Monday, August 23, 2010

Hudud Nik Aziz "SHUT UP YOU !!!!"

Semangat Tuan Guru Nik Aziz untuk laksanakan hudud sebagai rumusan rawatan gejala social terus luntur dan kendur apabila disanggah oleh Karpal Singh dan Lim Kit Siang.

Kata Nik Aziz, pengamal undang-undang Karpal Singh itu menentang keras undang-undang hudud kerana Karpal tidak faham secara mendalam apa itu undang-undang hudud. Dalam perkataan lain Karpal masih dibendung kejahilan walaupun telah lama berkawan dengan Tuan Guru.

“DAP (cuma dia) seorang, kita nak tahu kenapa dia tolak (undang-undang hudud)... adakah menganiaya orang, mereka tidak pernah berdepan dengan orang PAS, dia duduk di sana, kita duduk di sini, tak pernah berdepan. Jika Karpal mahu berjumpa saya, Alhamdulillah... tetapi saya nak jumpa dia agak susah sikit, saya banyak kerja,” kata Tuan Guru Nik Aziz yang ternyata gagal menyampaikan dakwah kepada Karpal Singh dan Lim Kit Siang.

Manakala Lim Kit Siang pula berpegang kepada prinsip “Hudud laws and Islamic state are not Pakatan Rakyat policies. This is why there is no mention of these issues in the Pakatan Rakyat common platform unveiled at the Pakatan Rakyat Convention in Shah Alam on 19th December last year.” (Blog Lim Kit Siang)

Apa ni Tok Guru? Jangankan nak laksana hudud ,niat atau sebut sahaja hukum hudud pasti Nik Aziz akan di”shut up you!!” oleh dua-dua “monsters” rakan akrabnya dalam Pakatan Rakyat.

7 comments:

  1. Kalau Nik Aziz dah tak mampu saya minta Najib buat lah hudud sementara kuasa masih di tangan. Hendak seribu daya tak nak seribu dalih.

    Sebenar nya hukum ini tanggong jawab semua umat Islam untuk laksanakan. UMNO pun Islam juga, jadi jatuh wajib juga untuk laksanakan, mengapa harus tunggu PAS. Buat terus apa tunggu lagi, ini masalah hukum bukan masalah politik.

    ReplyDelete
  2. Tok guru mana baca blog DAP ..hambo tak leh speking engelish..faham ayam ayam je.

    Tok guru perasan dan ego tak leh nak buang atau terima kenyataan yg PAS dah tak berkuasa lagi dlm pakatan haram. Mampus langkah mayat pun kalau pakatan nak jadi halal pun tak leh kalau permintaan PAS nak letak hudud ditolak mentah mentah oleh DAP. DAP buat baik didepan aja, tapi dibelakang amat berkuasa Anwar pun tak leh nak kata apa sbb dia sekrang berada dalam dilemma antara silap penyatuan atau bertambah pening kepala...telan panadol actifast pun belum tentu jalan daaa

    ReplyDelete
  3. PRU dah dekat, dapatkan tips memilih di:

    http://payabesarpedas.blogspot.com/2010/08/bagaimana-memilih-pemimpin-anda-sempena.html

    ReplyDelete
  4. Inilah lah balanya bila TG Nik Aiz terlalu tunduk kpd TG Karpal Singh dan TG Lim Kit Siang??? Memang puok dua ekor ni tak akan faham sampai bila2..Percayalah TG Nik Aziz. Menatang dua ekor tu tidak akan tunduk kpd kita..Jadi sedarlah TG Nik Aziz dari penipuan Anwar Ibrahim tu..cukup-cukuplah...

    ReplyDelete
  5. hudud hanya utk org2 islam saja,macam mahkamah syariah juga hanya utk org2 islam.Masalahnya ramai yg tak faham mengenai isu ni.
    Kenapa kita, org islam nak sibuk apa DAP nak kata.

    Kenapa masa kelantan hendak laksana hudud, kerajaan pusat beri amaran akan ambil tindakan darurat pada kelantan jika nak laksanakan hukum itu.Bukankah lebih baik biar kelantan laksanakan dan kita tgk kesan hukuman itu pada masyarakat,kerana majoriti penduduk kelantan ialah muslim.

    Hudud undang2 Allah,kenapa kita tak bercita2 utk laksanakanya.

    ReplyDelete
  6. Ustaz Azizan dalam pertemuan dengan 590 orang Imam-imam dari seluruh masjid di negeri Kedah telah membuat kenyataan berikut ; "Kita tidak dapat melaksanakan Hukum Hudud, itu hanya gimik politik.! Susah nak buat."Ramai Tok-tok imam yang hadir mengerutkan dahi tanda terkejut.
    Tanyalah kepada para Imam yang hadir di Kediaman Rasmi MB di Mentaloon.
    Wallah-u-alam

    ReplyDelete
  7. Teruskan tok guru,rasulullah x pernah putus asa cuba mengislamkan kaum kerabatnya.
    Kalau maubaligh dulu dulu dok pikir susah kita ni dok dalam ugama apa agaknya sekarang ini ?
    Ada cara senang ada kuasa tapi dia x nak buat.
    Nak buat cara lain orang dok bagi negative comment pulak.
    Bukan senang nak ke jannah dan bukan susah nak ke jahanam.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.