Sunday, July 8, 2012

Siapakah Tan Sri yang sedang mengatal mengorat Raja Azmi, janda Jailani Sidek. Dunia Politik Negara akan sepi tanpa Anwar Ibrahim.

Siapakah Tan Sri yang sedang mengatal  mengorat Raja Azmi, janda Jailani Sidek?dan  Dunia Politik Negara akan sepi tanpa Anwar Ibrahim.
Janda bekas pemain badminton negara Jailani Sidek, Raja Azmi menyatakan ada seorang Tan Sri sedang jelling-jeling dan dok mengorat beliau sebaik sahaja mengetahui beliau sah menjadi janda. Negara ini memang terkenal ramai Tan Sri dan Datuk yang berlambak dalam pasaran.
Tetapi Tan Sri yang mana satu yang dok miang dan gatal dengan Raja Azmi kita tak tahu. Ada Tan Sri yang berkulit putih dan ada Tan Sri yang berkulit malap malah ada juga yang berkulit coklat.
Apa pun harap Tan Sri yang sedang dalam kesepian itu tunggulah dahulu selepas iddah kalau nak menggatal pun. Ikutlah hukum Islam yang kita anuti. Kata P Ramlee Barang Yang Lepas Jangan Dikenang kalau dikenang meracunlah diri.
Dunia Politik Sepi Tanpa Anwar Ibrahim.
Langsung berbicara tentang kesepian, dunia politik nusantara sedikit masa lagi akan menjadi sepi dan gerhana tanpa Anwar Ibrahim. Pengumuman Anwar Ibrahim dalam Financial Times bahawa beliau akan bersara dalam politik jika mereka kalah dalam PRU13 yang akan datang membimbangkan Pakatan Rakyat.
Dunia politik Nusantara akan menjadi sepi jika pengunduran Anwar Ibrahim menjadi kenyataan selepas PRU13 yang akan datang. Tiada lagi demonstrasi jalanan, tiada lagi rapat umum, tiada lagi tarian joget dan ronggeng, tiada lagi bunyi gendang kosong sorak dan sorai malah yang lebih sepi lagi apabila tiada lagi pelakon aksi-aksi kamasutra dalam VCD dan CCTV.
Nik Aziz, Lim Kit Siang, Syed Husin Ali, Lim Guan Eng dan Karpal Singh akan kehilangan rakan karib yang selama ini merupakan penjana utama hayat politik mereka. Sesungguhnya jasa Anwar Ibrahim bukan ‘kecil anak’ kepada merek. Anwar Ibrahim lah yang menyiram pucuk-pucuk yang hampir mati. Dari sebuah parti yang melukut di tepi gantang kini berjaya menakluki empat buah negeri dan nyaris-nyaris menawan Putrajaya.
Kini Anwar Ibrahim melemparkan cabaran kepada Nik Aziz, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh untuk bekerja kuat supaya menang dalam PRU13 yang akan datang jika benar mereka sayangkan beliau. Kerana jika kalah beliau akan berundur dari politik dan akan balik menjadi pensyarah songsang di Georgetown University, USA. Anwar juga sedar apabila usia semakin meningkat mungkin hehendak nafsu sahaja yang kuat tetapi apakan daya tenaga tak larat. Ibarat kata Pak Tua ‘mata yang melihat terliur teramat apakan daya kudrat dah berkarat’.
Bagi UMNO/BN mereka merasa sedikit lega apabila duri sudah tiada. Ini tidak bermakna mereka boleh bermaharaja lela, lalai dan leka dengan kuasa dan harta kerana kuasa rakyat adalah segalanya.

3 comments:

  1. MR.
    Bertuahlah Raja Azmi.
    Ada Tan Sri jeling-jeling.
    Rasanya habis edah nanti,
    Tan Sri hantar rombongan lah.
    Kalau jadi maka,
    dapatlah title Puan Sri .....pula.

    ReplyDelete
  2. Tan Sri malang dan bodoh manakah yang tergila-gilakan Raja Azmi yang dah tua tu...ha...ha...ha jangan-jangan Raja Azmi saja buat cite agaknya....ramai lagi artis-artis yang lebih muda dan cun....

    ReplyDelete
  3. Apa pun Raja Azmi pandai buat gimik.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.