Monday, January 28, 2013

NIK AZIZ SAMBUT HARI JADI YG KE 82 DI RUMAH KARPAL

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.
(Al-Baqarah 2:120)

4 comments:

  1. Negara Islam..
    karpal - langkah mayat saya dulu,
    nik aziz - DAP sedia terima kita asalkan kita tidak menubuhkan negara Islam.

    karpal - langkah mayat saya dulu.
    haji hadi - dalam al quran tiada menyebut pasal penubuhan negara Islam.

    karpal - langkah mayat saya dulu.
    Cg rahim MP Kota Bharu (PAS) - sesiapa yang mahu mengambil karpal, langkah mayat saya dulu.

    karpal bagi satu ayat, PAS berubah kalut caca merba hancur lebur. Jangan disangka di kerusi roda tiada berkuasa.

    Dulu di zaman Tun M, PAS nak jual Putrajaya kerana Agama Islam, sekarang PAS jual Agama Islam kerana Putrajaya.

    Allah dah tunjuk kepada kita, masihkah kita meragui petunjuk dari-Nya?

    ReplyDelete
  2. Tak pa la.. ingatkan sambut dalam kuil sikh..

    Hihihihi... siap bagi ayat quran lagi...

    ReplyDelete
  3. Laporan ini amat sesuai bagi mereka yang bermentaliti sempit kerana masih lagi mengguna ayat(terjemahan) Quran yang tidak berapa jelas gramar dan strukturnya. Kita jangan lagi mengguna ayat Quran bagi tujuan politik kerana ada banyak lagi terdapat terjemahan daripada ayat/surah Quran yang bahasanya amat arken dan kaki manipulasi akan gemar mengeksploitnta.
    Dalam politik yang masing-masing pihak nak dapat kuasa maka tiada salah jika pelbagai pihak yang berbeza dapat bersatu dan mahu hapuskan rejim yang korap dan menipu sedangkan rejim yang berkuasa pun terdiri daripada pelbagai pihak meskipun UMNO kononnya berlagak dominan setelah mengklentong 25% perwakilan dari Sabah dan Sarawak setengah abad yang lalu.

    ReplyDelete
  4. ni la dia ULARmak paling besar, sambut maulidul rasul dia ckp benda x sudah,, sambut harijadi umah kapir xpo pulak,,,ye la kn...selama ni sambut harijadi makan kopok gan budu je,,,la ni dapat makan kek,,tu yg lupa segalanya,,,,mmg cilaka....

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.