Sunday, November 28, 2010

Mahadzir Khalid, Pegerusi UMNO Kedah- mana slogan Najib "rakyat didahulukan pencapaian diutamakan"?

Ribut membawa berita bahawa Najib terpaksa akur untuk melantik mantan pelingkup Kerajaan BN di Kedah, DS Mahadzir Khalid atau lebih dikenali dengan panggilan Tok Det sebagai Pengerusi UMNO Kedah kerana beliau mendapat sokongan dari majoriti Ketua-Ketua UMNO Bahagian dalam Kedah.

Kata Ribut bahawa hanya DS Tok Det yang layak dan boleh membawa penyatuan kembali UMNO Kedah kerana semua Ketua-Ketua UMNO Bahagian yang ada adalah ghurka-ghurka dan pandir-pandir Tok Det dahulu semasa beliau menjadi MB.

Semua mereka ini akan patuh, jujur dan taat kepada Tok Det kerana atas bantuan dan pertolongan Tok Det lah mereka naik berkuasa dan kaya raya. Hasrat mereka jika Tok Det dilantik maka jangka hayat politik mereka akan berterusan dan projek-projek yang terbantut diteruskan kembali jika mereka berkuasa.


Jika ada kebenaran seperti berita dari Ribut ini ternyatalah Presiden UMNO juga buta mata dan telinga dari mendengar suara rakyat dan di dalam kontek ini slogan “rakyat didahulukan pencapian diutamakan” hanyalah menjadi retorik Burung Kakak Tua.

Nampaknya rakyat Kedah harus pertimbangkan dengan waras samada ingin meneruskan kepimpinan Islam PAS atau mereka rela jatuh kembali kedalam mulut singa,beruang,ular sawa dan harimau (hari-hari mau).

25 comments:

  1. APA NAK BUAT KAN.UNTONGLAH OSTAT AZIZAN.ADA HARAPAN SEPENGGAL LAGI.OSTAT AZIZAN RELAX SAHAJALAH.UMNO SENTIASA BUAT KEPUTUSAN YG TAK BETOL.KETUA BAHAGIAN TELAH DIBELI SE ADANYA.

    ReplyDelete
  2. Ketua bahagian juga dijanji untok jadi calon pada PRU 13 nanti kalau dia jadi pengerusi UMNO kedah.

    ReplyDelete
  3. Memang tak setuju sangat kalau orang yang dah diberi tanggungjawab sebelum PRU12 tetapi tewas teruk kepada pembangkang . Ini menunjukkan Mantan MB Kedah ni tak layak langsung diberi kepercayaan lagi (Saya di johor perhatikan beliau ni sombong, dan angkuh sangat)

    ReplyDelete
  4. YAB Presiden UMNO kenalah tunaikn kata2'rakyat didahulukn'Dengarlah kehendak akar umbi bknnya ketua2 cwgan yg dh dibeli. undi ni ditangan rakyat akar umbi.sampai bila politik wang nk berterusan dlm UMNO ni?

    Tok Det ke so called apa ke... manusia yg x boleh pakai. pembelit dan sombong tahap gaban. dh dekat nk PRU baru tunjuk muka nk buat keja, tu pun sbb banjir di Kedah. Samalah dgn Johari Baharom tu....gampang kaki bodek tahap cipan.

    ReplyDelete
  5. Pelik sangat UMNO,org yg jelas dah tak bolih pakai pun nak dinaikan juga.
    Kalau betul cerita ini, maknanya PAS ada harapan sepenggal lagi.
    Sungguh ,malang bagi UMNO kerana Najib hanya berani cakap tapi tak berani buat.

    ReplyDelete
  6. Aku hairan la dgn kenapa kita manusia ni suka sangat ambil sikap negetif di dlm setiap hal. Rata2 kalu aku pi dan dengar cerita..... mesti cakap bab negetive dulu baru la pikiq bab positive.

    Bagi aku dan banyak kali ada aku sebut, negetive tu jadikan sempadan dan kita sama2 perbetulkan. Kita bawa yg positive dgn sebaiknya sehingga tidak menjadi negetive di mata rakyat.

