Saturday, March 24, 2012

Elok Sangat Kadir Sheikh Fadzir keluar UMNO

Keputusan Kadir Sheikh Fadzir keluar UMNO dilihat menepati kehendak politik semasa di mana UMNO sedang melalui satu proses penyucian dalaman yang kronik.
UMNO seringkali dijenamakan sebagai parti elitis, mewah, kaya raya, ego, angkuh, sombong, bongkak, kaki betina (mula merebak dalam PAS, PKR dan DAP) dan autokratik.

Ciri-ciri inilah yang ada dalam pemimpin UMNO generasi Kadir Sheikh Fadzir. Beliau keluar UMNO dengan mengheret sekali sikap-sikap buruk ini dan di harap beliau tidak mengubah keputusan masuk kembali dalam UMNO melainkan telah taubat nasuha.

Semoga ada lagi saki baki di dalam UMNO yang sebegini sifatnya akan keluar dari UMNO.

10 comments:

  1. Trend sekarang ialah ramai Melayu masuk DAP untuk memperjuangkan hak orang Melayu dengan lebih baik ??!!

    Agaknya inilah dinamakan sifir israel..

    ReplyDelete
  2. Orang yang mementingkan diri memang patut blah dari Umno, mereka ini hanya membuat Umno Jadi kotor dipandang manusia, Wahai Orang² yang menyokong Umno Pilih Pemimpin yang beriman lagi berilmu..

    ReplyDelete
  3. Nampaknya MR tidak ada nilai penulisan yang baik. Tak perlulah menulis perkara yang anda sama-sama lakukan di karaoke tempoh hari.Pecahlah rahsia kita minum bersama dengan GRO yang kau minat tu.

    ReplyDelete
  4. Maruah blogger hilang jika blogger macam mummy rokiah ini banyak melakukan fitnah. fikirlah sendiri nilai agama kita. apa yang kita dapat dengan memfitnah semata-ata kerana parti politik. seua peipin parti politik saaada bn atau pakatan rakyat sama saja.Semuanya menipu rakyat.

    ReplyDelete
  5. Mami ooooiii hang pun tau fitnah yang paling besar dalam sejarah pilinaraya Malaysia bermula semasa pertembungan Ku Li melawan Mahathir dan Ku Li merajuk tubuh Semangat 46, salah seorang wartawan vateran yang taksub dengan Mahathir telah fitnah Ku Li.

    Fitnah wartawan ini lah yang menjejaskan kewibawaan Mahathir dan UMNO sehingga hari ini.

    ReplyDelete
  6. drebar lori hantuMarch 25, 2012 at 1:59 PM

    MR: depa dah kenyang dan buncit sampai muntah-muntah.

    harta pun berlunggok.

    rumah pun besak dan ada lebih drp satu atau dua atau tiga.

    duit pun makan tak habis.

    masuk lah dan keluarlah parti mana pun depa dah ok dan relek.

    yg nak mampuih ni orang kampung.cukup makan.rumah pun bocor sana sini.

    dapat rm 500 pun dah habis belanja dalam masa 2 minggu.

    depa rm 500 belanja sepagi dah tak cukup.

    eloklah depa buat naya orang miskin.

    masa nak jadi Calon masa kita motong pun depa mai cari bawa handbill.

    PAS UMNO serupa.

    Itu lah nasib orang kampung Terutama Melayu.

    ReplyDelete
  7. Aku setuju dgn tok kadiak ini juga.Bukan dia sorang saja yg meluat dgn umno.Ramai lagi dah meluat.

    Setiausaha Agong UMNO punyalah ranggi cara layan orang veteran.Veteran ada juga pengaruh mereka sendiri.

    UMNO tak payah lah ego dan sombong.Memang orang cakap beginilah tentang RANGGI pemimpin UMNO sekaranh.

    PRU 13 Kedah hanyut lagi.Silap-silap kalah teruk lagi.

    Pemimpin UMNO kalau meyusur akar tak akan hilang bisa.,Dengan Cina dan India mereka punyalah layan macam minyak yg penuh.

    Bila ada veteran UMNO Melayu buat silap sikit di cercanya.Bukan semua Tok Kadiak tegur tu silap.

    Terutama politik wang yg cukup dahsyat masa pemilihan lalu.Lebih teruk dari masa-masa yg lalu.Adakah salah teguran Tok Kadiak.

    Percaya lah ramai sahaj yg jadi ahli UMNO tetapi dalam nya sudah mula tawar hati dan kecil hati.

    Nak salah Tok Kadiak sahaja pun tak patut juga.

    Amboi beginilah cara UMNO hari ini layan pemimpin veteran.

    Jagalah orang lain dulu.jagalah Cina dan India .

    Tok Kadiak adalah veteran UMNO sama dgn veteran yg lain.Boleh jadi dia tegur ikhlas.

    ReplyDelete
  8. utk dreabr lori hantu... BN hanya menjalankan kerja2 perancangan utk memastikan rakyat aman damai. Dan pelbagai bantuan diberikan menerusi pelbagai badan Kebajikan. Dasar sudah jelas. Masalah la nih adalah pelaksana. Bagaimana dasar kerajaan nak dilaksanakan jikalau penjawat awam itu sendiri yg rata2 menyokong pembangkang dan tidak menjalankan tugas yg diamanahkan. Brp ramai penjawat awam turun breakfast kol 9pg dan mula kerja kol 10... kol 4pm dah tak angkat telepon? Sebagai rakyat sepatutnya drebar pi hentak saja meja Pejabat Kebajikan atau pun pusat zakat setempat dan bubuh depa nih. Itu baru betoi.

    ReplyDelete
  9. dan bangsa melayu sejak dari dulu smpai la nih. tak reti2 nak berubah. Semua salahkan kerajaan. Kecik2 mak bapa suruh pi sekolah, tak nak pi. dah besar salahkan kerajaan. malas nak kerja pun salahkan kerajaan. Anak ada masalah sosial salahkan kerajaan. Abis tuh diri sendiri, amanah idop atas dunia apa? Pernah kita tanya diri kita sendiri? Brp ramai kawan2 kita dulu yg dok gagah pi mengaji, la nih idop senang. Pernah kita pikiaq? Peluang kerajaan dah bg berlambak2 sejak 50 tahun dulu. Apa lagi yg kita nak? Melayu merempat di negara sendiri sebab malam pi ceramah, siang ceramah, weekend ceramah... Bila nak buat kerja? Pi ceramah malam2 ada elaun ka? atau duit kita yg dok kena bagi lg?

    ReplyDelete
  10. anonymous 11.31 dan 11.34am

    hang mengata orang...hang pun sama. dah dekat tengahari, orng tekun krja, hang dok depan internet..berleter dan merapu...asal saja sapa ex-UMNO yg kritik UMNO, MR dan sekutunya macam hang...kutuk depa. Biaqlah kita berubah pemerintah selepas 50 tahun lebih...jangan takut...rezeki tetap ada walaupun PR yg memerintah...tak kebulog punya...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.