Thursday, May 22, 2014

DYANA SOFYA - KOMEN MAHATHIR DAN ANAKNYA MARINA

Komen dua beranak Mahathir dan anaknya Marina ternyata bercanggah berhubung calun prk Teluk Intan, Dyana Sofya bt Mohd Daud. 
Kata Marina melalui FB nya :- "Gadis ini sangat bijak. Beliau boleh berfikir, petah berkata-kata, dan beliau juga boleh menulis. Itu sudah tiga perkara, lebih baik daripada kebanyakan ahli politik,". "Saya tidak faham mengapa ramai yang menentangnya hanya kerana beliau muda? Najib Razak (Perdana Menteri) menjadi menteri ketika berusia 26 tahun. Dyana hanya 27 tahun dan bertanding kerusi Parlimen. Kita perlu lebih ramai orang muda kerana mereka bawa idea segar,". 
Kata Mahathir kepada wartawan:- "Itu 'window dressing'. Bukan ada harapan apa pun. Tetapi kalau dia menang, dia menang la. Kita kalau hendak buat 'window dressing', kita kena buat cantik-cantik. Baru orang nampak (ia) menarik sikit". 
Hakikatnya kemunculan calun muda Dynana Sofya secara otomatik memperlihatkan wajah-wajah dan perangai tua UMNO. Realitinya ramai lagi remaja di luar sana malah bekas graduan UiTM yang berperinsip seperti Dyana dan sedang menunggu masa untuk “ROAR” atau 'MENGAUM".

6 comments:

  1. Wakakakkakakkakka

    Mamakutty dah biasa buat Window Dressing macam kat anaknya Mukhris jugak. Gerakan tu pun Window dressing untuk BN.

    Rakyat semua dah erti sangat apa dia Window Dressing. Tak yah ajar.

    ReplyDelete
  2. Idea segar ? Rujuk Al Quran. Jika ilmu dan kelebihan kurniaan Yang Esa di salah gunakan, apa kah natijah nya ?

    Berfikir di luar kotak tanpa Keimanan dan Prinsip tradisi kehidupan atau menafikan Fitrah dalam Hak nya, serupalah makhluk bermata satu yang di ceritakan tanda- tanda terjadi dan akbar nya pasti atas izin NYA berlaku.

    Berbeza KFIRUN dan puak-puak mirip nya, dunia itu MEMANG di janjikan untuk mereka.

    Jangan lah tertipu dengan sedikit kesenangan di dunia.... melayu semakin menjadi BUIH !

    Celaka SEMUA melayu kerana mempertahan Agama nya, Bangsa nya, Tanahair nya - Rayer. Jika pihak bertanggung-jawab berdiam, apa lagi yang tinggal ? Jika LKS, beliau akan ' lo-hi' mempertahankan nya ! - paling tidak secara pukulan maut cara terhomat !

    ReplyDelete
  3. Mengaum dalam lingkungan LKS atau kelompok Ibrahim Ali. Aku was-was dengan Dyana ni. Jika benar dia bijak, berkemungkinan DAP akan pikul biawak hidup sekali lagi.

    ReplyDelete
  4. Mummy Rokiah yang terbaik dari orang lain. Komen dia saja yang benar segalanya.Dia hentam Mahathir dan Mukhriz pun sebab dia terlebih cerdik dari dua beranak tu.

    ReplyDelete
  5. komen marina mana boleh pakai...mahader komen semua orang gelabah..betul tak..kalau tak betul takkan mummy hari2 dok komen pasai mader...

    ReplyDelete
  6. Madey/UMNO/Perkasa/ISMA memang mahu momokan DAP sebagai 'mother-fucker' habis-habisan kerana itulah cabaran yang UMNO paling takut selain yang datang dari PKR/Anuar Ibrahim dan PAS.Kalu tak mahu melihat kelibat dan kritikan DAP yang sulit UMNO nak counter secara ilmiah/intelek/akta/logik maka haramkan saja DAP jika tidak kenapa nak perlecehkan DAP atau PR dengan cara yang macam tak budak tak bersekolah/ tanpa hemah dan gentleman? Asyih-asyik main isu sensitif agama/budaya/perkauman/raja-raja/akidah/martabat dan kewibawaan fuedal Melayu dan Makcik Felda yang kolot dan tak laku lagi pada era digital kini

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.