    Manusia ni kalau dah meluat kat seseorang tu dia gam terus. Dan letakkan semua yg buruk di hadapan. Itu tak kena..... ini tak kena..... semuanya serba tak kena.

    Aku rasa siapa pun pemimpin kita sepatutnya akur dan menegur atau mengejutkan pemimpin dari kealpaan. Kita manusia tidak akan lari dari melakukan kesilapan secara sedar mahupun tidak.

    Kalau kita lihat di pejabat, jabatan, kementerian, kilang, peniaga, keluarga, kawan2 dan kehidupan sekeliling sendiripun ada sifat pilih kasih mahupun bias,

    Kita sebut pi la nama sapa pun jadi Pengerusi Perhubungan Umno Kedah, pasti ada suara2 sumbang di belakang bagi mereka yg tidak setuju. Tetapi bagi mereka yg setuju sudah pasti puji melambung.

    Tapi bagi aku, rasanya Tok Det mampu memperbaiki kesilapannya yg lalu dan memimpin Umno Kedah dgn lebih mantap. Kerjasama semua pihak amat perlu bagi mengambil semula Kedah dari PR. Sekarang bukannya masa untuk kita menunding jari.

    Bukan saja Mummy Rokiah yg tak puas hati seandainya Tok Det dipilih. Mungkin tingkat 6 juga tidah puas hati. Sebab aku dengar tingkat 6 perlu dirombak atas Najib.

    Adakah Mummy Rokiah antara nama yg disebutkan oleh Tok Cha dlm Kedah Times.....?

    ReplyDelete
  7. Kalau pisang dah masak ranum apa yang boleh dibuatkan.Tak lain tak bukan cucok kodok sahajalah.Itulah ibaratnya UMNO dan Hagaian-bahagian nya di Kedah.

    ReplyDelete
  8. Depa kata, ramai yg dok melobi nak jawatan tersebut. Tok Det salah seorang drpnya. Tok Najib kena pikiaq habis2 sebelum buat keputusan, kalau silap buat keputusan makanya Kedah akan terus kekal diterajui Ostad Azizan. Tak taulah pulak kalau Tok Najib suka macam tu!!!

    Kebanyakan ketua di 15 bahagian di Kedah sepatutnya ditukaq dgn baru...baru ada perubahan sikit, kalau masih kekal yg lama, maknanya Kedah masih akan kekal ditangan Ostad Azizan...senyum lebaqla Ostad nanti..peluru dah dok ada--tunggu bila PRU depa tembak sajalah!!!

    ReplyDelete
  9. Yang kita nak ajak Dato Najib siapa dia kita.Jangan anjing salak bukit.Ikut suka Dato Najib lah dia nak letakkan siapa pun.Itu kerja dia.Kerja kita undi sahajalah.Lagi pun Dikedah dah pupus dah tokoh yang kelibar.Tentu dia ada caranya tersendiri.Kita doakan supaya Dato Najib buat keputusan yang terbaik.Kalau Dato Najib buat keputusan yang tak baik terima sahajalah.Rakyat pun ada citarasanya tersendiri.Aku ingat saiapa naik pun mula sahaja elok.Lepas itu dia mula melelong dan karut.Kroni member dan kerabat sahaja terjadilah.Orang yang naik muak kerana lagak pemimpin dari peringkat kampong,bahagian sam pai negeri.Lagi atas pun serupa juga.Bagi aku biarlah Dato Najib bubohlah siapa pun.Kalau elok ok.Kalai gelong macam kereta tiga celender.Dia miang ke dgn betina,berjudi ke bukan rakyat sahaja akan hukom nanti Allah juga akan lebih dahsyat menhukumnya.Suara kita tak laku dan tak bernilai walaupun sekupang .Boleh cakap dan kita pun syok sendiri juga.

    ReplyDelete
  10. Aku tak tau la hangpa org Umno pikiaq lagu mana..

    Aku ni x-Pas.. Ingat tu nak pakat kalih la nanti sejak pelaq Pas duk berkawan dgn setan dan daje..aku fed-up dah..

