Monday, May 13, 2013

POST MORTEM PRU13 - MENGIMBAS KEMBALI BAGAIMANA NAJIB KENA GORENG

Sejak Chinese School Committees Association of Malaysia (Dong Zong) ditubuhkan pada tahun 1954 tidak seorang Perdana Menteri terpikat atau pun tunduk kepada tekanan golongan chuvanis Cina ini sehinggalah pada 17 Februari 2013 DS Najib Tun Razak konon ia melakar sejarah apabila beliau hadir meraikan rumah terbuka mereka. 
Najib disambut dengan spanduk I Love PM dengan harapan mengunung kehadiran Najib ini ia akan mendapat undi dari golongan ini sempena PRU13. Bila keluar keputusan pilihanraya akhirnya hari ini habuk pun tarak. 
Malah tamparan yang lebih biadap lagi sebaik sahaja DS Najib pulang mereka sambut meriah pula kedatangan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Mahfuz Omar. 
Akhbar The Star melapurkan harapan mereka kepada Najib ialah “In its invitation to Najib, the association had posed three issues for his attention recognition for the Unified Examination Certificate, setting up of more Chinese independent schools and a review of the National Education Blueprint”
Padan lah Perdana Menteri–Perdana Menteri kita yang lepas tidak pernah melayan aktiviti-aktiviti pertubuhan ini yang hanya berpura-pura di hadapan tapi hentam di belakang.
Sejujurnya tidak ada apa pun yang harus dibangga dengan liputan tajuk besar “Lakar Sejarah” atau “Najib Tun Razak merupakan Perdana Menteri pertama hadiri aktiviti pertubuhan Dong Zong”
"Entah apa sejarah yang nak dilakarkan? Mungkin Perdana Menteri pertama yang kena goreng kot" kata seorang rakan.


Memang tepat sekali dengan lukisan kartun mereka di dalam akhbar Sin Chew yang mengambarkan pemimpin Melayu sedang mengemis undi Cina.

8 comments:

  1. Buat PM, usah lg dok layan bangsa yang tak mengenang budi ni. Bagi betis nak paha, bagi paha kepala nak dipijaknya. Sudah-sudah la dok bagi bantuan macam2, lagi baik bagi pada bangsa Melayu yang terang2 menyokong UMNO, yang terus mempertahankan kuasa Melayu di bumi tercinta ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong sangat2. Dah cukup dah berlembut dgn dia orang tu.....Takkan PM tak faham2 lagi......Dalam keadaan sekarang ni let them feel the pinch pulak......

      Delete
  2. Macam MCA dan Gerakan kena main oleh UMNO kerana tamak nak makan seorang diri.

    PR 14 nanti, agaknya siapa rakan UMNO yang akan pi merayu bangsa lain undi BN?

    Perkasa, Jati ke? Boleh ke dia orang masuk kuil, gereja, tokong, estet ke?

    Tu lah, sombong bongkak kepada rakan-rakan kat BN semasa berkuasa. Nak makan sekeliling seorang dengan sahabat handai sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan tengok kesalahan org saja cermin diri dulu kalau nak tuduh bangsa lain tak kenang budi, buangkan sifat sombong, bongkak,riak,yang ada dalam diri setiap wakil rakyat bn ( umno,mca, gerakan,maupun mic) rakyat melihat dan menilaikan. ada lima tahun lagi untuk berubah ambil kesempatan yg ada.

      Delete
  3. Gerakan jihad beli barangan di kedai umat Islam telah bermula! Buy at moeslem shops 1st, others last! Ayuh berjihad!

    ReplyDelete
  4. To PM Najib - Don't let them make you look stupid....They stabbed your back while laughing.

    ReplyDelete
  5. to PM Najib; usah terlalu 'manjakan' mereka.

    ReplyDelete
  6. Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.