Wednesday, June 4, 2014

ADA 3 DNA DALAM RATU DAP, DYANA SOFYA YANG MENYELAMATKAN MAH SIEW KEONG



PRK Teluk Intan berakhir meninggal bekas yang mendalam kepada generasi hadapan. Dyna Sofya ibarat ratu DAP dengan sikapnya yang lemah lembut ketika dilucahkan oleh musuh-musuh politik pro BN/UMNO.

Realitinya Dyana memiliki raut wajah yang sedikit manis berbanding dengan putri dan wanita UMNO yang kebanyakan obes dan bermake-up tebal.
Tokoh ujikaji politik DAP ini berkata beliau akan terus melekat dalam DAP kerana DAP sudah seperti keluarganya. Menurut Dyana DAP telah berjaya membangkitkan rasa semangat sebagai rakyat Malaysia perasaan yang  tidak pernah beliau rasai selama ini.
Mungkin di dalam maksud yang lebih tepat DAP telah menyekolahkan beliau dalam ilmu politik yang sebenar dan tidak lain mahaguru nya ialah Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. LKS dan LGE ternyata lebih berjaya mendidik ilmu politik beliau dari ibunya sendiri. Ibu nya Yammy Samat yang telah bertahun di dalam UMNO  gagal menyemarakakan darah UMNO di dalam jiwa Dyana.

Dyana masih muda, kini berusia 27 tahun masih ada banyak masa untuk mengambil alih kepimpinan DAP daripada Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.
Kekalahan dengan margin 238 bukan lah kekalahan yang teruk malah undi rosak berjumlah 543 lebih tinggi dari margin kekalahan beliau. Pengaruh masih kuat.

Kekalahan Dyna berpunca dari kejayaan BN/UMNO menakut-nakutkan pengundi Cina atas pagar berhubung penglibatan Dyana dan ibunya Yammy Samat dalam pertubuhan yang amat digeruni oleh kaum Cina iaitu PERKASA. 

Hasil rumusan dari ujikaji politik mendapati bahawa punca kekalahan Dyana di sebabkan terdapat 3 DNA bahaya dalam darah Dyana Sofya sehingga pengundi Cina memerap dan menggigil di dalam kain selimut di rumah takut untuk keluar mengundi.

Ketiga-tiga DNA tersebut ialah DNA UiTM (institusi pendidikan Melayu), DNA UMNO (melalui ibunya) dan yang paling bahaya ialah DNA PERKASA. Kesemua DNA-DNA ini menyalurkan darah pekat Melayu dalam diri Dyana. Pengundi Cina tidak yakin dan percaya bahawa Dyana telah betul-betul masak diintrokdinasikan oleh Lim Kit Siang kerana umurnya masih muda. 
Apa pun hakikatnya, ketiga-tiga DNA ini telah menyelamatkan lawan Dyana Mah Siew Keong.
WASSALAM.

10 comments:

  1. Bukan itu, sebabnya begini: Pertarungan sangat sengit, BN nampak kelebihannya dan menggunakan suatu taktik baru melalui peranan SPR. Apakah taktik itu? Suatu yang sangat luar biasa buat masa kini dan kejayaan di Teluk Intan akan diaplikasikan dalam PRU akan datang. Macam mana DAP boleh kalah sedangkan malam terakhir dapat menghimpunkan lebih 10 ribu orang. Persaingan sengit begini lebih mudah untuk SPR mainkan peranan. Tidak mustahil jika dikatakan bahawa SPR telah menambah kertas undi dalam jumlah hampir 2000. Macam mana ini berlaku? Inilah yang dikatakan sebagai taktik baru itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh bengong..hang gi kira ke kertas 2000 tu? kalau betul dah lama DAP protes..baru keluar dari hutan ke?

      Delete
    2. Kambeng pun boleh kita himpun kalau import dari dun atau parlimen sebelah. nak pulak kalau ada disediakan makan makan. DAP memang pandai bab kumpul2, bila kalah salahkan PAS.

      Delete
  2. Untuk menipu di mana2 prk memanglh makanan puak bn dari dulu..tapi hakikat yg sebenarnya hanya mereka juga yg tahu..bila tiba pru merekalh yg berpeluh2 nanti..tengok jer..

    ReplyDelete
  3. Dah terang lagi bersuluh.

    Hudud telah memecahkan pengundi orang tua-tua Cina walaupun calon DAP.

    Orang muda-mudi tak balik mengundi.

    Orang Melayu masih terikat kat hidung macam lembu walaupon calon Cina dan Keristian.

    Tu lah bodoh dan bangangnya pengundi-pengundi macam ni.

    Senang dirasuah dan tak de pendirian langsung sebagai pengundi berprinsip berbandng orang muda-mudi sekarang.

    ReplyDelete
  4. cina dah tahu 2 beranak ni nak jual seat pada najib kalau menang

    ReplyDelete
  5. Bila DAP menang di Bukit Gelugor SPR ok, menang di Kajang SPR pun OK, bila saja kalah kat Telok Intan, semua SPR buat tak betoi, tipu la. Oooo bila hangpa DAP menang, tak kisah, semua adil, bila saja kalah, macam2 alasan yg keluaq, memang PR ni tal gentleman, tak boleh terima kekalahan langsung. Dah peratusan mengundi kurang, tu la undi yg 7k tu kurang. BN punya undi stable dalam 20k jugak. DAP is a sore loser !

    ReplyDelete
  6. Salam Bro...

    Mohon pautkan link KedahNew.com di blog bro..
    http://www.kedahnews.com/

    Thanks Bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keep Up good news. Do link me too.
      TQ

      Delete
  7. Kan LKS dah kata beliau terkilan pengundinya yang berada di luar Teluk Intan tak sepenuhnya balik kerana mereka terlalu yakin atau kureng minat dengan PRK lalu keputusan berpihak kepada Dyana. Tapi SPR dijolok dengan persoalan oleh DAP, kenapa jumlah undi tak tali/tak sama dengan jumlah pengundi yang keluar mengundi?

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.