Saturday, July 4, 2009

Perhubungan Pulau Pinang dengan Singapura mula dijalin

(The Straits Time Spore 1/7/2009)

PENANG - WITH a view to attracting more Singaporean investors to Penang, the state government will soon set up a Penang investment and tourism office in the island republic.


This makes Penang the first state in Malaysia to set up an office overseas.

Chief Minister Lim Guan Eng described the office as a reflection of the growing economic ties between Penang and Singapore.

AS I SEE IT :
Bagi Lim Guan Eng a/l Lim Kit Siang perhubungan Pulau Pinang dengan Singapura lebih penting dari perhubungan dengan PKR Pulau Pinang. Politiking PKR bukan sahaja menyusahkan usaha perpaduan PAS - UMNO tetapi ternyata menyusahkan dalaman Pakatan Rakyat sendiri.

Pakatan yang kononnya untuk rakyat, hanyalah memakai nama "rakyat" untuk meraih undi dalam PRU12. Apabila rakyat betul-betul memberi amanah kepada mereka, mereka bertelagah sesama sendiri dan menyeleweng rakyat.

Kalaulah rakyat terkelabu mata memberi amanah kepada mereka memerintah negara ini akibatnya bala besar akan menimpa.

11 comments:

  1. Cantiklah sangatlah tu Mummy Rokiah! Jambatan Bengkok pun dengar khabarnya nak disambung semula. Senanglah hubungan dibuat antara Penang dengan Singapore. (Tak pa ka tak sebut Tanjong dengan Temasik?)

    ReplyDelete
  2. SLM MUMMY..DLM HAL NI SY SETUJU DGN MUMMY. YANG AKAN MNJADI MANGSA KELAK ADALAH ORG2 MELAYU TANJUNG. SY SYAK SEJAK KUNJUNGAN KUAN YEW KE SANA ADA AGENDA TERSEMBUNYI MMG ADE KEBENARAN. SINGAPURA AKAN MENJADIKAN PENANG "SINGAPURA KE-2" DI BUMI MALAYSIA. BYGKAN NATIJAHNYA DI KEMUDIAN HARI?

    ReplyDelete
  3. nk dikatakan BeEnd buat sst utk melayu di Penang tk nampak pun....sama ja. melayu di penaang tetap macam dulu kini dan selamanya...harap pr pulak buat sst utk malays in penang... ketuanan melayu, di mana melayu tuannya... tanya org penang.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. Salam Mummy,

    Saya tidak terkejut kerana sudah lama PARTI PAP dan PARTI DAP bekerjasama dan seiring demi untuk kepentingan kaum Cina di dua negara ini.Kunjungan LKY ada maksud
    yang tersirat.

    Apabila hari ini kaum melayu sudah berpecah. inilah masanya kaum lain mengambil kesempatan.Sudah ada tanda awal yang kuasa yang dipegang oleh orang melayu mula terhakis dan inilah peluang terbaik bagi kedudukan PARTI DAP melalui Pakatan Rakyat dan juga PARTI PAP .

    Sekiranya masih lagi orang Melayu tidak mahu bersatu maka tidak mustahil 3 penggal pihanraya yang akan datang kita akan kecundang.

    Singapura dan Malaysia akan bergabung semua untuk pastikan kuasa orang melayu akan hilang selama-lamanya.Berapa ramai penduduk Singapura yang berbangsa Cina dan apabila gabungan ini dengan Cina di Malaysia maka kedudukan peratusan orang melayu akan secara automatik jatuh dan hilanglah segala-galanya.

    Mungkin apa yang dikatakan agak mustahil tetapi harus diingat Singapura sebelum ini kepunyaan siapa....tetapi hari ini siapa yang berkuasa.

    Malaysia akan republik apabila gabungan ini terjalin.

    Fikir-fikirlah.....

