Saturday, December 15, 2012

'WARLORDS' UMNO DI KEDAH SEDANG ASAH PARANG, CANGKUL DAN TOMBAK

“Warlords” di dalam UMNO ibarat tunggul-tunggul gerigis. Tunggul-tunggul adalah perdu pokok yang telah ditebang dan meninggalkan gigi-gigi tajam di permukaan yang dipanggil gerigis. Tunggul-tunggul yang bergerigis ini seringkali menyekat akar-akar muda untuk menjalar. 
Naib Presiden UMNO Zahid Hamidi apabila ditanya tentang ‘warlords’di dalam UMNO yang tidak memberi ruang kepada muka-muka baru (rujuk klik sini UM 14/12/2012) juga tidak menjawab dengan tepat berhubung penyakit ini. 
Menurut pendedahan kaji selidik yang dijalankan oleh The Asia Foundation, didapati 58% majoriti belia yang berumur 17-35 menyokong BN dan positif bahawa Kerajaan hari ini adalah terbaik. 
Jika tunggul-tunggul gerigis ini masih betunjang dan dilayan seperti VIP oleh pemimpin atasan bermakna generasi ini tidak akan berpeluang menduduki jawatan utama di dalam UMNO Bahagian. 
Umpamanya di negeri yang BN kalah Kedah telah terdengar bunyi-bunyi bahawa ‘warlords’ ini sedang mengasah parang, cangkul dan tombak untuk menyelinap mana-mana calun baru khususnya jika calun itu bukan ketua bahagian. 
"Tidak dapat kepala telinga depa pulas" kata seorang pemerhati politik.

1 comment:

  1. Mummy,

    Klau asah parang pun bukan nk lawan geng2 PAS tp dok berlawan sesama sendiri merebut calon....geng2 ni tk pernah serik....dh kalah 2008 tp dok lagu tu jgk....bila la nk berubah

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.