Wednesday, May 8, 2013

SALAM PERDAMAIAN DISAMBUT DENGAN LUDAH

Sesiapa yang ingin menghulur salam perdamaian akan dibalas dengan gelema kuning ludah Tok Guru.
Beginikah sikap seorang Tok Guru agama Islam yang berserban tiga tingkat?

Beginikah sikap seorang Tok Guru yang sedang berada di gigi kubur kata mari dunia kata pergi?

 

24 comments:

  1. senang saja mummy kalau tak mahu kena ludah, tukar kebnagsaan dgn islam, pasti tgna bukan shj tak ludah malah terus didakapnya. susah sgt ke?? kedudukan islam lebih tinggi daripada bangsa. islam menyatukan semua bangsa di dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR?
      Islamkah?
      Islamic kah?
      Tuihh..

      Delete
    2. Tengok mummy... puak mana yg meludah?

      Delete
    3. Nabi kena baling najis pun bersabar je...

      Boleh jawab tak soalan saya ini?
      Pas for all.......betulkan?

      Persoalan? Kenapa melayu islzm pkr tak join pas?
      Tak yakin dengan pas?tak yakin dengan islam?...cuba pergi tanyz orang pkr.
      Kawan pkr aku tzkleh na jawab. cakap pkr lebih banyak bangsa....tapi argue balik pas fr all...haram terus attack umno.

      Delete
    4. Tanpa kebangsaan sape lah melayu...hok kebangsaan dan isle diludah..hok buke kebangsaan dan kafir dipeluk..heran sungguh ambo

      Delete
  2. ulama politik memang mcm tu. kalau ulama sejati dia akan berusaha untuk menyatu padukan seluruh umat islam.. meninggalkan kemanisan perpaduan sesama islam sebelum dia mati.... dah dekat la tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ternoww terhot, nasib Melayu ditanah Melayu lihat disini (klik).

      Delete
  3. Tok garu ni cakap ikut sedap mulut dia saja. belum sempat nak ludah orang dia yang kena ludah dulu....kheerrr thuiiiiii

    ReplyDelete
  4. Nik Aziz pernah kata, 'kita harus terima anwar walaupun dia 'tempang' (maksud : masalah moral), kerana dia cerdik'. (Boleh rujuk AIDC kenyataan beliau) sedangkan nabi pernah bersabda, orang yang cerdik ialah orang yg ingat akan kematiannya.

    ReplyDelete
  5. Betapa marah dan bencinya himbauam perpaduan antara PAS dan UMNO. PAS tidak boleh lupa bagaimana ia dipermainkan/diperkudakan oleh UMNO pada tahun 1970-an dulu. PAS tahu benar niat politik UMNO, UMNO nak PAS untuk memberi gambaran yang jika bergaung kedua-duanya maka kerusi Parlimen Melayu nampak besar dan kukuh. PAS ketika dipimpin Asri dulu memang tergiur dengan umpanan jawatan seperti juga Hassan Akidah dan Nasaruddin(bekas Timbalan PAS)yang boleh dikira tiada prinsip setia pada parti. Nik Aziz berprinsip dan tahu klentong jahat UMNO betapa 'ikhlasnya' salam yang diberi oleh UMNO dalam memohon gandingan. Masih ada segelintir pemimpin PAS yang sudi menimbang perpaduan UMNO-PAS dan tak heran juga mereka belum sepenuhnya berjaya mungkin setelah perginya Nik Aziz perkara itu boleh diaktifkan lagi.Kita kena sedar UMNO akan memancing siapa saja semasa dia dalam keadaan kurang selamat, lepas tu dia akan tendang dan gelak terbahak-bahak mengolek mereka yang sudah dipergunakan. Sesiapa yang tidak kuat imannya akan mudah terperangkan dalam jeratan UMNO kecuali Nik Aziz dan Anuar Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saa yang dok kena tendang lepas dap menang?
      Sapa yang dap pilih nak jadik mb selangor?
      Sapa na dok kena tendang jatuh tersungkur, kena tendang lagi dan lagi dok tak sedar2

      Delete
    2. hang tau ke x sejarah pas kena tendang dari BN masa tu, hang tau x menteri besar mana yg mencipta sejarah kena undi tidak percaya oleh partinya sendiri, hang tau x kenapa apa yg terjadi, hang tau x dalang di sebalik kejadian itu..hang tau x, tercetusnya huru hara masa tu....
      buka minda,buka hati, buka mata, pi cari sejarah tu, jangan duk degaq dari mulut ke kulut..pi cari fakta2 tu baru hang komen2 ...

