Wednesday, December 19, 2012

MELAYU HARUS MEREBUT LAYANAN ISTIMEWA DALAM DAP

Pepatah Inggeris ada mengatakan “New Broom Sweeps Clean” yang membawa maksud ‘Someone who is new in a particular job will do a very good job at first, to prove how competent he or she is’. 
Jika diterjemahkan ke bahasa Melayu “Penyapu Baru Cuci Calat” yang membawa maksud ‘Seseorang yang baru dalam jawatan tertentu akan melakukan kerja yang sangat baik pada mulanya, untuk membuktikan kompetensinya’. 
Begitu jugalah jika pepatah ini dikaitkan dengan kenyataan Senator DAP Dr Ariffin S M Omar bahawa rasuah berpunca daripada monopoli kaum Melayu dalam perkhidmatan awam. 
Beliau yang baru menyertai DAP pada tahun 2011 dilantik sebagai Senator dan baru-baru ini dilantik sebagai jawatankuasa tertinggi CEC DAP gediknya lain macam seperti penyapu baru menyapu orang Melayu untuk mengambil hati kaum Cina DAP supaya mendapat tempat di dalam DAP. 
Beliau terpaksa menari rentak DAP untuk membuktikan Melayu di dalam DAP mempunyai sifat chuvanis yang kuat malah lebih kuat dari kaum Cina DAP sendiri supaya mendapat tepukan yang gemuruh di kalangan kaum Cina DAP. 
Berhubung dengan kenyataan beliau yang merumuskan bahawa penjawat-penjawat awam Melayu kaki makan rasuah dan mudah dibeli dilihat menguris perasaan kaumMelayu dalam negara ini
Jika ini ‘finding’ beliau maka tidak hairanlah beliau juga Melayu yang telah termakan umpan rasuah DAP dengan tawaran jawatan Senator. 
Jika demikian, Melayu dalam DAP pun bukan setakat kaki sapu rasuah tetapi yang lebih hina lagi mereka telah ‘melacurkan’ bangsa dan agama Islam kerana sudah termakan janji-janji bulan dan bintang yang tidak akan menjadi kenyataan. 
Dr Ariffin harus boleh membaca bahawa Melayu-Melayu di dalam DAP tidak akan bertahan lama, mereka ibarat kuda lumba yang akan ditembak bila sudah tidak bertenaga.
Kita lihat berapa lama Dr Ariffin akan bertahan di dalam DAP.

5 comments:

  1. DAP memang nak menghapus Melayu di muka bumi ini.Kaum Melayu perlu sedar bahawa Islam dan kuasa Melayu di Tanah Melayu semakin terhakis dan hilang.Puncanya kerana Melayu suka berpecah belah dalam dalam banyak hal.Ingat!! pemimpin Melayu banyak berkorban sehinggakan bangsa Melayu terkorban di bumi sendiri.

    ReplyDelete
  2. Tu dia.Askar upahan dalam DAP.
    Serang ...
    Melayu serang Melayu.
    Melayu penerima rasuah.
    Bukan Melayu pemberi rasuah.

    Melayu jangan latah dan panik.
    Dalam kelambu pun ada gunting lipatan.

    Dap serang melayu.
    Pas pula tak perlu kaum Melayu dia jual Islam.
    UMNO pun serupa cakap takserupa biki.
    PKR lagi karut.
    lelong Melayu terus.

    Melayu kena tikam lagi.
    UMNO/Pas/PKR taksedar diri lagi.
    Pak lebai dan Mak lebai pun karut.

    ReplyDelete
  3. Agenda Palsu Muhyiddin - Pemuda & Puteri UMNO rela dibodohkan

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~



    UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete
  4. Bravo generasi terhebat engkaulah satu2nya Melayu plg celaka dalam sejarah manusiawi. Engkau rasa juak2 umno tu bodoh tapi engkau lagi bodoh dari lembu...hahaha. baghal lah engkau!!
    Orang umno tu kan Melayu, Pas pun Melayu, Pkr pun ada Melayu...patutnya kita minta diaorang bersatu sesama Melayu tapi ekau minta diaorang dgn CINA DAP yang memang tolak agama engkau perintah engkau dan Melayu Islam yg lain. Engkau ni apa hah?!! Murtad ke sesat ke kafir??!!!
    Engkaulah lelaki Melayu terbodoh di alami ini...hahaha

    ReplyDelete
  5. Pada aku lebih baik sokong kafir yg tak rasuah dan tak salahguna kuasa dari sokong dan bantu org islam yg namanya aje islam tp perangai syaitan.Jauhi islam munafik...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.