    Tapi..., bila hangpa pi amik Det Kalid tu...nampak sangat hangpa kemaruk tahap piang....

    Pakai tak mengundi dah aku...

    ReplyDelete
  11. SAY NO TO RECYCLE CANDIDATE.....
    Bagilah peluang kat orang muda pulak.

    ReplyDelete
  12. Salam Mummy, saya dah linnkan cerita ini ke dalam blog saya dan link Mummy juga saya telah masukkan ke dalam blog saya.

    ReplyDelete
  13. toh det!!!???...rasa gatai tgn sgt2 dah nk pangkah AS sekali lg!!!!

    ReplyDelete
  14. Adalah diharapkan sesiapa yang bakal di lantik sebagai Pengerusi BPUNK merupakan seorang tokoh yang boleh diterima oleh ahli UMNO dan rakyat Kedah. Almaklumlah nak ambik balik Kedah dari tangan PAS bukan perkara mudah, kena kerja kuat. Cuma pemimpin tahan lasak saja mampu mengembalikan Kedah diperintah oleh BN.

    ReplyDelete
  15. Menarik aku tengok komen2 dari orang UMNO dan ada yang wayang UMNO dan ada orang Nawawi. Biasa la. Aku pun pernah di panggil untuk menyertai kem nawawi ni.

    Bagi aku sapa jadi PPUN pun tak kisah asal kerja jalan. Kalau bagi kat Mukriz pun kalau asyik dok KL ja baik bagi kat Mat Lebai Sudin tak pun lat shariman. Bashah pun tak pa. Tp kalau jenih dok p mengaku bantuan dia yang bagi padahal pihak lain yang huluq baik bagi PPUN kat "babi tunggai" tu.. geng politik kedah tau la sapa... Tapi kebanyakan blogger pun bukanya dok p soal selikdik akar umbi pun..pemuhong hampa ni pun.

    Yang ada jawatan Menteri ka timbalan menteri ka p buat kerja menteri nu lah. Bawak turun la apa2 yang patut... ni ka jerlun, yan, jitra, baling pun macam gersang saja. ada tim.menteri tapi..hampa pun tau sendiri..

    Jangan jadikan alasan kalah PRU12. Bukan salah Tok Det sorang.
    Kulim bandaq baru: orang tak suka aziz shieh fadil pasai azimi lagi lama di sama, kerat bungkuih kat Zul Nordin..
    Baling: Mamamk mana la orang kg suka, pakai bangger masuk kapung, bawak penyanyi la, apa lagi la, nak lawan taib azamuddin. Ni dengaq kata dia nak lagi..pakai pukui 12 tau dah kalah. dan di DUN Kuala Ketil orang pun tak mau kat Firdaus ni tak dari man tiba2 mai jadi calon, kedekut nak mampuih, orang UMNO sendiri tak kluaq mengundi dah dekat 3000
    SIK: Pak Lah p letak calon yang orang tak tau sapa macam kes Firdaus kat kola ketil jugak, Bungkuih jugak.
    SP: ZM dok buat kerja di merbok tiba2 mai SP, kena kerat dengan puak UMNO SP la pulak.

    Tu contoh 3 PARLIMEN. Yang lain tak dan nak tlih.

    Dan masa PRU12 kita sendiri pun tau orang dok marah kat paklah ngan KJ.

    Jadi jagan jadikan alasan kita kata Tok Det bagi kalah. Persoalannya kalau orang len dari Tok Det jadi PPUN Kedah pasa PRU12 tu boleh menang ka kedah ni?????

    Kita buat kerja di bawah nu... Para yang dok komen ni dah berapa ramai bawa orang masuk UMNO????

    Aku Baru Masuk UMNO
    (ABMU)

    ReplyDelete
  16. Menarik aku tengok komen2 dari orang UMNO dan ada yang wayang UMNO dan ada orang Nawawi. Biasa la. Aku pun pernah di panggil untuk menyertai kem nawawi ni.

