Monday, September 14, 2009

Paria naik tocang

Semalam golongan paria dalam MIC mencadangkan diletakkan 'kalungan selipar' pada gambar bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ekoran kenyataannya yang didakwa mencampuri urusan dalaman MIC.

”Sukar untuk memisahkan MIC dengan Samy Vellu kata Muniandy, salah seorang perwakilan.yang juga mendakwa kenyataan Dr. Mahathir menjatuhkan maruah Presiden parti itu, Datuk Seri S. Samy Vellu.

Malah Muniandy juga menyifatkan Samy Vellu sebagai 'pokok ara' dengan akar yang teguh dan tidak akan berganjak walaupun ditiup angin kencang dan menyifatkan Samy Vellu sebagai penyelamat dan pengawal masyarakat India di negara ini.

Paria-paria ini menggangap Samy Vellu seperti tuhan mereka. Inilah akibatnya memberi betis kepada paria-paria berada dalam Kerajaan ini.

Langsung tidak menghormati bekas pemimpin yang telah banyak berjasa bukan sahaja kepada paria tetapi kepada rantau ini.

Sebab itulah Bristish meletakan mereka ini di dalam estate-estate untuk menoreh getah pada siang hari dan dibina kedai tuak untuk mereka menikmati tuak pada malam hari.

36 comments:

  1. Memang betul sangatlah kalau dibandingkan sammy vello hanyalah umpama pokok ara tua tempat segala puaka bersawang kalau nak dibanding dengan Tun.M.kalau mereka terlalu berani cubalah buat!!!.. melayu nak tengok takat mana keberanian mereka. YPS

    ReplyDelete
  2. Baguih la kepala Paria buat macam tu Mummy oi...
    Tunggu PRU13 nanti kita tengok apa jadi kepada calun-calun parti paria ni.

    ReplyDelete
  3. Ini dimanakan bila Melayu berpecah maka kesan telah mula dirasai dan tidak pernah dalam sejarah ini berlaku....seharusnya Melayu harus kembali bersatu-hati ini akan secara tidak langsung paria-paria ini akan tunduk dengan kehebatan Bangsa Melayu...dan kepada Paria-paria ini jangan sesekali cuba mencabar bangsa melayu kerana Orang Melayu kerana lembut Melayu ada Kerasnya

    ReplyDelete
  4. baguih la anuar. hang penyokong kuat tun.

    ReplyDelete
  5. Dikhuatiri bukan masyarakat India sahaja yang tidak suka Mr Vellu, yang telah menyebabkan sokongan masyarakat India terhadap BN kurang. Nampaknya kenyataan Mr Vellu telah menimbulkan kemarahan orang Melayu. Diharap perkara ini tidak akan melemahkan BN, terutama dalam menghadapi PRU 13 nanti.

    ReplyDelete
  6. salam...inilah akibatnya bila melayu tak bersatu,kenyataan paria-paria tu berniat jahat,jika mereka berani adakah melayu semuanya penakut?...takkan nak biarkan bangsa ni naik pijak bangsa melayu?...lancarkan perang boikot hindu...ada berani ka?

    ReplyDelete
  7. ini bukannya soal mencabar orang melayu ... ini soal samy... ade ke bak babit2kan cabar melayu?

    jgn racis ler.. kalau benar samy vellu nak bantu orang india di malaysia ini. . kita patut sokong.. cuma kenyataan orang2nya yang ingin meletak selipar tu tak wajar.. itu cuma mengeruhkan keadaan.. jgn pula kita menambahkan kekeruhannya.

    ReplyDelete
  8. MIC sebuah parti GANGSTER ,ianya diakui sendiri oleh KEPALA BAPAK PARIA SAMY VELLLLU (lihat muka depan mingguan malaysia 13 .9.09)"Saya telah sebut bahwa ini penggal saya yang terakhir tetapi saya tidak mahu menyatakan esok atau lima bulan lagi saya akan berundur kerana ini hanya akan menyebabkan GENGSTER datang untuk menimbulkan kekechohan dalam parti "

    Apabila Bapak boleh berkata demekian maka anak anak pun akan jadi lebih kurang ajar.Saya cabar PARIA SAMY dan PARIA MUNIANDY kalau betul betul anak jantan sila GANTUNG KASUT PADA GAMBAR TUN dan kita tengok apa akan jadi.

    Melayu dah lama sabar dengan perangai kurang ajar dan samseng puak puak PARIA pendatang yang tak tahu langsung mengenang budi orang orang Melayu.

