Tuesday, May 26, 2015

APA KAH 3 TSUNAMI BESAR YANG AKAN MELANDA JIKA NAJIB TIDAK LETAK JAWATAN?

PRU akan datang akan dilanda 3 Tsunami besar. Jika PRU lepas Najib hampir lemas dengan Tsunami Cina tetapi PRU yang akan datang Najib akan hanyut dengan 3 Tsunami ini :
1. Tsunami GST – Mari kita turun ke bawah dan tanya secara rambang apa pendapat rakyat dengan GST?. Aci pi lawan kalau kita tanya 100 orang 105 orang akan lafaz kalimah yang pertama akan keluar dari lidah rakyat ialah barang mahal kerana GST. Mana datang yang 5 orang itu? Yang 5 orang itu ialah jiran yang mendengar soalan dari kita.
2. Tsunami 1MDB – Mari kita turun ke bawah dan tanya secara rambang kepada rakyat “apahal dengan 1MDB”. Aci pi lawan kalau 100 orang yang kita tanya 50 akan kata ada penyelewengan. Dan lagi 50 orang akan diam “no komen” sebab depa tak berapa tau putar belit perniagaan.
3. Tsunami Mak Andeh – Istilah terbaru ini dijenamakan khas kepada Najib kerana Perdana Menteri - Perdana Menteri yang lepas tidak ada gelaran ini. Gelaran ini ialah apabila peranan isteri lebih dari suami. Mak Andeh main peranan lebih dari Pak Pandir. 
Mari kita turun ke bawah dan kita tanya secara rambang kepada rakyat “Najib macam mana?”.  Aci pi lawan kalau kita tanya 100 orang, 100 orang akan jawab sebelum habis soalan ialah “Najib OK tapi bini dia lebih camca dari bubur”.
Tsunami Mak Andeh ini sukar ditangani Najib kerana orang UMNO tak dapat membantu waima menteri-menteri kabinet Najib.
Rumusannnya dengan 3 Tsunami besar ini jika Najib masih kekal akibatnya UMNO dan BN akan hanyut gigit jari dalam PRU kelak. 
Aci pi lawan……………..


No comments:

Post a Comment

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.