Wednesday, December 12, 2012

ZAM MAIDIN: TAK DAK PENYAKIT CARI PENYAKIT

Zam berbatik Indonesia
Zam Maidin nampaknya cari penyakit. Postingnya yang bertajuk “PERWATAKAN SAMA, TUGAS SAMA DAN NASIB PUN SAMA” di dalam blognya Zamkata Blog telah menadapat kecaman hebat di kalangan penyokong Anwar Ibrahim dan Metro News Indonesia. 
Metro News pada perenggan pertama beritanya menyiarkan “Wakil Ketua DPR Priyo Budi Santoso geram dengan pernyataan mantan Menteri Penerangan Malaysia Zainuddin Maidin kepada mantan Presiden BJ Habibie. Ia bahkan memastikan pernyataan Zainuddin yang menyebutkan Habibie anjing penjajah akan membuat hubungan Jakarta-Kuala Lumpur memanas” Klik Metro News
Di dalam situasi kerapuhan perhubungan Malaysia-Indonesia seharusnya Zam tidak menyentuh sensitiviti mana-mana tokoh. Membaca blognya mungkin pada awal dilihat sasaran serangannya ialah Anwar Ibrahim tetapi sebaliknya ia telah ‘back fired’
Kenyataan Zam pasti akan digunakan pihak-pihak tertentu untuk mengeruhkan lagi suasana perhubungan Malaysia-Indonesia. Semoga tidak sampai kepada campur tangan Wisma Putra.

3 comments:

  1. Mamy Rokiah tak payah tegur Zam tuuuu.... dia kata betuuuuulll.... DPR Indonesia kita sanjung kerana itu mantan Presiden yang mereka tidak pernah menggapnya sebagai negarawan.

    ReplyDelete
  2. Mami oiii hang pi jenguk sat blog Zam tu dah jadi macam pekan rabu.Meletup macam bertih goreng.Hang bukan tak tau Zam dok kalut dahhhhh

    ReplyDelete
  3. Ngomong yang bener dulu melayu dogol, struktur bahasa lu gak jelas sejelek bahasa lu yang gak berstruktur lu bawa-bawa Habibie kedala politik lu yang tai anjing itu. lu berhadapan sama orang Indonesia. Kita gak takut sama melayu pencut model lo semua, tau gak lu njing?

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.