    Samy you are a real IDIOT ! YOU ARE NOT WELCOME IN THIS COUNTRY,YOU CAN GET LOST !

    ReplyDelete
  9. weh kay du lac.. awat brenti maen.. ampeh lu.. hahaahahahahah


    -aku hensem-

    ReplyDelete
  10. KELING PARIA !!!!! TAK SEDAR DIRI DATANG MEREMPAT KAT NEGERI ORANG ..... ITU DIA PARIA2 BANGSAT !!!!!!!!!!!!!!
    SIALAN !!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  11. buat la report tu bkn dah dikira menghasut ke, ak gantung selipar kat gambau tun, hishamudin cuba bukak mata sikit atau kau memang berani dgn melayu aje.

    ReplyDelete
  12. mummy,

    dr. m bukan sahaja layak mengkritik MIC bahkan layak menyertainya. presiden parti juga boleh dicabar oleh dr. m dlm pemilihan.

    bukankah hanya muniandy mengenal maniam?

    HD

    ReplyDelete
  13. kalaukami paria hampa ape koorang pun datang dari jawa gak sedr la skit jgn nak jadi tuan punya bila u sendiri pun pendatang gak...........!

    ReplyDelete
  14. Bila ditanya pendapat Mahathir tentang Samy Velloo, itulah jawapan yang beliau bagi.
    Lain kali jangan tanya, kalau tak tahan dengan jawapan jujur diberikan oleh beliau.

    Tanya pengundi-pengundi Sungai Siput, Hutan Melintang dan beberapa kawasan kuat orang India. Rata-rata menyampah dengan Samy.
    Jadi betullah apa yang Mahathir cakap.
    Nak marah pasal apa?

    ReplyDelete
  15. dah kena kalung dgn seliper baru nak perasan... alahai baru bangun dr tido ke?

    ReplyDelete
  16. Haaah apa lagi ..arak la kepala lembu sekali lagi macam puak seksyen 23 hari tu. . kali ni bawa 10 ketoi kepala lembu ..usung pi pej MIC pulak ajak semua ahli umno ONE malaysia ..nak tengok ahli umno ada teloq ka dak...

    ha ha tak kan umno terasa kut bila MIC kawan sekatil selama 52 tahun buang angin busuk sekali sekala...

    PPP dan IPF belum lagi tu...sedang tunggu bara di kipas...

    ReplyDelete
  17. PPP dan MIC merupakan 2 parti yang mewakili kaum India dalam Komponen BN tetapi PPP nampaknya lebih aktif mencari ahli baru dan membela nasib orang2 India di Malaysia ni...MIC hanya banyak bercakap dari membuat kerja..pemuda2 MIC tak kelihatan pun semasa PRU12 dan PRK2 yang telah lepas...Samy Vello atau mantan menteri tar mentar jalan ni bukannya boleh tongkat langit...

    Bagi saya jikalau MIC dan Gerakan nak keluar dari Komponen BN pun ti dak mengapa..keluarlah.. kita akan tubuhkan parti baru yang mewakili kaum cina dan india..cari pemimpin2 baru dari kalangan kedua-dua kaum ini yang lebih baik, lebih ikhlas, jujur, amanah, rendah diri serta senantiasa membela nasib kedua2 kaum ini...

    Pernah Biduk melawat satu Ladang di Sebelah Utara dimana 90% pekerja dan penduduknya adalah dari kaum India...penduduk India diladang ini sebenarnya secara ikhlas memberi tahu mereka masih tetap menyokong BN..tetapi mereka tidak suka akan kepimpinan Samy Vello...mereka lebih sukakan kepimpinan Subramaniam...ini suara akar umbi kaum India...rata2 kaum India tidak sukakan SV...bukan tidak sukakan BN...Ada juga kaum India yang merungut dimana segala aduan, masalah-masalah ataupun cadangan2 yang diberikan melalui MIC tidak pernah pun disampaikan ke peringkat pusat..habis tu mcm mana nasib kaum India nak terbela...apabila wujudnya Hindraf di Malaysia ni MIC khususnya SV tak ada kenyataan pun mempertahankan BN...sebaliknya hanya berdiam diri dan biarkan pemimpin2 UMNO pulak yang selesaikan masalah...

    Sememangnya dari dulu lagi MIC tidak aktif membela nasib kaum India..yang kaya SV tapi kaum India lain apa yang mereka ada..sebab itu mereka sekarang ini menyokong PKR dan Hindraf..mereka terlalu sedih dan kecewa kerana parti yang mereka harapkan selama ini tidak dapat membantu mereka...

