Thursday, September 18, 2014

INI MENTERI TAK SOMBONG


INI MENTERI TARAK SOMBONG OOO...

Seperti kebiasaan di dalam mana-mana pilihanraya baik yang kecil atau pilihanraya umum ramai pemimpin turun padang dengan gaya simple, santai dan ada yang berkain pelikat untuk bertemu rakyat.
Mereka bersalaman tak putus arus. Tangan-tangan lembut gebu mereka bersalaman tidak kira waktu dengan tangan-tangan kasar rakyat. Samada ikhlas atau sebaliknya hanya Allah tuhan yang maha mengetahui.
Seperti kebiasaan juga selepas pilihanraya apabila sudah menang baru warna sebenar Pak Menteri terserlah. Mereka akan balik ke Putrajaya kembali ke pejabat penuh tapisan dan kawalan rapi dengan pengawal keselamatan. Mungkin bimbang lalat dan langau akan menyerbu. 
Dan kalau bersalaman pun kali ini mata menteri tidak melihat lagi mata rakyat kerana Pak Menteri amat sibuk. Rakyat di tinggal jauh sehinggalah berlaku pilihanraya pulak.
Sebenarnya tindakkan ini bukan lah menipu rakyat atau berlakon di depan rakyat tetapi ini adalah amalan demokrasi yang sihat di mana satu undi amat bermakna untuk kemenangan di dalam pertandingan mewakili rakyat. Kalau dengan title ustaz boleh memikat rakyat apa salahnya? Kalau dengan pakaian lebai dan visual bersolat  boleh meraih undi apa salahnya?.
Kerana rakyat mudah lupa. Ini menteri tarak sombong.

2 comments:

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.