Friday, May 10, 2013

KITA INGAT CINA BOLEH DIBELI DENGAN JAMUAN PANGGANG BABI SETIAP HARI, SEPANJANG KEMPEN PRU DI PP?

Kepada UMNO, kita silap dalam memahami politik Cina. Kita ingat Cina boleh dibeli dengan jamuan babi panggang setiap hari, sepanjang kempen PRU di Pulau Pinang. Begitu juga jamuan di tempat lain, tanpa babi, atas nama bantuan 1Malaysia. Tidak ketinggalan kita tampilkan artis Cina tempatan (antarabangsa), Michel Yeoh. Tidak cukup dengan itu, kita import artis terkenal China, Jackie Chan dan PSY, Korea Selatan sebelum PRU. Ya, memang ramai Cina yang hadir. Tetapi, itu bukan petanda mereka menyokong BN.

5 comments:

  1. Inilah kecerdikan Cina dlm mewarnai landskap politik Malaysia. Mereka cukup bersatu dlm membuat keputusan penting berkaitan dgn kepentingan kaum mereka berbanding kaum lain khususnya Melayu. Mungkin juga mereka cuba utk menguji ketangkasan DSN utk bertindak/menangani semua isu dlm keadaan tiada bantuan/sokongan dari kaum Cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan bersatu jatuhkan bn tapi bersatu untuk keselesaan hidup spt yg dijanjikan pr (senang berniaga) tak kira politik mereka tetap menyokong,janji semua hidup selesa.

      Delete
  2. Tumpaskan cina dalam bidang ekonomi - Najib perlu memperkayakan Melayu dan Bumiputra dengan lebih aktif lagi seperti mana yang dilakukan oleh Tun Mahathir dahulu - biarlah orang nak tuduh kroni yang perting jangan sampai cina buat melayu sembah untuk dapatkan undi mereka - Enough is Enough !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu ni susah sikit nak berniaga berbanding cina. Melayu byk "master" PHD dlm hidup mereka. Jika Melayu mahu berjaya dlm bisness pertamanya org Melayu mesti mementingkan semua perniagaan Melayu walaupun harganya nanti mungkin lebih sedikit dari kedai Cina. Inilah salah satu JIHAD yg semua Melayu PAS,UMNO dan PKR perlu perjuangkan bukan setakat parti sahaja. Amacam????

      Delete
  3. Buy from Chinese Last.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.