Monday, June 16, 2014

ANWAR IBRAHIM RAJA GORENG. PADA TAHUN 2005 DIA GAGAP DALAM BBC HARDTALK.


Jargon-jargon yang dilafazkan oleh Anwar Ibrahim dalam wawancara BBC Hardtalk untuk menipu rakyat pada 2005 tidak banyak berbeza dengan jargon-jargon dalam Hardtalk 2014. 
"Reform", "Authoritarian Rule", "No free Media", "The Need To Be Reform", "Independent of Judiciary"."Bla, bla, bla, bla"...
Cuma mula dulu Anwar Ibrahim tergagap-gagap dalam wawancara BBC kerana teraba-raba mencari alasan untuk digoreng kini dengan jargon-jargon yang sama lidah Anwar Ibrahim sudah lancar menyebutnya kerana terlalu banyak diulang-ulang nya hampir semua station TV di dunia sudah boleh hafal ayat-ayat temberang Anwar Ibrahim.
Yang terkini nampak lidahnya dah kalut kerana gorengan dah naik hangit.

2 comments:

  1. MR, sdr telah 'abuse' istilah-istilah yang diguna oleh musuh UMNO tegar, AI sebagai untuk mengoreng kerana itulah yang mana-mana pejuang sekular yang mahu menukar rejim korap dan tidak kompeten.Semaklah semua yang sekular yang mahu akan demokrasi akan melaungkan istilah itu baik di negara komunis, 'Islam' atau di negara yang mengamalkan kuku besi pelbagai bentuk, melainkan bagi masyarakat atau komuniti yang beragama Islam akan melaungkan istilah 'keimanan, tauhid, akidah, sunnah, allahuakbar, syariah, negara Islam dan bermacam-macam istilah agama yang karut-marut lagi.

    ReplyDelete
  2. Tak nampak pun AI gagap. MR nampak tak cerdik untuk menilai temubual AI dengan BBC sebagai satu aktiviti gagap! Lain kali MR kena seimbang sikit walupun tak setuju dengan AI, be professional.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.