    ReplyDelete
  18. Salam mami,
    Paria Hindu la ni memang dah kurang ajaq.Mami woi depa kata kalau jumpa Hindu dengan ular, kita katoq hindu dulu sebab mereka ni bahaya kepada bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  19. makcik cukup tak suka kalau orang kata dekat idola makcik.Tun M tu cuma nak bg pendapat dia,yg paria sekor tu over sgt apahal...mesti kuat ampu tu...

    ReplyDelete
  20. Siapakah yang membenarkan PARIA naik toncang ???? PEMIMPIN UMNO LAH ... sebab tu lani semua hindu bangsat naik TONCANG ....

    AWAT INGAT PEMIMPIN MELAYU baik sangat ker ???? MEROMPAK DUIT RAKYAT ... LAGI TERUK DARI NAIK TONCANG ..

    ReplyDelete
  21. Nak kata KELING kat orang pun tengok dulu diri sendiri ... Sejarah di KEDAH di perintah oleh RAJA-RAJA INDIA sebelum memeluk ISLAM ... OLEH ITU KEBANYAKAN MELAYU DI KEDAH adalah keturunan INDIA JUGAK ...

    Bacalah dulu sejarah dan penuhkan ILMU di dada sebelum nak maki hamun orang. TU LA MELAYU JADI BODOH

    ReplyDelete
  22. Kepada Anon 11:05 PM....

    Engkau yang buta sejarah. Orang Melayu dulu tetap Melayu cuma mereka dulu berugama hindu sebelum Islam masuk ke Tanah Melayu. Kalau diri sendiri BODOH BIN BANGANG jangan kata orang lain pula yang bodoh.

    Tuihhhhh!!!

    ReplyDelete
  23. Sapa kata BN yang buat paria ni naik tocang.Bukan ke saudara AI yang suka main bontot tu yang bagi banyak muka kat keling paria ni, tambah pulak melayu yang tak sedar diri dalam pkr dan pas pun bagi sokongan untuk bunuh melayu lain. selagi melayu tak bersatu padu selagi itu la orang melayu dan agama Islam akan diperlekehkan oleh bangsa paria ni. Tengok kat Sri Lanka pun depa bunuh paria ni sebab kurang ajar

    ReplyDelete
  24. Elok la tu..yang hangpa dok arak dan pijak kepala tuhan depa tu apa cerita tak kurang hajarq.....? kalu kenakat hangpa baru kurang hajarq....? lain kali mamy nasihat la sikit kat geng umno kepala lembu tu sepaya hormay sikit sentiviti orang lain baru orang akan hormat kat hangpa.....

    ReplyDelete
  25. Kalau bab nak cari salah org Melayu memang semua cukup seronok,kalau cina buat hal salah melayu,hindu buat hal salah melayu...dahtu bila kata kat Melayu.semua pakat tala kat UMNO...dlm PAS n PKR tu takdak sekor pun melayu ka? Semua kat pembangkang tu Tak terasa ka kalau ada org hina pemimpin melayu...bangsa kita sendiri...Aku memang tak suka kalau org kutuk Tun Mahathir,bagi aku jasa yg beliau tabur bukan hanya utk org Melayu,semua bangsa kena hormat pada beliau...bukannya merendahkan maruah beliau dgn letakkan taraf dia sama dengan slipar...Memang Paria betull...KURANG AJAR!!!

    ReplyDelete
  26. ikan oiii..

    hang pi tanya nazri aziz apa dia kata kat idola hang tu ? hang tanya Paklah apa dia kata pada idola kesayangan hang tu ? kalau hang tak ingat patut pun ..melayu umno memang mudah lupa..

    keling kata kat melayu aku tak heran ..tapi kata mengata melayu umno sama umno lagi teruk dari keling paria...

    apa mulia sangat ka melayu...tanah melayu di tukaq nama malysia hangpa senyap..ingat islam tu hak melayu kot...

    ReplyDelete
  27. Ramai melayu ni bangang la, pasai tu la bila orang lain sentuh hal-hal yang berkaitan dengan adat, budaya, agama dan bangsa melayu, orang melayu tak marah, tak kisah. orang melayu ni dah tak ada perasaan marah lagi dah. tapi kalau ada perkara yang menyentuh hati dan perasaan orang lain, orang melayu akan jadi PEMBELA baik melayu UMNO, PAS dan PKR - sama saja - 2X5 sama 5X2 bangang bin bahalul.

    ReplyDelete
  28. Tuan dan puan tolong tengok betul ke maklumat ni? http://suratdalambotol.blogspot.com/

    kenapa PROTON "mendahulukan rakyat asing?"

    dimanakah mereka buang "rakyat didahulukan"??