    KAIZER

    ReplyDelete
  5. dah agak dah..ingat LKY tu nak jalan saja..?dia pun ingat pada bangsa dia gak..yang Melayu dok berkelahi lagi..macam mana nak bersatu, dok celah nak berbaik pun, hang kata kat aku, aku kata kat hang sampai henghot mulut-mulut..kalau dalam blog masing-masing menyumpah hang aku..

    ReplyDelete
  6. ...سلام ممي
    لاو ده چينا تو چيناله جوڬ. كالاو ده تاهو بڠسا چينا بڠسا ماكن بابي، كناڤ
    ?هندق دبوات ڤاكتن دان باريسن

    .بدوه بتول ڤاكتن دان باريسن
    چاكڤ مڠالهكن علماء.ڤركارا يڠ الله لارڠ
    .هندق دچابر جوڬ

    سيلڤ هاريبولن ترڬادايله ڤولاو ڤينڠ
    .كڤد كافير سيڠاڤورا

    !ملايو اشيق بركونفلي سسام سنديري

    ReplyDelete
  7. Satu perkembangan yang bahaya kpd kepentingan orang melayu, tapi tak bolih salah LGE sebab PM merangkap Menteri Kewangan kite yang bagi jalan kpd LKY.
    Kedua dengan bantuan mantan Bank Bumi,PM kite sudah memberi jalan liberalisasi.
    Taada orang UMNO yang minta penjelasan dari PM kita atas soal soal liberisasi.
    Yang betul betul nampak terang adelah sorang saje,yaani Tok Berahim ALI.
    Kite ni nasib malang .
    Dulu punye PM, Tun Tidur membuka luas kpd rakyat bukan melayu untuk hentam Islam dn soal hak orang melayu.
    PM kite bagi jalan untuk hartatanah dan asset di jual kpd orang luar.
    Orang mealyu tinggal seLUAR aje.
    changkat lobak.
    arjuna waspada.

    ReplyDelete
  8. Dogs And Pigs kalau dalam larian 100 meter, sudah memecut dan berada di awal pertengahan larian jauh meninggalkan PAS yang sedang asyik jadi ke tak jadi debat, wacana entah apa lagi yang tersorok dalam serban mereka, berbelit belit.

    PKR pula sebok dengan tangguh, tunda, rayu kes moral kepala penasihatnya yang boleh di anggap sudah jadi beban kepada pakatan.

    UMNO, BN dan Najib sendiri masih 'warm up' dengan 1Malaysia yang nampaknya akan menerima sama nasib dengan Islam ada had ada hari - slogan yang membosankan.

    Dengan tinggal 2 tahun lagi sebelum PRU13, parti Dogs And Pigs telah mengatur strategi dan perancangannya, Penang akan dipertahankan, Perak dan Selangor akan menerima nasib yang sama dan seterusnya Negeri Sembilan. Penguasaan ke atas lima negeri utama sudah cukup akan mengancam orang Melayu dan Islam.

    ReplyDelete
  9. moleklah umno bagi johor ka singapore, dap gadai penang sama padan bagai kentut dgn taik

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Mummy n semua,
    Pada hemat saya, molek apa PP digabungkan dengan Temasik. Ia akan menjanakan ekonomi. Bukankah itu satu program yang akan menjayakan konsep dynamic model oleh PM. Tentu PM akan gumbira. Hari ini Tun Lah dah dengan gembiranya menyokong konsep liberalisasi PM. Jadi kita bila lagi....?.
    Alaah negeri PP apa yang ada?.Hilang satu kita ada lagi berbelas negeri hahahahha. Lu pikirlah sendiri-kata Nabil.

    ReplyDelete
  11. Dah la tok sah la dok marah kat LGE ngan LKY,,,masa bik mama dok salm ngan LKY,,dia dah mintak izin ngan bik mama,,bik mama kata pi lar jumpa LGE..yang kita dok hingaq wat paa,,nie semua kira bicara depa,,,kita taat sudah larr lagu mana pon,,

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.