Wednesday, June 10, 2009

Selamat Datang Lee Kuan Yew!

Wajah Lee Kuan Yew menangis terisak-isak semasa sidang akhbar Singapura berpisah dengan Malaysia. Hari ini LKY datang kembali untuk melihat kejayaan adiknya DAP.

16 comments:

  1. Mummy,

    Mungkin Kuan Yew merasakna adiknya tekah berjaya, itu sebab dia datang kot.

    ReplyDelete
  2. Dia sekadar datang mmeberi sokongan moral kepada anak buahnya yang kecewa kerana gagal menyusup ke dalam PAS.

    Tahniah kepada Paklah yang telah membuka pintu ke arah menjayakan sebahagian dari missi ini.

    LKW mungkin berminat untuk melabur di Penang, Singapura dan Perak..

    ReplyDelete
  3. SALAM MUMMY, HARI SI LKY YANG SAIKO NI DATANG NAK BAGI NASIHAT KAT DAP, CARA-CARA UNTUK MEMERDEKAKAN PENANG!!

    ReplyDelete
  4. ngapa kau orang ini fikir yang bukan bukan...
    fikirlah yang sihat, buatlah yang murni, hidupan kau menjadi bahagia yang tak terhingga.

    ReplyDelete
  5. SALAM, CINA KOMUNIS SINGAPORE NI NANGIS BUKAN PASAL APA PUN. DIA NANGIS PASAL SEDIH TAK DAPAT MENAWAN MALAYSIA NI. DIA SEDIH TAK DAPAT PIJAK MELAYU MALAYSIA.

    LIHAT MELAYU SINGAPORE APA JADI???

    KALAU DAH DASAR PENDATANG TU TETAP PENDATANG!!!

    TU BAPAK KOMUNIS NAK BALIK MALAYSIA. DIA MASUK SAH BERMANDI DARAH!!!

    PAKATAN PEMBANGKANG SEMAKIN HANCUR....

    ReplyDelete
  6. Org nak habih umoq memang banyak tebiat untuk dibuang.

    ReplyDelete
  7. salam Mami,
    Najib hang berhati-hati dengan muslihat LKY.Dia cukup licik nak memperdaya Melayu.

    ReplyDelete
  8. When I had to learn English Literature in 1963, I love Trojan Horse and the greek bearing gifts stories but I thought they were merely fable s and mythological characters.
    How wrong I am today, very wrong indeed.
    The prodigy did well beyond the mentors expectations.
    Why ?
    There is a son of the prodigy !
    Mah Ngah Tong.

    ReplyDelete
  9. Alahaiii..musim pm najib ni musim bernostalgia..dia p mlawat cina sambung nostalgia bapak dia..siap bawa mak dan anak beranak sekali..esok mana tau kot2 anak dia pulak bernostalgia macam dia...

    LKY pun nak bernostalgia juga..macam na dia PERBODO umno pekembar dulu2..
    itu lah melayu umno tetap pelupa hingga akhir hayat..sapa yang bagi singapore kat LKY ? pulau batu putih pun hanyut jugak..awat umno tak riuh rendah buat demo ..usong la melayu umno yang masih terlena..jgn lupa ajak Dr m dan towkey2 umno yang dok hantaq pasir batu ke singapore pi sambut LKY..pesanan ikhlas dr Dr m..melayu mudah lupa.. ta ta.

    ReplyDelete
  10. Tak patut melayu terus kecoh pasal LKW. Nampak sangat kebimbangan kita yg agak berlebih,makin banyak melayu bising nampak sangat melayu dah hilang kejantanan. Jangan nanti kita hanya mampu mengeluh dengan mata yang terbeliak bila muka kita sudah dipijak. Kurangkan keluhan,curiga,takut dan segala macam rasa ancaman dengan menjadi melayu yg maju,berani,kaya,kuasai teknologi. Singkat kata melayu mesti kuasai semua cabang ilmu dan sumber agar nanti tiada lagi ketakutan. Tapi semua itu bukan mudah,tapi itulah pilhan yang ada.

    ReplyDelete
  11. Anti Komunis JadianJune 11, 2009 at 1:28 PM

    Yang Peng San,
    LKY tu idola you ka?

    Apakah you tau atau you sedar bahawa LKY lebih bahaya dari Chin Peng?
    Mungkin LKY adalah hantu Chin Peng atau KOmunis Jadian mcm kata mami chombi/jarum atau rocky..(maaf mami jangan maraaaa..)

