Wednesday, September 8, 2010

Majlis Perbandaran Pulau Pinang akan buat lawatan ke Singapura untuk belajar cara menguruskan "Hawkers Stall"

Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) akan membuat lawatan sambil belajar ke Singapura untuk mempelajari selok belok pengurusan kesesakan Pulau Pinang yang makin meruncing. Keluasan Singapura yang lebih kurang saiz Pulau Pinang dikira tepat sebagai negara rujukan untuk dipelajari oleh Pulau Pinang.

(SINGAPORE is a more viable place for the Penang Municipal Council (MPPP) to conduct study tours than Xiamen in China, whose budget for infrastructure and landscape runs into billions.

MPPP financial management sub-committee alternate chairman Tan Hun Wooi said the council’s annual budget was only around RM200mil.

“For this year, we have chosen Singapore as the destination to carry out a study tour as the size of the republic is similar to that of Penang. The Star).

Dikira bukan itu sahaja yang perlu Pulau Pinang pelajari tetapi juga kaum Cina Pulau Pinang perlu mempelajari kebersihan kaum Cina Singapura kerana kaum Cina Pulau Pinang sangat pengotor.

Belajar juga bagaimana penjaja-penjaja Cina Singapura menguruskan belanga Char Kwey Teow dan Steamboat mereka supaya tidak bersepah sehingga ke gigi-gigi jalan seperti di Gurney Drive.

Kelangsungngan daripada itu apa salahnya DAP menuntut juga ilmu dari PAP untuk menguruskan politik Pulau Pinang khasnya bagaimana menguruskan kaum Melayu Pulau Pinang yang banyak korey(kerenah).

2 comments:

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.