Sama juga seperti pembangunan di Kg.Baru, melayu tidak akan bagus memajukan bandaran tersebut. Hanya org bukan malay sahaja yang layak menjadikan negara kita maju. This is one of conservative malay minded tht suppose u throw away

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.