Monday, November 1, 2010

Najib demam campak, tilam empuk bukan penawar

Alhamdulillah DS Najib dah mula menunjukkan tanda-tanda pulih dari sakit demam campak. DS Rosmah berkata, beliau turut memberi suaminya minum air kelapa dan mengalas tempat tidur dengan daun mambu agar cepat sembuh.

Rawatan penyakit campak tidak ada fomula khas dari pakar perubatan ia memerlukan rawatan secara tradisional seperti daun mambu dan air kelapa. Daun mambu hendaklah di alas di atas tempat tidor dan pesakit hendaklah tidur di diatas daun tersebut.

Menurut orang-orang tua daun mambu juga boleh dibuat untuk menggaru badan jika gatal-gatal campak.Pantang sekali jika terkena hujan kerana parutnya akan berkekalan sampai akhir hayat.

Ternyatalah dalam dunia moden hari ini tilam empok bukan penawar bagi penyakit campak yang sedang dihidapi oleh Perdana Menteri.

4 comments:

  1. mummy, kalu ministress prime tak pandai, najib makan ubat doktor pakak teruih tinggai parut kat muka gebu....

    kena pakai deun mambu.....neem.

    ReplyDelete
  2. Mummy

    Kalu dok d Amarika'England,Kanada ,Paris,Rusia ade ke daun mambu n ayak nyok.Relek la mummy,biak p la Tok Najib berubat cara mana pun.Insyallah PM akan sembuh.

    wawa

    ReplyDelete
  3. Kulit Tok Najib kan putih, kadang-kadang macam kelihatan dia seorang albino, jadi kalu kena cacar massive mungkin parutnya mengambil masa untuk hilang walaupun pakai herba atau perubatan moden. Ah dia PM mesti mendapat perubatan terbaik, tapi awas jika cacar kedua dalam bentuk kayap muncul itu lebih bahaya, ia makan keliling pinggang buka apa, bukan angkara jin atau jembalang tapi virus yang bertengek dan bertapa dalam badan kita. Bagaimana pun Najib harus kembali pulih cepat untuk mengurangkan derita rakyat yang didera dengan cukai perkhidmatan, harga petrol, ptptn, tol dan sebagainya. Rakyat berpendapatan rendah dan sederhana menderita lebih hebat dari cacar yang singggah sementara pada tubuh Najib.

    ReplyDelete
  4. Itu adalah kaffarah yg mugkin Allah S.W.T berikan kpada hambanya supaya dia sedar atas p'buatannya.. Supaya beliau sedar atas ksilapan dirinya. Kalau tak sedar lgi, hurmmm.. tak tau lah gamaknye teman nak kate.. Smoga Allah S.W.T bukakan hatinya utk melaksanakan amar makruf dan nahi mungkar..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.