Sunday, November 13, 2011

Tahniah di atas kehebatan Yuna


Blog MR ingin mengucapkan tahniah kepada Yunalis Zarai atau Yuna di atas kejayaan menggondol tiga anugerah dalam Anugerah Industri Muzik (AIM18) yang berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil pada Sabtu semalam.


Yuna menerima anugerah Lagu Terbaik, Persembahan Vokal Wanita Terbaik menerusi lagu (Penakut) dan Anugerah Kembara kerana pencapaian cemerlangnya di AS.


Itulah hasil kehebatan artis yang popular melalui media baru Youtube yang seringkali bakat mereka tidak pernah dilihat oleh media perdana khasnya RTM, mereka seperti bulan yang ditutup awan. RTM masih lagi tidur sehingga generasi muda tidak lagi berminat untuk menonton RTM.


MR terpukau dengan sebuah lagu lama “Bulan Ditutup Awan” yang dinyanyikan oleh Yuna, sebuah lagu klasik yang satu ketika dahulu dinyanyikan oleh Rokiah Wanda telah  dibawa dengan cara yang tersendiri oleh Yuna.


Banyak lagu-lagu tua menjadi muda apabila wajah yang nyanyikan itu muda. Sebaliknya RTM kelihatan semuanya wajah-wajah tua.

1 comment:

  1. Salam sejahtera, mohon dilink blog hamba disini. Blog MR telah dilink diblog hamba..Terima Kasih.
    http://klboyzwangsa.blogspot.com/

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.