    Bagi aku sapa jadi PPUN pun tak kisah asal kerja jalan. Kalau bagi kat Mukriz pun kalau asyik dok KL ja baik bagi kat Mat Lebai Sudin tak pun lat shariman. Bashah pun tak pa. Tp kalau jenih dok p mengaku bantuan dia yang bagi padahal pihak lain yang huluq baik bagi PPUN kat "babi tunggai" tu.. geng politik kedah tau la sapa... Tapi kebanyakan blogger pun bukanya dok p soal selikdik akar umbi pun..pemuhong hampa ni pun.

    Yang ada jawatan Menteri ka timbalan menteri ka p buat kerja menteri nu lah. Bawak turun la apa2 yang patut... ni ka jerlun, yan, jitra, baling pun macam gersang saja. ada tim.menteri tapi..hampa pun tau sendiri..

    Jangan jadikan alasan kalah PRU12. Bukan salah Tok Det sorang.
    Kulim bandaq baru: orang tak suka aziz shieh fadil pasai azimi lagi lama di sama, kerat bungkuih kat Zul Nordin..
    Baling: Mamamk mana la orang kg suka, pakai bangger masuk kapung, bawak penyanyi la, apa lagi la, nak lawan taib azamuddin. Ni dengaq kata dia nak lagi..pakai pukui 12 tau dah kalah. dan di DUN Kuala Ketil orang pun tak mau kat Firdaus ni tak dari man tiba2 mai jadi calon, kedekut nak mampuih, orang UMNO sendiri tak kluaq mengundi dah dekat 3000
    SIK: Pak Lah p letak calon yang orang tak tau sapa macam kes Firdaus kat kola ketil jugak, Bungkuih jugak.
    SP: ZM dok buat kerja di merbok tiba2 mai SP, kena kerat dengan puak UMNO SP la pulak.

    Tu contoh 3 PARLIMEN. Yang lain tak dan nak tlih.

    Dan masa PRU12 kita sendiri pun tau orang dok marah kat paklah ngan KJ.

    Jadi jagan jadikan alasan kita kata Tok Det bagi kalah. Persoalannya kalau orang len dari Tok Det jadi PPUN Kedah pasa PRU12 tu boleh menang ka kedah ni?????

    Kita buat kerja di bawah nu... Para yang dok komen ni dah berapa ramai bawa orang masuk UMNO????

    Aku Baru Masuk UMNO
    (ABMU)

    ReplyDelete
  17. Najib nak jadi macm Pak Lah Ke... Tak Mau dengar suara2 akar umbi....magkok ni lah buat orang kedah marah...Johari Baharom pun satu kapal..dgn kayu mati ni...PAS tak akan tumbang kali ini....

    ReplyDelete
  18. Pengerusi Perhubungan ni seeloknya dipilih dikalangan ketua2 bahagian.Kalau pilih Mukhriz pulak bukan ketua bahagian.Nanti pilih kalu ketua2 bahagian perleceh plak dia.Pilih Tok mat Bashah pulak kebanyakan ketua2 bahagian x respek dia.So sebenaqnya xdak satu org pun calon terbaik dikalangan ketua2 bahagian dalam kedah.Abih cemano!! xdak pilihan jadi recycle pun recycle lah. Kalu hangpa x pueh hati lantik ajalah tok zizan jd pengerusi.abih crita.keh..keh..keh
    Pokoknya bukan pengerusi yang masalahnya. Pemimpin2 semua kena bersatu hati.

    ReplyDelete
  19. mahathir tu pun sama je dengan azizan. jenis tak tau tak tau tak tau. itu jelah yang dia tau

    ReplyDelete
  20. BerTUAH badan la Ostat Azizan ooo.
    Tidoq pun menang. Kalau bekerja untuk rakyat PASTI MENANG.

    Ingatkan Najib bijak..
    Rupanya 2 X 5 dengan Pak DOLAH.

    Kedah akan menjadi Kelantan 2.
    Selamat berlibur la PAS dibumi KEDAH.
    Lebih baik Ostat Azizan menerajui Kedah daripada BARAU-BARUA Pak LAH.

