Thursday, August 9, 2012

Masaalah bulu pun cari Biro Aduan MCA


Masaalah bulu Miss Lee diadukan kepada Biro MCA. pic : thesun
Beberapa buah akhbar perdana baru-baru ni melapurkan seorang wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Miss Lee, 39 tahun telah mengadu kepada Ketua Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong berhubung masaalah sampingan alat sulit beliau selepas menerima rawatan membuang bulu melalui teknologi cahaya nano, Nano Light Hair Removal.
Beliau telah membelanjakan RM3,500 untuk membuang bulu secara kekal sebaliknya terpaksa mengeluarkan lagi belanja rawatan dari RM35,000 hingga RM55,000 kerana side effect dari rawatan cahaya nano yang melampau sehingga menyebabkan permukaan alat sulitnya sakit, melecur, bengkak, kemerahan dan kepedihan.
Kerana tidak berpuas hati dengan rawatan yang diterima beliau telah membuat pengaduan kepada Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong.
Apa yang MR ingin ketengahkan di sini bukannya masaalah bulu tetapi peranan Biro Pengaduan MCA ini yang sungguh effektif, berkesan dan menyakinkan untuk semua kaum. Biro MCA ini telah membuat berbagai pendedahan dan berjaya menyelesaikan berbagai masaalah peribadi masyarakat yang kadangkala pihak berkuasa pun buntu dengan isu-isu sulit dan menyulitkan.
Dari isu mangsa Along, penipuan, dera, rawatan kecantikan sehinggalah kepada masaalah-masaalah tempat sulit. Masyarakat tidak malu lagi dengan biro ini kerana keyakinan mereka begitu tinggi bahawa biro ini dapat mendengar dan menyelesaikan keluhan mereka.
Inilah contoh perkhidmatan cemerlang kepada rakyat oleh salah satu biro Malaysian Chinese Association (MCA) di mana parti-parti lain tidak laksanakan kerana sibuk berpolitik kecam-mengecam sehingga perkhidmatan kepada rakyat diabaikan.
MCA yang sama-sama menuntut kemerdekaan adalah sebuah parti yang rasional kini hampir tenggelam jasa-jasa mereka kepada kaum Cina kerana pukulan chauvinist DAP merompak sokongan kaum Cina dari MCA. Pendekatan perjuangan secara consultative, soft and gentle MCA dalam BN cukup konsistant jika dibandingkan dengan Pakatan Rakyat yang garang, bengis dan jalanan.
Tahniah diucapkan kepada Datuk Seri Micheal Chong, Ketua Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA di atas kerja-kerja cemerlang kepada rakyat tanpa memilih bulu.

5 comments:

  1. kah kah kah
    mca lebih soft berbanding dap?
    dlm hal memilih bulu ke?
    kalo bab pilih bulu mca mmg pandai..sbb bos dia otai selak bulu
    http://www.youtube.com/watch?v=WiuD4TbEtDc

    kah kah kah

    ReplyDelete
  2. MR, kadang-kadang kita naik berbulu dengan DAP Karpal Singh yang menentang hudud.

    ReplyDelete
  3. ...ahli umno 124....August 11, 2012 at 11:26 AM

    mr, saya pun berbulu juga kat chua soi lek yang menentang hukum hudud..

    ReplyDelete
  4. MR. saya pun geli juga dengan chua soi lek yang benci hudud.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.