    You selak tengok siapa yang mula terbitkan buku-buku Chin Peng kalau tidak penerbitan Spore.

    Penerbitan-penerbitan provokasi komunis sangat galak di Singapore. Chin Peng dengan bebas boleh keluar masuk Spore dan Chin Peng pernah membentang kertas kerja tentang perjuangan PKM di salah sebuah Universiti Spore.

    Yang Peng San lu ni double standard laaa...Chin Peng lu banyak marah tapi LKY you banyak sokong.Chin Peng tadak mali...Kuan Yew mali....apa celita ni????

    Mummy minta jelaskan strategi LKY macam strategi Yahudi kerana Israel adalah penasihat keselamatan Spore.
    Ala betui ka Mummy.???????

    ReplyDelete
  12. klungman, Parpu Kari, Gomo.
    Mengapalah benci sangat pada LKY?
    Buruk2 dia pun, mesti di hormati juga.Dengki sangat kenapa?

    ReplyDelete
  13. Bior LKY nk datang. Itupon melayu nk kecoh, jaga kain sendiri dulu sebelom jaga kain orang. Melayu merempit, menagih dadah, rasuah, rogol, minum arak bohsia bohjan macam2 lagi. LKY tetap rilek cool aje. Kadang2 bosan dgn politik melayu nih ada jugak.

    yang dok dlam lokap ngn pusat serenti banyak melayu dari cina dan india. "Melayu mudah lupa" memang benar apa kata tok det kita dulu2. Cepat sgt lupa macam jalan tgh2 orang ramai tp lupa nk pakai baju. Wakaka melayu melayu. Isu LKY datang malaysia pon nk digembar gembur konon2 LKY nk tawan Malaysia, aduhh ... come on la. Sg'pore nk serang Malaysia pon kene pikir 2-3 kali, besar mana la sgt pulau dia dari tanah air kita? Ramai mana rakyat dia dari rakyat kita? Haihh melayu melayu ... sedih aku melihat bangsaku sendiri kadang2.

    ReplyDelete
  14. Saudara anti komunis jadian...Idola tu tidak la..tapi apa silapnya bagi orang melayu berfikir seperti LKW dan menjadikan Melayu dan Malaysia lebih gah berbanding singapor. Kalau dalam perang Sekadar kita bersenjatakan mengutuk dan mencaci akhirnya jadilah umat melayu seperti di gaza. Ini tidak. Ada melayu hebat macam dr.M. Pun kita benci dan kutuk.

    ReplyDelete
  15. betul kata pencinta islam.
    ngapa buat kecoh kalau jiran kita melawat kita. bukankah orang malaysia bangsa berbudi yang saling hormat menghormati jiran kita.
    hancurlah harmonian serantau kalau kita ada segelintir yang suka buat kecoh...publisiti buruk kot itu?

    ReplyDelete
  16. Hi Mummy Rokiah,

    Saya setuju dengan pandangan mummy, tapi kadang-kadang saya tak dapat 'catch' apa yang dimaksudkan oleh mummy kerana banyak berdailog dalam pelek utara-pulau pinang. Itu masalah saya. Namun, saya amat menghargai pandangan dan komen mummy yang bernas dan liberal.

    OK.Come to the point. Lawatan LKY ke Malaysia baru-baru ini adalah lawatan strategik untuk menentukan dasar jangka panjang Singapura. LKY nak melihat apakah benar sokongan BN merosot dan PR mampu berkuasa atau membentuk kerajaan di masa depan. LKY selalu mengekspolitkan Malaysia untuk kepentingan negeri beliau. Sebagai contoh: Melihat berapa Singapore bayar untuk air yang impot dari Johor? kenapa dia selalu meletakkan syarat atau letakkan perkara kaji semula kadar bayaran air dalam satu pakej yang boleh merugikan Malaysia.Inilah taktik LKY. Apa sahaja perbincangan antara Malaysia-Singapore mesti dalam satu pakej.

    Kita perlu berhati-hati terhadap pandangan dan komen LKY. Perdana Menteri kita, Dato' Seri Najib Tun Razak serta rakyat Malaysia berkebolehan untuk memikir apa yang terbaik untuk kita. Kita tak payah bagi ruang kepada LKY untuk campurtangan dalam hal kita. Syabas mummy rokiah.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.