    Aku ingatkan negeri kesayanganku "KEDAH" dibawah pemimpin UMNO yang hebat dan bermaruah, rupa-rupanya suku sakat Pak Lah, kroni kontraktor, kroni pak ANGGOK.

    Jika begitu...
    Bye... Bye.. UMNO
    Bye.. Bye BN
    Aku sudah malas berjuang bersama UMNO.
    Lebih baik undiku, isteriku, anak-anakku, kawan-rakanku, sahabat kampongku beralih kepada PAS PIS PUS saja.

    Tiada guna bersama UMNO, betul la kata orang..
    UMNO rasuah, UMNO kroni, UMNO perosak bangsa, UMNO kaki putar, UMNO kebas duit rakyat, UMNO menghabiskan tanah Melayu, UMNO pengderhaka kepada rakyat, UMNO penipu rakyat, UMNO jenis mentedarah dan lain-lain lagi.
    (Tapi hanya segelintir sahaja ahli-ahli UMNO yang berstatus demikian terutama dikalangan orang ada-ada, ahli yang berkepentingan diri sendiri)

    KESIAN kepada ahli-ahli bawahan UMNO yang berjuang untuk mendaulatkan agama, bangsa dan negara. Rupa-rupanya ditipu oleh atur-mengatur orang yang berkepentingan diperingkat bahagian dan atasan.

    Pemuda Kampung.
    Jerlun, Kedah

    ReplyDelete
  21. Kalu dengar dengar ustad zizan ni,dia bawa pas kedah maca ala ala umno juga bah stail dia ni,ndak bnyak yg dia ubah,dia masi kekal banyak cara umno dulu hingga ada rakan2 yang peng cakap diurang di kedah ndadalah bah diuarng rasa sedang diperintah pas,diurang rasa salesa macam time umno juga dulu dulu..so ndapayah la bah umno kedah kecoh2 pasal ketu bahagian, tukar dengan org lain pun macm susah juga bah umno ambil balik kedah,tukar org baru nda pasti lgi umno dapat balik kedah.Bagus lgi org2 kedah pakat minta ds najib bagi peruntukan banyak sikit untuk kedah mungkin bulihbah ustad zizan buat lgi baik dari org umno dulu buat.tapi ustad zizan ni angin satu badan juga bah,takut urang tenguk muka dia kalau marah itu saja kelemahan dia 'emusi' diani.

    ReplyDelete
  22. lingkup lagi laaa.....

    ReplyDelete
  23. Orang muda bukan semestinya bagus.Dan orang lama tak mestinya tak bagus.Kriteria ini pun amat tak tepat.Sebolehnya biarlah pemimpin itu;
    .baik akhlaknya
    .berilmu yang banyak
    .tidak rakus dgn kuasa
    .serba sederhana dlm penghidupan

    ReplyDelete
  24. Terpulanglah kepada PM kita utk membuat keputusan yg terbaik!

    Ambillah wahai PM kita ikhtibar apa yang telah dan sedang berlaku di Kedah:-

    1. Kebodohan Pak Lah Bodowi serta pencacai-pencacainya seperti: Det Khalid, Johari Bahrum, Tajul Urus, Aziz Mamak Hindu Paria Dog (Baling), Mat Bashah al Lembab, Ali Yahya al kena tendang, Nawi Langkawi al Tolol, etc.... (ramai-ramai geng jenis ni)

    2. Seluruh geng di atas amat banyak pengalaman menyamun khazanah dan apa saja yg melintang habis terus.......

    3. Diharapkan PM kita meneliti fail-fail Polis/SB Politik/SB Tentera dgn kegiatan sumbang geng tersebut di atas untuk mencapai KPI yang teratas di dalam dunia.

    4. Kalau PM nak sangat geng di atas atau Det Khalid utk kembali menerajui Kedah, sebagai Chief Penyamun maka kami rakyat Kedah akan mencadangkan PM menukar nama beliau sebagai:-

    DATO' SERI MOHD NAJIB AL DAYUS AL DOLAH BODOWI AL ROSMAH QUEEN CONTROLLED.

    Baru betul negeri saya ini.....

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.