Wednesday, November 2, 2011

Jasa YB Datuk Nalla sangat besar

Nallakarupan dilantik menjadi Senator manakala ramai ghurka UMNO yang berjuang bermati-matian dari dulu, kini dan selamanya dilupakan sahaja.

Kata bekas Setiausaha Politik seorang Menteri dengan perlantikan Nallakarupan sebagai Senator ia merupakan satu tamparan kepada mereka-mereka yang banyak berjasa pada UMNO tetapi dilupakan.

Mereka menjadi seperti hampas tebu selepas diperah hingga kering akhirnya dibuang menjadi makanan lembu.

Apakah perlantikannya hanya kerana beliau berani mendedahkan pekong taukenya dahulu Pak Sheh Anwar Ibrahim?

Dalam suasana politik sekarang tidak perlu lagi individu seperti Nalla untuk menjatuhkan Anwar kerana Anwar sekarang seperti nyawa ikan dengan pendedahan video berahinya oleh Datuk 'T'.

Jika masih gagal juga untuk menjatuhkan Anwar dengan video berahi itu maka lantiklah pula Datuk Eskay sebagai Senator kelak.

Selagi Anwar Ibrahim tak "khojol" maka lagi ramailah Senator yang tumbuh.

Pejuang-pejuang dalam UMNO akan sentiasa menggigit jari makan tulang.

9 comments:

  1. Salam MR..setuju..begitulah bab kelemahan pemimpin2 kita..yang patut diberi peluang memegang jawatan dipinggirkan..tapi ramai yang masih sabar..mujurlah.

    ReplyDelete
  2. Lazimnya senator dilantik dari kalangan yang diakui jasa, kepakaran dan ketokohannya dalam bidang-bidang tertentu (eg. perniagaan, sains, sosio-ekonomi, kebudayaan, hiburan, etc) supaya boleh menjadi wakil kepentingan bidang berkenaan dalam merangka undang-undang negara. Tapi si Nalla dan Ezam ni entah apa jasa dan kepakarannya pun tak tau lah. Nampaknya jawatan Senator tu lebih sebagai "ganjaran" menghentam Anwar semata-mata.

    ReplyDelete
  3. Sapa yg lantik dia..tu yg penting nya....ada org nak bunuh tokeh tak....!Takpa..kita tgk jee...lama2 dalang nya kita akan tahu nanti...hehehehe.

    ReplyDelete
  4. tak leh jadi pemimpin la kalau tak ada daulat, harap org lain aje. apa cerita.. Nak jadi pemimpin bukan senang ????????kaya la Nalla.

    ReplyDelete
  5. MR: kera dalam pekan di susui.
    anak dalam kereta mati terkena
    gas aircond.


    sapa nak dapat tempat kenalah jadi korang ajar dulu.


    dunia dunia.

    ReplyDelete
  6. Punya lah untung:

    Tak payah jadi Ketua bahagian,Ketua pemuda,Ketua wanita,ketua PU3 atau MT.Tak payah hulok duit.Tak payah cium tangan.Tak payah jaga cawangan.

    Tup tup.Nah jadi senator.Melayu sama melayu gaduh.Keling dapat tempat.

    ReplyDelete
  7. kelemahan pemimpin umno.Berpuloh tahun dalam umno bukan tentu layak jadi PEMIMPIN no1. Lihat PAKLAH,,,berpuloh tahun dlm UMNO,mr clean,anak tok guru konon,,,akhirnya Lingkop umno,melayu dikerjakanya,,,,,,,,,,KITA MESTI BANYAK GUNA AKAL dan BERFIKIR untk MEMILIH PEMIMPIN,,,,,,,,Pemimpin KORAP akan musnahkan bangsa,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  8. Salam Mummy,

    Cek kurang setuju dengan pernyataan Mummy bahawa Anwar Ibrahim tengah nyawa-nyawa ikan sebab video panas Datuk T..yang tengah nyawa ikan la ni adalah pemimpin UMNO dan BN. Terlalu banyak kesilapan demi kesilapan dibuat oleh pemimpin kita. Renong-renong la sendiri. Laporan Ketua Audit Negara tu sendiri boleh dijadikan peluru yang ampuh untuk tembak balik BN. UMNO kita ni tak pernah belajaq dari sejarah..harap jangan sampai kita orang UMNO sendiri yang jatuhkan pemimpin yang ada untuk selamatkan UMNO..tu pun kalu masih tak terlambat.

    ReplyDelete
  9. A very low class political calculation, if it is a political calculation. Anwar tak jatuh tara mana pun pun dengan gauman dan deruman injin klas rendah Lambretta kepunyaan Nalla, Zulkifli, Ezam, Zaharin dll.

    Kotak kotak kosong tu semua dah ditakriffkan sebagai political garbages!!!!

    Buat cara lain lah..use brain not emotion!!

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.