Wednesday, May 20, 2009

Prabakaran terbeliak biji mata kena tembak

Berita Harian online 20/2/2009
KUALA LUMPUR: Tindakan pantas polis menggagalkan hasrat sekumpulan 100 orang mengadakan perhimpunan haram di hadapan bangunan Kedutaan China di Jalan Ampang di sini, hari ini, bagi membantah tindakan China yang mereka dakwa membantu kerajaan Sri Lanka dalam menghapuskan kumpulan pemberontak Harimau Tamil Eelam (LTTE).

Tindakan polis mengadakan sekatan jalan di semua laluan yang menghala ke bangunan kedutaan itu, sejak awal pagi, berjaya menggagalkan perhimpunan oleh kumpulan itu yang mendakwa China membekalkan kelengkapan ketenteraan dan bantuan kewangan kepada kerajaan Sri Lanka.

KOMEN:
Apa maknanya semua ini? Pernah ada kenyataan bahawa pada peringkat awal Vanupillai Prabakaran bersembunyi di Malaysia. Hari ini ada pula kumpulan-kumpulan yang bersimpati dengan LTTE yang cuba bertindak ganas untuk tunjuk perasaan di hadapan Kedutaan China. Persoalannya mengapa Malaysia?

Semua ini membawa isyarat bahawa sudah berputik benih-benih LTTE di negara ini. Sedar atau tidak mereka sedang bergerak di atas nama Hindraf, Mindraf dsbnya.

Lubuk-lubuk mereka ialah di ’scrapyard’ dan gudang-gudang besi buruk dan barang lusuh. Semangat-semangat mereka disuburkan di dalam filem-filem ganas Tamil yang berleluasa di negara ini.

Kita yakin pihak keselamatan negara sedang menghidu jejak langkah mereka ini. Kita sebagai rakyat yang mencintai keamanan harus melihat kiri dan kanan dengan siapa kita berurusan seharian.

Peperangan di Bosnia harus menjadi pengajaran bagi kita.

20 comments:

  1. thanks mummy kerana memberi peringatan serta membina kesedaran rakyat betapa kita mungkin di kelilingi oleh para pengganas yang zalim serta tidak berhati perut.
    semoga pihak berkuasa me'nyah'kan mereka dari bumi bertuah malaysia ini, tq

    ReplyDelete
  2. LTTE adalah kumpulan yang istihar sebagai pengganas oleh lebih 30 negara di dunia.

    Kerajaan sanggup memburu dan menamnkap kumpulan penyokokng Al Qaedah dan JI tetapi sangat takut menangkap penyokong LTTE @ Hindarf!

    Kenapa ye?

    ReplyDelete
  3. mummy.. Pandgn yg baik.tapi pada saya, sokongan yang dibuat oleh org Tamil kepada pejuang Tamil Elam adalah sesuatu yang biasa.. Macam umat Islam berdemo menyokong Hamas yang bnyk Negara lebelkan sebagai pengganas.. Ganas mana sgt ltte? Mereka minoriti Tamil yang berjuang untuk meerdeka..macam bila kita berdemo.. Polis belasah kita. Dalam paper tulis kita yang ganas.. Harap kita jgn terperangkap dalam kerangka perkauman.. Saya Islam menulis dr Uk.. tak dapat login blog sbb menulis dr iPhone

    ReplyDelete
  4. Tundak tanduk 5 orang pemimpin Hindraf yang baru-baru ini dibebas daripada tahanan ISA tidak menampakkan rasa bersalah dan kesal mereka atas perbuatan mereka terdahulu yang bukan sahaja boleh mengancam kestabilan dan keharmonian negara tapi lebih bahaya daripada itu boleh mencetus pertentangan kaum.

    PERKASA ( Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) hari ini telah mendesak Ketua Polis Negara supaya mengambil tindakan tegas terhadap pertubuhan HARAM ini jika mereka berterusan bersikap 'confrontational' dan melanggar mana-mana undang-undang negara. Kita sokong gesaan yang dibuat oleh PERKASA dan diharap NGO-NGO lain perlu turut sama dan tampil menyatakan pendirian mereka.

    Sudah lama kita melihat gelagat mereka dan sedihnya kita juga terlalu membisu, samada dari kecaman mau pun dari segi tindakan. Kita takut bertindak terhadap mereka kerana TAKUT dilabel sebagai 'racist' , tetapi bukankah tindakan mereka lebih 'racist' ?

    Jika sekiranya kerajaan, terutama PDRM, ternampak takut untuk bertindak tegas, maka rakyat akan mula hilang keyakinan dan mungkin juga akan mendorong puak-puak atau anasir-anasir jahat yang lain berasa lebih berani untuk bertindak sama seperti Hindraf atau mungkin lebih dahsyat daripada mereka ! Kita pun boleh agak suara-suara mana yang selalu menyokong dan membela mereka. Pertubuhan2 ini pun patut di awasi !

