Sunday, March 3, 2013

PENGALAMAN DATUK MOKHZANI. MAAF BUKAN MOKHZANI MAHATHIR.

Posting kali ini ialah petikan pengalaman Datuk Mokhzani Ismail, Pengarah Muzik RTM yang MR petik dari Facebook beliau Pianist DM yang dikira sungguh menarik untuk dikongsi bersama.
Kepada Datuk Mokhzani, pengalaman disebalik tabir yang ramai masyarakat tidak tahu ini mungkin sesuai untuk dibukukan anekdot-anekdot menjadi 'bestseller'.
Jadi musician banyak cerita2 menarik.Ada juga yang tak menarik dan tengok org2 besar mabuk dan meniarap atas lantai yang tu tak bolehlah buka pekung. Itu hal peribadi mereka. 
Cuma yang paling seronok tahun 1997, saya dapat peluang bermain private show DS Anwar Ibrahim, Sultan Brunei,TS Halim Saad di rumah Tun Daim Zainuddin. Masa tu guest artis was late Broery Marantika. 
Saya kena perform main piano di bawah rumah Tun, ada grand piano masa depa makan. Pas mereka naik ke atas barulah saya dgn band. Yang paling best masa part DS Anwar Ibrahim tgh menari lagu dangdut saya biasalah boh kopi dangdut.

Masa berlalu apabila TS Zainuddin Maidin jadi Menteri penerangan dia arahkan video Anwar Ibrahim menari dikeluarkan semula. 
Tahun 2007, apabila TS Zam ditunjukkan video tu diapun terkejut dan tergelak video tu ada muka saya gak tgh main piano. Bila saya jumpa dia saya kata biasalah Tok tak kira DAP ke, PKR ke PAS ke dia bayar kita gilah main lagipun time tu tahun 1997, masa DSAI jadi Timbalan Perdana Menteri lagi. 
Apapun TS Zam nak juga tayangkan video part Anwar menari biasalah menari 2 minit diulang-ulang dan edit-edit jadilah dekat 10 minit...
Cuma setiap kali saya tengok video Anwar menari setiap kali lah mengimbau kenangan lama...Kombo RTM dgn Pak Yus (angklung Indonesia)

2 comments:

  1. Mami saya cadangkan u postkan beberapa lagi pengalamn Datuk Mokhzani dengan Sultan Brunei dan Robert Kuok.
    Menarik,...

    ReplyDelete
  2. Pengalaman yang menarik..banyak yg kita tidak tahu

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.