Tuesday, September 29, 2009

TUN Abdullah Badawi juga layak dilantik penasihat

Dr. M selesa jadi penasihat melalui blog, ucapan

KUALA LUMPUR 28 Sept. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, beliau lebih selesa menyuarakan pandangan serta nasihat mengenai banyak perkara terutama isu-isu negara melalui blognya dan ucapan-ucapan yang disampaikan di majlis-majlis awam.

Katanya, beliau tidak mempunyai sebarang perancangan untuk menjadi penasihat rasmi kepada kerajaan ataupun parti seperti yang dicadangkan beberapa pihak.

"Saya memang sudah bagi nasihat melalui blog dan ucapan. Saya bagi nasihat pada semua orang... saya adalah penasihat am kepada seluruh negara.

"Sama ada anda suka nak dengar nasihat dan pandangan saya, saya tak peduli saya bagi saja," katanya pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama di Persidangan Pentadbiran Korporat 2009 di sini hari ini. (Utusan Online 29/9/2009)

AS I SEE IT :
Jika Tun Mahathir lebih selesa menjadi penasihat melalui blogging dan ucap-awam bagaimana pula dengan bekas PM Tun Abdullah Badawi? Apa nasihat Tun Abdullah berhubung dengan cadangan supaya Samy Vellu, Presiden MIC bercuti selama 20 tahun?

15 comments:

  1. Kerry @ Kera Jamalludin @ Kerry Jamban pun dia tak bolih nak nasihat!
    Macam mana nak jadi penasihat negara!
    Masaalah sekarang ni pun berpunca dpd dia!
    Jgn nak bodek org Penang saja Mummy.

    ReplyDelete
  2. Saya belum sempat bertanya lagi kepada Tun A, sebab dia masih tidoq..

    Kalau nak tahu jawapan cepat, sila ke tingkat 4.

    ReplyDelete
  3. Uwweeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!Nasihat utk menjahanam negara????????

    ReplyDelete
  4. XPAYAH...elok pi jaga TUN JIN..habiskan sisa hidup ni bersama KELUARGA tercinta dan NASIHAT SI ANAK OMAK

    ReplyDelete
  5. tun abdullah juga bekas pm..
    sekurang-kurangnya berilah ruang juga utk dia bercakap...
    harimau mati meninggalkan belang...
    manusia mati meninggalkan nama...

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Artikel yang menarik tuan..
    Jika tak keberatan layari Neutral Daily sekarang dan linkkan blog kami di blog anda.
    Terima Kasih..

    "Informasi Neutral Tanpa Kepentingan"
    http://neutraldaily.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Dulu masa dia pm, blog awak juga yg selalu komen. skg nk bodek pulak dah. lantiklah dia kalo nak bagi bertambah jahanam negara ni. najib takkan biarkan ini berlaku.

    masaalah yg berlarutan sekarang adalah legasi beliau. sbb itulah dia dpt darjah kehurmat tun dan pelbagai dr kehurmat.

    ReplyDelete
  8. xde sape larang dol-tidoq bercakap, nak berblog pun dia goblog apa bole citer.

    ReplyDelete
  9. Memang.. harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama...TAPI PADA PAK LAH, BELIAU MENINGGALKAN TAIK YANG TERPAKSA DICUCI OLEH NAJIB.
    Tak payahla dia jadi penasihat, dok dediam, jaga anak cucu. Dia punya pasal lah, negara jadi macam ni.

    ReplyDelete
  10. kepada yang tak setuju tak payaklah dok mengata kat orang,tengok diri kita tu..apa pun tak dak,hampas ada lah.HIDUP PAK LAH

    ReplyDelete
  11. Tak payah ler !!!

    ReplyDelete
  12. Sebab hak rakyat dirampaslah kita jadi hampas!

    Otak

    ReplyDelete
  13. Tidoq ka, lembab ka, buat taik ka, dia dah dapat jadi PM, dengan kehendak Allah. Manusia merancang Allah menentukkan. Awak yang dok mengata dan mengumpat tu apa yang ada..tambah dosa lagi ada lah.

    Kepada Tun Abdullah, jasa anda membuka lembaran politik terbuka dari politik tertutup Tun M sangatlah terpuji, cuma rakyat yang tidak dapat menerima kerana terlalu selesa dengan cengkaman Tun M.

    ReplyDelete
  14. Sisingamangaraja GorgorOctober 1, 2009 at 9:50 AM

    Eloklah bliau jadi penasihat beruk2 kat zoo ngan hutan simpan Taman Negara tuh... Yang tu lagi lebih layak...~

    Negara neh jahanam di wat bliau serta menantu beruk dan geng2 mangkuk tingkat 4 nye...~

    ReplyDelete
  15. salam mummy,
    rasa-rasanya biarlah Tun Lah menghabiskan masa pencen nya dengan aman tak payah kita mengheret beliau lagi dah cukup masa yang kita beri padanya.Kalau tak suka/setuju tak payah nak huek-huek..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.