    Malaysia tidak memerlukan penderhaka. Jika ada mana-mana pihak yang cuba menhancur negara dengan bertindak secara liar, mencabar undang-undang, mencabar Perlembagaan, Kedaulatan Raja-Raja Melayu dan sebagainya, mer3eka perlu ditentang. Tidak mungkinkah pihak yang lebih majoritinya akan menuntut hak mereka juga ?

    Kita rakyat Malaysia mahu keamanan. Jangan dibiar segelintir, saya ulang 'segelintir', anasir subversif merosakkan keharmonian yang telah kita bina selama ini.

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Berita panas isu semasa.
    Tuan-tuan dipelawa untuk buatkomen,walaupun belainan fahaman,tak kisah.

    http://penpusaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Berita panas isu semasa.
    Tuan-tuan dipelawa untuk buat komen,walaupun belainan fahaman,tak kisah.

    http://penpusaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. ler mummy rokiah, mummy tak tau ke? mereka bersembunyi dalam masyarakat india itu sendiri. tanya orang india malaysia siapa dia orang ni. setengah tu kerja tukang cat rumah...kerja2 hard labor. mostly dia orang ni tak boleh cakap melayu, dan memang limited vocab melayu. oleh kerana mereka cakap tamil (mungkin pelat berbeza), tapi orang india malaysia masih lagi boleh berinteraksi dengan mereka. sebab itu, kalau kita nampak india tapi mereka tak boleh cakap melayu, mereka mungkin asal daripada sana.

    saya tak kata semua mereka jahat atau if they are all bad, tapi saya just nak bagitau, "di mana" mereka ini di dalam masyarakat kita.

    -garden

    ReplyDelete
  8. Mummy,

    Hindraf = Komunis = Pertubuhan Haram.

    Soalnya kenapa hindraf dilayan begitu "manis"..apa istimewanya mereka..mereka ini bukan kah sama taraf dgn "komunis"..apakah ini percaturan politik..kenapa kerajaan tunjuk "takut" sgt dgn pertubuhan haram ni..sbb politik? Baiklah hentikan..tunjukkan kpd rakyat majoriti yg kerajaan yg ada ini adalah kerajaan yg bermaruah..berapa peratus sgt mereka itu..itu pun kerajaan nk tunjuk "pengecut"..tangkap mereka dan sumbat mereka kemana2 tempat yg sesuai..biar mereka "lapok" kat situ..jgn pulak "hangat2 tahi ayam", nnt disebabkan nk popular, bebaskan mereka yg hanya ditahan "seketika" konon mereka dh insaf..skg apa jd dgn beberapa pemimpin2 hindraf yg dh "insaf" dan tidak mendatangkan "ancaman" kpd negara yg dh dibebaskan tu..sendiri mahu ingat lar..ini contoh terbaik yg kita semua kena ingat..politik2 jugak, maruah kena jaga jugak..mana ada org berani bg kata dua kat kerajaan..hindraf berani!!! Kerajaan?..setakat bagi amaran bole lar..cuba bukti tenguk..

    Mata kecik sebelah..

    ReplyDelete
  9. rakyat malaysia sudah haru biru, celaru, mati kutu... mampos lagi baguslah...

    ReplyDelete
  10. Piraaah mummy.....

    Kalau orang Melayu kat Malaysia ni beragama Hindu, tentu orang2 Tamil kat Malaysia yang beragama Hindupun dah jadi Melayu. Macam Mummy yang India Muslim yang dah mengaku Melayu. Kalau orang Melayu berugama Hindu, Mummy sekarang bukan melayu, termasuk mamak Mahathir, Zamry dan sedara terdekat mummy Nur Muhd Yaacob.
    Nur Muhd Yaacob... Kak..kah.. kah. Tengok nama pun dah tau mamak tongkang. Orang melayu selalu namanya mula dengan Muhammad bukan Nur... faham mummy.

    Mummy ada anak dara melayu cun ka? bagi sorang..

    ReplyDelete
  11. BERITA TERKINI
    ==============

    Thursday, May 21, 2009

    M.MANOHARAN “Yes to Bumi status for all Malaysians born after Independence!”

    BINGO!
    Hindu Rights Action Force (Hindraf) leader M. Manoharan has come out with a gem of an idea and I have to totally agree with him. He proposed all Malaysians born after August 31, 1957 be accorded a Bumiputra status. He also said this will give more meaning to Prime Minister Najib Razak’s One Malaysia concept a chance of bearing some fruit!