    ReplyDelete
  29. Ia bermula dari pemimpin UMNO yang mencaci Tun.

    Paria bila bercakap pakai otak lembu dan sebelah tangan menjinjing kole arak - elok dimaafkan.

    Paria ni kalau cadang benda yang baik, elok juga kita turuti tapi kalau dah merapu dan mengarut macam Samy - bukan sahaja Samy malah seluruh MIC juga no value.

    Seperti kata yang lain - asai calon tu India mai kot mana pun, BN ka pembangkang - sory - no more vote - too much.

    ReplyDelete
  30. Sammy velo dan mic dah rasa cukup kuat sebab tu depa dah mula naik tocang. pru 13 umno kena letak calon di semua kawasan yang mic tewas termasuk sungai siput pada pru 12 lepas. Kalau depa nak blah dari bn silakan lagi baik. memang pun org2 mic dah lari secara senyap dan undi pembangkang. rasanya pada pru 13 yang mana calon india dari bn yg bertanding di kawasan ramai melayu dijamin pasti kecundang. So napa buang masa nak bagi lagi pada depa kerusi yang mungkin umno boleh menangi. India tak setia, suka ugut, biadap dan tak tau diri. So kenapa umno nak jaga hati mereka.mic kena ingat kekuatan umno tak terjejah banyak dalam pru 12 lepas,tapi yg menyebabkan umno dilihat lemah adalah kekalahan teruk rakan2 gabungannya terutama mic. Pokok ara tua mereka pun tumbang berdentum menyembah bumi tapi masih lagi bodoh sombong..YPS

    ReplyDelete
  31. Kalau semua melayu kat Tanah melayu/malaysia ni mudah lupa..alamatnya..orang luar pun akan mula datang dan buat2 lupa yg malaysia ni macam mereka yg punya..

    ReplyDelete
  32. Tun M adalah ikon bg Melayu yg merdeka..makcik bangga apabila menyebut tentang Tun M...bangsa Melayu lain makcik taktau la..tapi bg makcik apabila menyebut tentang pakej atau Brand Tun M...semuanya pastinya yang terbaik....

    Jiran makcik pun bangsa hindu,dia pun marah bila MIC kata dekat Tun M..Dia pun tak suka Samy Velu sbb dia kata...Itu Samy sama Msia duduk ada lama tapi cakap kalu msia tarak pandai..sana kurang sini lebehh...sana lobang..sini tampal..itu harap rambut saja tebal..ammaa...

    ReplyDelete
  33. Anon 6.26 ..dan melayu umno mudah lupa..bebai kepala lembu .

    ingat kah anda ..

    Dr M idola dan Mr samy waktu masih berbesan ..

    Idola kata ..jika laksana hudud pas akan ramai la rakyat kudung tangan , nak
    makan sup tangan pi kelantan ..
    zaman nabi mana ada pisau cukoq..sebab tu orang arab jangut tak bertebas..
    Di tambah oleh abang samy..dalam alquran tak ada ajar itu bikin highway..maka tak ada sekoq pun jamaah islamiah al umno membantah..semua angguk rapat ke lantai..

    la ni besan dah berpatah arang..berkerat jambatan..maka jamaah islamiah alumno terus hilang punca besama idola ..dan akan setia menunggu firman idola untuk menyondol siapa pulak lepas ni..DSAI dah kena , ghafar baba , rais hingga terbakar jambatan , musa itam , pak kalah , mr samy , dan kini al najib juga akan terus di sondol nya...

    tapi semua akan terus lupa...

    ReplyDelete
  34. Nak tergelak baca piece mummy rokiah nie. I memang sokong seratus persen. itu semi-value can never be full-value. semi only. and the gangs (dulu selalu kutip selipar/botol kat jln ipoh that's why). paria botol la ni semua2

    ReplyDelete
  35. ko orang suka sangat paria punya semua items apa hal...
    makanan, gambar, pakaian, adat etc.
    ko orang suka items paria hitam daripada paria putih ke?
    paria banggang lah ko semua.
    mummy rokiah..asal usul golongan paria hitam jugak. bodoh pumya paria bekas hindu mummy rokiah.

    ReplyDelete
  36. sy hairan pembaca2 pp disini, terutamanya Sulhairil Hafiz Bin Haji Sulaiman, adakah membaca Malaysia-Today? adakah nk mempekakkan diri kpd para pembangkang, udang sebalik batu nampak, gajah didepan mata tak nampak? sy pun tak sabar2 menunggu pru13.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.