Thursday, September 2, 2010

DS Najib tolong jangan biar Mahathir batuk

Tun Mahathir telah mula menampakkan batuk-batuk kecil apabila beliau mula menegur Model Baru Ekonomi supaya tidak mengenepikan Dasar Ekonomi Baru.

Bumiputera masih memerlukan tongkat melalui DEB kerana 20 tahun masih belum cukup untuk kaum Bumiputera mengejar kaum lain mungkin kerana kaum lain bergerak terlalu pantas.

Tun M juga mahu penjelasan yang sejelas-jelasnya tentang konsep 1Malaysia mungkin juga beliau bimbang konsep 1Malaysia ini akan menjadi senjata makan tuan.

Malah Lim Kit Siang juga mula bimbang Tun M menjadi penghalang kepada konsep 1Malaysia kerana LKS melihat 1Malaysia banyak menguntungkan DAP dan boleh dimanipulasikan menjadi “Malaysian Malaysia” gagasan DAP selama ini.

Kesimpulannya DS Najib mesti segera menjelaskan konsep ini sehingga ke akar umbi, agensi-agensi Kerajaan yang masih teraba-raba, GLC yang asyik mencari laba tanpa mempedulikan tanggungjawab sosial dan akhir sekali kepada komponen-komponen BN sendiri yang sedang melihat di mana peluang yang ada.

Jangan dibiarkan Mahathir batuk lagi kerana PRU semakin dekat.

11 comments:

  1. Madey ni bagaikan ditimpa semacam satu gangguan yang dia gemar menyampuk dalam pentadbiran PM, dulunya Pak Lah sampai tersisih Pak Lah yang terkenal sebagai PM tidur itu.Ini digasak pula Najib tak tahu apa agendanya mungkin selagi projek 'Jembatan Bengkoknya' tidak dibangunkan atau anaknya tak dinaiktarafkan ke jawatan yang lebih tinggi dari timbalan menteri, selagi itu Madey akan ada saja menegur meskipun dia dah tak ada kuasa melainkan 'pengaruh' daripada mantan PM ke-5 yang boleh menjadi bisa.Dari dulu lagi Madey asyik mempertahankan 'Ketuanan Melayu'.

    ReplyDelete
  2. Bukan Tun M sahaja takut gagasan 1Malaysia ni jadi senjata makan tuan kami rakyat jelata ni lagi takut bila melihat DAP gunakannya sebagai peluru untuk menidakkan hak melayu di tanah melayu.

    ReplyDelete
  3. Kesian Tun nak kena buat keja lagi...Tan Sri Muhyiddin dok senyap la ni pasai apa

    ReplyDelete
  4. Itu le. Bila aku bagi komen yang slogan 1 Malaysia tu penyebab huru-hara kaum sekarang ni, ramai apek-apek balas kata aku tak sensitif dan tak menyokong gagassan PM.

    Jelas sekali apek-apek di luar begitu selesa dengan gagasan bodho Najib tu dan takut kalau2 najib tukar slogan lain pulak.

    Kalau lah Najib tak mulakan slogan '1Malaysia' dulu, keadaan tak lah segenting sekarang ni.

    Ni semua pasal slogan.

    ReplyDelete
  5. Yah....Hanya Mahathir yang boleh handle racis Lim Kit SIang dan Penipu ANwar....Sebab tu Lim Kit Siang attack Mahathir padahal mahathir bukan ada kuasa tapi Mahathir ada otak...ANwar pun pandai juga...tapi pandai jual untuk kepentingan diri sendiri....

    Yang barua Melayu...jilat DAP...walaupun DAP dah kata NO to negara islam...tapi Melayu Bodoh percaya kat DAP dan cium bontot DAP sebab nak jadi MB kat Selangor kalau ada harapan jadi PM boneka...

    Lim KIt Siang tau hanya mahathir yang boleh baca gerakan DAP, ANwar pun pandai tapi pandai untung kat DIA.....

    VIVA TUN.....hentam sama Lim Kit Siang....LIm Kit Siang u jangan bimbang sebab MELAYU PKR DAN PAS AKAN GULING TENGAH JALAN PERTAHANKAN LIM KIT SIANG....

    ReplyDelete
  6. 1 malaysia = satu malay si aa

    ReplyDelete
  7. Salam Mummy,

    Biasaqla kalu Tun M tu batuk-batuk..orang dah tua..selain dari batuk brapa kali dah dia tersedak..mana tak terbatuk..tak tersedak kawan tu kalu dia tengok suma nak pelingkupkan UMNO..UMNO Baru yang didaftarkan sendiri oleh Tun lepaih UMNO Lama (Dato Onn punya) diharamkan mahkamah. Penat cek tolong buat kerja pendaftaran ahli UMNO Baru tau!

    ReplyDelete
  8. dari pemerhatian aku sejak akhir ini amat nyata yang pemimpin melayu sudah hilang taring dan hilang kewibawaan.Pemimpin banyak masaalah.Masaalah rasuah.Masaalah latar belakang yang kotor dan maksiat.Masaalah moral/akhlak serta tidak amanah.Sengketa sesama sendiri belum padam.Sengketa antara parti melayu.Kemudian sengketa sesama parti sendiri.Tunggulah hari nya.Nak pemimpin melayu yang bersih,baik akhlak,jujor amanah,beragama sudah luntor.Yang ada cuma kulit-kulit sahja yang penuh dengan kepalsuan.Pada Dato Najib yang masih menerajui kerajaan Melayu hari ini segeralah lihat benda ini.Jika tidak pemimpin yang penoh kepalsuan ini akan menghilangkan keyalkinan rakyat.

    ReplyDelete
  9. Tun sayangkan bangsanya,Tun sayangkan negaranya Tun sayangkan agamanya..22 tahun Tun jadi Pm tentu bnyak pengalaman Tun.Walaupun bukan semua Yang dirancang tun berjaya tapi banyak yang berjaya dari yang tidak..manusia ni tak sempurna adalah lebih baik jadi hampir sempurna dari jadi hampeh.Tak salah kalau dengar nasihat Tun.

    ReplyDelete
  10. Tun sayangkan bangsanya,Tun sayangkan negaranya Tun sayangkan agamanya..22 tahun Tun jadi Pm tentu bnyak pengalaman Tun.Walaupun bukan semua Yang dirancang tun berjaya tapi banyak yang berjaya dari yang tidak..manusia ni tak sempurna adalah lebih baik jadi hampir sempurna dari jadi hampeh.Tak salah kalau dengar nasihat Tun.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.