    After all this country has always been about the Malays and Bumiputras!

    NAJIB, AT LAST YOU GOT A SUPPORTER FROM CHIEF OF HINDRAF M.MANOHARAN FOR YOUR ONE MALAYSIA.
    WITH HIS PROPOSAL IT WILL MAKE IT EASIER FOR YOU TO ACHIEVE YOU VISION FOR MALYSIA WITH ONE MALAYSIA.

    THANKS MANOHARAN.

    IS THIS GOING TO BE A DEATH KNELL FOR PKR AND PR.?

    FIKIRKAN DAN BAYANGKAN-LAH……

    ReplyDelete
  12. Asasnya samada suka atau tidak UMAT MELAYU di MALAYSIA kena bersatu!! Masalah memang ada dalam penyatuan. Fahaman politik mungkin penyumbang kepada masalah penyatuan tetapi bukan halangan.

    Yang penting kena ada tolak ansur demi penyatuan Melayu. Selama lebih 500 tahun kita di jajah. Hasil bumi di korek dan di bawa pulang ke negara penjajah. Apakah kita rela di jajah lagi.

    Sewaktu zaman kebangkitan untuk mencapai kemerdekaan, masalah komunikasi yang sukar, perhubungan yang sukar. Tetapi Melayu dapat bersatu juga. Apakah hari ini Melayu tidak dapat bersatu?

    ReplyDelete
  13. Romli Karim Vs Din JJMay 21, 2009 at 9:58 PM

    Perkasa apa perkasa, org kuat (konon) Perkasa Kedah pun lambat lepa alah dengan RM. Tajul bawa p Indonesia, lupa habeh perjuangan. Sembang kot luaq meluat dengan Tajul. Kalau benda yang untuk kepada diri sendiri, tak bangkang langsung!!!!

    ReplyDelete
  14. mummy oi, melayu ni penakut. gempaq nak letak jawatan ja dah bebas dari ISA. Pasai penakut dan bodoh la bangsa lain pijak kepala. Jati diri tak kuat, PHD hebat, cakap banyak kerja kurang. Itula MELAYU

    ReplyDelete
  15. kalau mummy tak faham perjuangan hindraf jgn buat spekulasi sebarangan..hindraf tdk ada kaitan dgn LTTE..
    org india di malaysia menyokong mereka atas dasar perikemanusiaan.. dan mereka juga org tamil..
    samalah seperti org islam malaysia menyokong perjuangan HAMAS..mummy jgn lupa asal usul kebnyakkan org islam di malaysia..mengelar diri mereka melayu tulen..
    kita ni sama saja..kita adalah manusia..

    ReplyDelete
  16. Itulah "makhal Shakti" Anwar. Pro LTTE kee si Nuar itu. Now that LTTE is dead in Sri Lanka. Nak pula tumbuh di Malaysia. DAP lah yang Hinraf patut serang sebab kiblat mereka di sana.

    ReplyDelete
  17. Melayu pun boleh kuat mcm hindraf.. Kerajaan najib nak tahan utayakumar..hindraf bg amaran terus senyap.. Kenapa melayu najib tak takut? Sbb gempaq sikit dah kecut.. Sogok rm terus jilat kaki.. Cuba melayu bagi amaran tengok.. Bebaskan tahanan ISA Muslim atau org Islam Akan lawan... Hangpa nak tau apa sudahnya? Tahanan tak lepas, yang bg amaran pun turut masuk kemunting

    ReplyDelete
  18. Alahai mummy..cuba hindraf tu sokong mic , BN..pakai senyap lagu tu la..dengan serta merta hindraf dan ltte tu halal di mesia..Dah tau sangat tektik umno..

    Orang melayu yang pergi berjuang tolong umat islam pelestine , afganistan , di rusia..akhir nya di label pejuang ALQAEDA..ikut telunjuk Amerika..tangkap bubuh dalam ISA...adaka patut..
    ingat la yang paling sial dgn bangsa melayu adalah MELAYU sendiri..kembali lah pada ISLAM..tak kira apa bangsa pasti dunia kembali aman.

    ReplyDelete
  19. Nak harap kan polis benteras jenayah kaum mmg tak boleh harap..dah jadi melarat pun nak tunggu lampu hijau dari atasan..banyak sangat camportangan ghaib ahli politik..tak caya ke ?

    sampai altantuya dah kena c4 pun polis masih tak tau nak tanya soalan cepumas.. siapa punya arahan..

    ReplyDelete
  20. LTTE bukan penganas tapi pejuang seperti kumpulan Hamas.Media negara kita bukannya anda tak tau....

    layari lah web ini utk mengetahui hal sebenar http://www.tamilnet.com/

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.