      Delete
    3. ni aku nk buka minda hang melayu bebal lg sial.. yg dok ada dlm pakatan skrg hampir semua dr bn yg kecewa dgn pemimpin yg korup & hampeh.. yg masuk pkr adalah melayu yg dr umno sbb nk masuk pas segan sikit sbb sblm ni bukan main dok kutuk.. jd xyah nk pakai serban atau lebai, india dr mic & cina dr mca, hang xbaca paper ke sial, ala paper ko jugak, utusan meloya, berita hairan.. india & cina dr bn juga jarang masuk dap sbb sblm ni pn diorg dok kutuk je jd yg diorg nmpk pkr yg nuetral jnji tewaskn bn & buat prubahan.. yg dlm pas lak ustaz2 & ank2 muda yg inginkn daulah islam diangkat sbg sistem prundangan negara utk mmbendung gejala sosial termsuk mamat2 bangla, vietnam dll dr menyewa ank gadis melayu, bini2 org utk pmuas nafsu, pastu cmpk ank dlm sungai, tepi jln, masjid, hutan dll.. ala yg korang dok bg ic tu.. haram jadah punye melayu.. ats smue fakta yg menjahanamkn bangsa msia dr tahun ke tahun maka smkin rmai beralih ke pr, itu fakta skrg, bodoh, yg akn jd sejarah slps ni utk keturunan ko & aku baca dlm teks sekolah.. dh trpalit sejarah hitam utk negara trcinta ini angkara bn yg mmg menjahanamkn.. sblm ni mngangkt polis sbg wira negara tp dlm pru dh jd mcm mngangkat polis sbg pengkhianat negara, xtahan & cekup bangla yg ada ic tipu ni.. ini lg bahaya, xyah susah2 naik tongkang, trjun 5 km dr pantai utk berenang masuk, tuptap dpt ic.. kedaulatan negara kini trcemar tanpa prlu brperang malah disambut dgn ucapan, Rakan BN.. agaknye kalo ada bangla yg patah riuk kene belasah, tabung wira negara ada utk membantu.. hakkkkkkk tuiiiiiiii...

      Delete
  6. Org2 yg ber iya2 nk jatuh kn PAS sebelum ini nk di percaya ke?Dh terbungkam jatuh baru nk ingat kn PAS ke?Sebelum ni apa yg tk di kata oleh UMNO terhadap PAS.Soalan aku senang je,"Apa buruk ny PAS dulu dn apa baik ny PAS sekarang"

    ReplyDelete
  7. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Ludah tidak membatalkan akidah mahupun wuduk kita berbeda dengan orang yang sombong lagi bodoh , mummy semasa perhimpunan UMNOBN yg baru lepas , ketua Umno bahagian Titiwangsa saudara Johari pernah bercakap yg umnoBn tak perlu undian dari kaum cina dan india . Tapi selepas PU13 Pm Najib dan Ali Rustam hentam habis habisan kaum cina hingga mereka berkata orang cina tak kena budi dan jasa UMNOBN ... tak ke ini termasuk orang yang munafik ...???? Boleh ke kita percaya dengan pengangan hidup UMNOBN yg kerap bermunafik bila berkata .... Tok Guru da berbuih kata PAS akan dibubar jika UMNOBN laksanakan hukum HUDUK( Hukum mengikut pencipta kita iaitu Allah SWT . Walhal d malaysia ada Jakim . Ulamak UMNOBN . Mufti . Imam Muda . Imam Tua dan kita semua tahu yg PM Kita berugama Islam tapi buat buat payah nak laksana hukum Allah???? Tak kan lah bodoh sangat , PM boleh hantar mereka untuk belajar bab hukum Allah di negara Arab yg telah bertahun tahun menglaksanakan hukum Allah .. UmnoBN Nak kan persahabat tapi tak nak laksana hukum Allah ... elok lah di ludah orang orang yg munafik . Mummy yg takut sangat nak laksana hukum huhuk kenapa????oleh Yamaha R6

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam lah pas nak buat hudud...hudud air liur aje..penipu rakyat...dah 22 thn satu mukasurat pun tarak

      Delete
    2. JANGAN BIMBANG PAS SUDAH KIAN MENGECIL HANYA BERGANTUNG KPD BUKAN ISLAM NAK BUAT HUDUD ALA PAS MUGA-MUGA BE

      Delete
  8. org dah kata sesat la..bangsat la..itulah inilah...lepas tu datang nak berdamai..mintak maaf pun x...halooo byak cantikkkk....ko pegi sekeh imam besar aku nak tgk apa reaksi dia...

    ReplyDelete
  9. Mereka kata memperjuangkan Islam.bermakna mengikut al-quran dan sunah nabi. Pernahkah nabi meludah musuhnya.Adakah meludah itu salah satu cara perjuangan islam. Dimanakah diantara 6000 lebih ayat-ayat quran itu yang mengatakan hendaklah kamu ludah muka musuh kamu.....

    Sebaik-baiknya jangan diganggu,dipedulikan dan diberi perhatian lagi kepada Nik Aziz tu. Biarlah dia berehat menghitung sia-sisa hidupnya. Pada umur lebih 80 itu ingatannya pon dah merosot. Ramai manusia begitu. Dah mula masuk alam keanak-anakan......

    ReplyDelete
  10. kenapa tok spender tak dihududkan. Try puak sendiri dulu

    ReplyDelete
  11. Semoga Allah ampunkan dosa Nik Aziz dan memberi hidayah kepadanya. AMIN.

    ReplyDelete
  12. Nik Aziz dah nyanyuk.Eloklah rehat.
    Kesian pada Pas yang makin sesat dalam perjuangan Islam dia.
    Pas sudah sesat.Pas bukan parti Islam.Pas bukan bela Melayu/Islam.Pas bela kafir DAP.Pas jilat Dap.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.