Wednesday, June 30, 2010

Bumbung Stadium Kuala Terangganu perlukan sentuhan magik pilihanraya

Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Kuala Terengganu runtuh pada 2 Jun 2009. Ini bermakna sudah satu tahun bumbung tersebut runtuh. Menteri Besar Terangganu Datuk Ahmad Said telah menyuarakan rasa malu dengan keadaan stadium itu kerana sehingga kini masih belum dibersihkan mahupun dibaiki.

JKR negeri rujuk JKR Persekutuan, JKR Persekutuan tunggu JKR negeri. Ding dong sana, ding dong sini. Apa juga penjelasannya ini lah birokrasi yang rakyat sedang hadapi dalam negara ini.

Cuma apa juga isu akan menjadi magik zam-al-kazam ialah apabila ada pilihanraya kecil atau pilihanraya umum. Apabila nak menang pilihnraya projek yang tiada pun diadakan, yang busuk pun diwangikan, yang buruk pun dicantikan.

Bertalu-talu Pak Menteri-Pak Menteri turun dengan Mercedez Benz dan BMW melihat bumbung runtuh, warga tua sedang sakit, ziarah kematian, pimpin warga tua ke hospital dan berbagai-bagai lagi kelakuan pura-pura prihatin kepada rakyat yang susah. Bawa duit berkoyan-koyan turun berkempen.

PM akan bersyarah berapi-api janji kepada semua kaum, Cina peruntukan sekolah Cina, India peruntukan kuil dan memberi sumbangan kepada orang-orang miskin Melayu. Projek-projek turun dengan sekelip mata siap. Yang anihnya, yang mustahil menjadi tak mustahil. Redtape menjadi greentape. Media-media pun tidak putus-putus menyiarkan lawatan-lawatan Pak Menteri.

Begitu juga lah dengan isu bumbung stadium yang runtuh ini. Apakah MB Terengganu, Datuk Ahmad Said kena tunggu PRU baru mahu diselesaikan.

1 comment:

  1. Elok buat pilihanraya dua atau tiga tahun sekali supaya pemimpin dapat menyelesaikan masalah rakyat dengan cepat dan tak ada yang terlepas pandang!

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.