Tuesday, November 29, 2011

Wanita UMNO akan bahas "lembu dan kondo?"

PETALING JAYA: Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil will use her opening speech at the Wanita Umno general assembly tomorrow to silence her critics over the “cows and condos” issue.

“Although it has nothing to do with me, I have one or two messages to deliver,” the Wanita Umno chief said at a press conference yesterday.

Shahrizat has been embroiled in the National Feedlot Centre controversy, accused of cronyism involving her family.

Women power: Shahrizat, her deputy Datuk Kemilia Ibrahim (front row, third from left) and Wanita Umno exco members showing their solidarity for the wing in Petaling Jaya yesterday.

She also stressed that the wing had not imposed a gag order on the issue and delegates were free to discuss it when taking part in the debates.

Shahrizat said she was prepared to tackle the matter head on to clear the air once and for all. “I am not going to flip. I am very clear on this.

“The Opposition is afraid of Wanita Umno’s strength. We are effective on the ground, serving the rakyat, and the Opposition is nervous about it,” she said.

Shahrizat said the “cows and condos” issue would not distract her from her main objective of heading Wanita’s machinery for the coming general election.

“We will not let politically-motivated criticism divert our attention.

“The spirit of comradeship is crucial in fighting the war against the Opposition,” she said


NOTA MR
Akhbar The Star telah mengutarakan tajuk berita yang menarik "Wanita Umno chief to tackle ‘cows and condos’ issue head on" seolah-olah Pergerakan Wanita UMNO Malaysia tidak ada isu lain untuk dibawa dalam perhimpunan agung UMNO yang diadakan setahun sekali.

Shahrizat telah terbawa-bawa dengan  isu ini sehingga diseret ke dalam kandang lembu oleh pihak pembangkang.

Inilah akibatnya jika pemimpin yang berkuasa terbabit dengan projek Kerajaan, isu-isu sebegini cukup mudah diputar belitkan oleh golongan-golongan pemutar alam.

Hakikatnya isu ini tidak mudah terhakis dalam pemikiran pengundi-pengundi di akar umbi kecuali Shahrizat "pusin satu Melaya" (meminjam kata-kata Ahmad Nisfu) memberi penjelasan.

Sejarah telah mengukir ramai pemimpin-pemimpin besar lelaki yang jatuh kerana wanita dan semoga sejarah tidak terpahat ada pemimpin wanita yang jatuh kerana lembu.

7 comments:

  1. MR: maka ucapannya nanti adalah merupakan satu retorik tegak benang basah.

    Dia bangga dengan barisan exconya.Tapi beribu pengundi akan buat keputusan menolak BN keran telah celik huruf,celik minda damn bukan buta kayu.

    Ahli UMNO.

    ReplyDelete
  2. Bila tersepit Wanita UMNO pula dijadikan pertaruhan dan pelampung.Masa sedap diam sahaja.Bila panas jubok Wanita UMNO jadi benteng tempat sembunyi.

    Ini pendedahan Audit Negara.Akuilah teguran Audit Negara itu.Bila kena hidung sendiri salah pihak lain pula.

    Pembangkang memang kerja dia pun.Begitu juga rakyat yang lain.Jangan cuba lari dari kenyataan.

    Kesian pada ahli wanita umno.Tak pasal-pasal kena galas isu orang lain.

    Demekianlah kata bidalan tok nenek kita.Bangkai gajah mana bisa boleh ditutp.Buat baik berpada-pada

    Doa orang miskin jangan pandang ringan..

    ReplyDelete
  3. Mummy, Shahrizat kata nak jawab satu, dua perkara on NFC to the people out there..Apa jawapannya ya? Did u catch?

    ReplyDelete
  4. mr: peliknya kak jat hentam pembangkang dalam sidang umno, lama dah kak jat diam dok tunggu sidang umno baru nak jawab pasai pa, ini bukan forum untuk semua, ini untuk umno...atau kak jat nak jawan dengan orang umno yang ada jugak tak puas hati pasai lembu tu kot.

    ReplyDelete
  5. Anonymous December 1, 2011 3:08 AM:
    Kak jat tu hentam pembangkang dlm persidangan pasal dia ada pnyokong dok belakang dia nak tepuk tgn..!
    Kalau tibai kat luaq dia sorang2... mana dia berani..! tu sebab dia jadi bisu kat luaq..! Tersengeh2 kat luaq bila pembangkang henyak dia..!

    ReplyDelete
  6. pada saya tidak ada pertimbangan lain, kalau pemimpin sudah jelas `bermasalah'...berhenti!!!

    and again..sesiapa pun!!!jangan insult kami yang diluar ni yang jauh lebih baik, berintegriti dan tulus dari sesetengah peimpin!!!

    dan saya tidak pernah percaya dalil dalil rekaan dan justifikasi liar yang mereka reka pembabitan bangsa dan keturunan dalam lsu ini..

    ReplyDelete
  7. mr, kirim salam kat izzana salleh ek..huhu

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.