Friday, October 31, 2008

Debat: Lembut Gigi dari Lidah.

Bila calun-calun ketua pemuda (MM, KJ, KT) dok kalut nak berdebat, ada yang mau ada yang tak mau. Mummy dah mangli dengan perangai orang UMNO ni. Telinga Mummy dah tersumbat dengan ucapan-ucapan, kata-kata manis dan lip service pemimpin pemuda UMNO kita ni. Masa nak bertanding macam-macam janji manis, lembut gigi dari lidah dan cakap tarakkk serupa bikin. Depa dok mai gedembong saja.
Bila depa dah menang, depa lupa grassroots, depa lupa di mana bumi di pijak. Depa nanti dok tayang kereta besaq depa, istana depa, rantai bini depa, mengorat artis dan depa berfoya-foya di dalam dan di luar negara.
Macam tu lah juga depa nak berdebat ni...nak tunjuk sapa pandai cakap. Hangpa toksah dok merapoo laaa. Apa hangpa kena buat, semua yang tergedik-gedik nak bertanding ni bentangkan manifesto perjuangan masing-masing.
Nyatakan dengan jelas satu persatu kemana hangpa nak bawa generasi muda negara ini. Dokumenkan janji-janji hangpa semua. Besok bila hangpa dah menang kita jadikan manifesto ini KPI hangpa (KEY PERFORMANCE INDEX). Kalau hangpa tak perform, cakap tak serupa bikin, cakap lain buat lain kita semua turunkan mereka dan ganti dengan pemimpin lain. Suruh depa jelan lidah depa yang bercabang tu.
Hangpa kena ingat. UMNO ni bukan harta maknenek hangpa saja. Tapi kami yang di kampung, penoreh getah, nelayan, kolar biru ni tengah dok tengok kelakuan hangpa semua.

3 comments:

  1. Mami,
    Takkan kami nak kempen pakai air lior? Kami belanjapun duit kami apa Mami nak dok bising? Kami niat sedekah aje...

    ReplyDelete
  2. Mummy!

    Wahhh...Direct to the point!!!Kempen pakai lioq laaa...Sapa mulut lagi busukkk dpt undi lebihhh...Huhu!


    Roger!

    ReplyDelete
  3. Ikhlas,
    Hang jangan dok temberang kat Mummy nooo...ingat Mummy tak tau, mana hangpa dapat duit noooo...Mummy tau tauke mana dok bela hangpa. Piiraaahhh hang kata duit hang?Hang kata sedekah? Hangpa pi la sedekah kat badan-badan amal. Hangpa jolok sana-sini nak suruh orang calun hangpa, hang kata sedekah.
    Orang macam hangpa la buat orang meluat dan benci dengan UMNO.
    Besok kalu hangpa naik, tauke tu laaa dok ligan projek. Hangpa jadi 'ghurka salam' dan broker cabuk.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.