Monday, August 27, 2012

Betty Chew tak sanggup berpisah lagi. Wanita Togo lancar mogok sex hari ini


Semenjak kejadian dahi Guan Eng ditampal plaster kerana luka garu, isteri beliau Betty Chew tidak lagi mahu biarkan Guan Eng keseorangan. Beliau lebih banyak menghabiskan masa di Pulau Pinang berkepit berama Guan Eng. Kawasan Kota Laksamana yang diwakili beliau telah ditinggalkan berkapar begitu sahaja kerana bagi beliau menjaga suami lebih penting dari menjaga kawasan yang sekangkang kera itu.
Pengundi di kawsan sudah mula merungut apabila wakil rakyat yang mereka lantik langsung tidak melawat kawasan. Beberapa program di kawasan Kota Laksamana telah diabaikan Betty Chew begitu sahaja langsung tidak menghormati pengundi yang mengundi beliau. Inilah sikap wakil rakyat yang tidak bertanggung jawab. Masa inginkan undi rakyat tersondol-sondol menagih undi apabila telah diberi tanggung jawab rakyat diabaikan umpama kacang lupakan kulit.
Apa pun Betty Chew tidak boleh dipersalahkan kerana keyakinan beliau pada kesetiaan Guan Eng telah luntur. Beliau tidak sangggup kehilangan Guan Eng biar rakyat di kawasan yang maki jangan Guan Eng lari. Jika Kota Laksamana tidak menerima beliau, beliau boleh lagi bertanding di mana-mana kawasan berdekatan dengan suami di Pulau Pinang kerana DAP adalah parti mak, bapa, anak dan menantu.
Dalam perkembangan lain  AP melapurkan wanita-wanita di Togo telah memulakan mogok sex hari ini. Ketua Sayap wanita kumpulan Let's Save Togo, Isabelle Ameganvi menggesa wanita-wanita di negara itu bersatu tidak mengadakan hubungan sex dengan suami masing-masing. Mogok tersebut dilancarkan untuk memberi tekanan kepada Presiden Faure Gnassingbe kerana membantah pembaharuan sistem pilihan raya, yang mudah memberi kemenangan kepada Gnassingbe dalam pilihan raya Oktober ini.
Kejadian-kejadian ini adalah manifestasi betapa kekuatan wanita, perempuan, isteri dan ….. dalam percaturan politik sesebuah negara.

2 comments:

  1. .

    (( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



    Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

    Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

    Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

    Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


    (Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

    ReplyDelete
  2. This is a topic that's close to my heart... Thank you! Exactly where are your contact details though?

    Here is my site: News.70.Kg

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.