Monday, October 5, 2009

Budaya Taliban bertunas dalam PAS

Budaya Taliban dalam PAS yang tidak berkesudahan dan makin segar menular di kalangan penyokong fanatik mereka.

Seharusnya mereka menumpukan pembaharuan dan pembangunan di negeri-negeri dalam pemerintahan mereka di mana negeri-negeri ini hampir tandus tidak ada pelaburan dan pertumbuhan.

Mereka harus menangkis segala tohmahan yang mengatakan mereka hanya pandai berceramah, pandai mengeritik, pandai maki hamun dan pandai bergocoh tetapi tidak pandai memerintah dan tidak pandai mentadbir.

Bayangkan apa jadi kalau Taliban-Taliban ini menguasai Kerajaan Persekutuan?

18 comments:

  1. Asalkan Taliban pun memperjuangakn Islam bukan perjuangaan sekular..
    Jangan dihina Taliban jika kita tidak tau apa yg terbaik utk manusia

    ReplyDelete
  2. fuyoo...

    kesian... tapi betoi ka sampai jadi cam tu?

    ReplyDelete
  3. Salah Menteri dari UMNO sendiri yang ada kuasa tapi takut menggunakan kuasa. Asyik-asyik "SAYA TIDAK AKAN BERKOMPROMI...." Satu dialog yang cukup meloyakan. Cubalah sesekali jangan bercakap atau memberi komen tapi terus bertindak.

    ReplyDelete
  4. Islam bukanlah seperti Taliban malah jauh dari itu. Yang terbaik untuk manusia adalah apa yang telah dilakukan oleh Nabi. Baginda membuktikannya dengan MEMBAWA ISLAM KE DEPAN.

    Sebaliknya Taliban telah MEMBAWA ISLAM KE BELAKANG. Mereka mungkin nampak mahukan Islam, tetapi ia BUKAN SEPERTI ISLAM YANG DIBAWA NABI.

    TALIBAN patut DIKECAM sepertimana SEKULAR kerana AKIBAT BURUK yang mereka bawa.

    www.malaymind.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. ala azeez tu akai keling ja, sapa tak kenai dia pembohong, kena tak tera mana lakon yang lebih, kalau dia tak buat cam tu orang tak tau dia pi buat keja, publisiti murahan laaa, kenai sangat la aku pun orang Baling

    ReplyDelete
  6. kasia!!!!!tau dah perangai puak tu kalau puak2 yang satu lagi tu katok depa dulu baru katok ulak. yang ni pun lebih kuranglah.

    ReplyDelete
  7. yang sakit tu kesian!!!!! tapi kalau perangai macam puak yang satu tu katok dia dulu baru katok ulak. yang ni pun lebih kurang yang tu lah.maaf no mammi nak sondoi sikit.

    ReplyDelete
  8. kasian!!!!!!!!!! tapi kalau puak yang satu lagi tu katok depa dulu baru katok ulak. hat kes ni dakla kut hat tempat lain lah yang dok kata tu mami nooo.

    ReplyDelete
  9. Kasian!!!!!! kalau yang satu lagi tu katok dia dulu baru katok ulak, tapi yang ni dak kot mami no!!!

    ReplyDelete
  10. Aku nak tanya,Adakah puak Taliban bersetuju dengan N.Govalakrishnan wakil rakyat PKR yang berceramah atas pentas PAS mengunakan Ayat suci Al-Quran untuk berdakwah kepada penyokong PAS..Siapa yang bertakbir semasa N.Govalakrishnan berceramah..Penyokong PAS atau Taliban yang ada bersama sama penyokong PAS..

    ReplyDelete
  11. Mami, tak baik kata PAS tu tak pandai memerintah. BN dah berpuluh-puluh tahun memerintah, kalau depa pandai sangat, takkan lah tanjung nak jatuh kat PR. Sebab depa tak pandai takbir la tanjung ha dah gedebaq pi kat PR. Yang Taliban pulak Mami tak daq kena mengena aihh. Kalau kita tak suka Taliban, kita ni sokong US ka? Taliban ni dah power balik ni. US tengah gelabah ni, dok habaq merata kata Taliban tak dapat dikalahkan dan kuat balik. Bukan depa saja yang takut, dok takutkan negara seluruh dunia ni, dok kata Al-Qaeda akan mengancam seluruh dunia jika kembali berkuasa. Dok takut apa, depa senjata canggih2, hantar la ramai2 pi Afghan sana. Masalahnya depa tu takut mati. Jadi Mami, kita tak boleh sebarangan kata Taliban tu tak betoi. Kalau kita sokong US kita jugak sokong depa dok support geng-geng Yahudi dok belasah org Islam kita ni kat Gaza. Mana banyak lagi orang Islam mati, masa Sadam jaga Iraq, masa Taliban jaga Afghan? atau masa US liberate depa semua? siap hantaq wakil Afghan pi contest Miss Universe tu yang tak tahan tu. Wallahualam.

    ReplyDelete
  12. Belakon pi..lah aziz hoi...mana nak tau kotx nanti najib suka dengan hang punya watak,bila ada rombakan kabinet nanti ,dia boleh le..lantik hang jadi menteri penuh.

    ReplyDelete
  13. Belakon pi..lah aziz hoi...mana nak tau kotx nanti najib suka dengan hang punya watak,bila ada rombakan kabinet nanti ,dia boleh le..lantik hang jadi menteri penuh.

    ReplyDelete
  14. Azeez ni klentong je lebih....satu kapai dengan si Kitol. Kena tepok skit, dan2 tampal habis lihiaq tu!!
    Memang dasar penipu...dulu..kini.. dan selamanya!

    Chiselstone

    ReplyDelete
  15. perangai ahli PAS macam ni lah dari dulu kini dan selamanya. Nak tau lebey lagi, lawat http://amokpang5.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. betoi ka mummy PAS buat mamak nie mcm ie,,Mummy tengok ka?..

    Taliban mummy kata bahaya,,tp si mamak penipu ni mummy nak kata apa plak?..

    ReplyDelete
  17. Saya adalah ahli UMNO dan memegang jawatan juga dalam UMNO tetapi isu pukul Dato Azeez ini benar benar menggelikan hati saya.

    Dakwaan dia dipukul menyebabkan saya benar benar semakin geli geleman dengan sebahagian dari kepimpinan UMNO dan cara mereka berfikir dan bertindak.

    Lakonan yang semakin membosan!!!

    ReplyDelete
  18. mummyrokiah jangan rendahkan daya intelektual dengan perilaku orang macam Azeez ini.

    politik 60an lagi dia ni.

    tawaran gambar orang pukul Azeez tu semakin tinggi tetapi tak ada dah!!!

    bertindak apa ekeng a/l etong oii..mana pesalahnya..hang pun otak UMNO enam puluhan.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.