Friday, May 21, 2010

Samy Vello seperti kepala “gangster” dalam wayang

Sami Vellu buat pulak. Semalam beliau memecat Timbalan Ketua Pemuda MIC kerana mendesak beliau berundur selewat-lewatnya hujung tahun ini.
Nampaknya sesiapa sahaja yang bersuara, bercadang bersuara, ingin bersuara dan berniat bersuara untuk meyuruh beliau melepaskan jawatan Presiden MIC nescaya akan dijatuhkan hukuman.
Don’t play with me. I’ll make your life miserable. I know what I’m doing. Nobody can change my mind. I’ll wallap that fella.
Baru-baru ini apabila media menyoal beliau, jawapannya "No komen" "No komen" "No komen" Gaya kepimpinan Samy Vellu saling tak tumpah seperti pelakon lama filem India.
Tindakan Samy Vellu ini akan menyemarakkan lagi kebencian generasi muda India terhadap MIC. Sesuai sangat kalau diambil berlakon sebagai kepala "gangster" dalam filem hitam putih.

8 comments:

  1. kah...kah...mummy jgn tak tau pulak puak2 yg suruh samy berhenti cepat2 ni depa nak bawa MIC keluar dari BN...selagi ada samy susahh...dia mana mau keluar BN...dia punya rekod banyak buruk ooo...nanti SPRM selalu juga datang rumah aiyooo...

    ReplyDelete
  2. Dingri Ding gale minachi digri ding gale...wo renggem po..po renggem
    Rapa dilali geng repo dingri ding gale....

    ReplyDelete
  3. "Samy Vello seperti kepala “gangster” dalam wayang"

    Pemimpin parti politik India dalam wayang selalu menjadi kepala gengster atau sekurang-kurangnya melindungi dan menjaga gangster seperti menatang minyak yang penuh. Sebagai balasan, gengster akan menjalankan tugas-tugas kriminal ynag diarahkan oleh pemimpin politik ini.
    Adakah dunia wayang gambar mencerminkna dunia sebenar?
    Samy Velu cuma akan berhenti bila dia menemui Penciptanya.

    ReplyDelete
  4. tu dia isyarat buruk lagi pada bn.samy bulu punya pasal.lingkup bn.lingkup mic.orang tua gila kuasa.orang muda mengamuk.dia mahu bawa mic masuk dalam bubor atau dibakar api bersamanya...aku cadangakn pada samy bulu supaya pecatlah kesemua ahli mic supaya dia terus selamat dan terus berkuasa sebagai juara orang india.selamat tinggal mic...nandri vanakom

    ReplyDelete
  5. anak ladang golden hopeMay 22, 2010 at 1:09 PM

    samy vellu tiru budaya umno.kemudian umno pula tiru budaya samy vellu.lawan kalu pecat sama dia.tendang sama dia.akhirnya parti sendiri jadi tong kosong.eelekk juga.lupa agaknya pengalaman pahit pru 12.ramai-ramai hanyut sampai hari ini belum jumpa pantai.samy .samy.

    ReplyDelete
  6. agaknya itu lah caranya nak selesai masaalah.jln paling senang singkir saja.aku ingat ramai boleh jadi ketua kalau macam ini punya cerita.lepas itu kata pada orang yang tak betul.sudah brother samy.ane sudah cukop lama jadi bos mic.bila agaknya mau rehat.

    ReplyDelete
  7. kalau samy nak dpt Tun dia kena berundur sekarang.haha

    ReplyDelete
  8. ayo ayo samy.sekarang gas pula sudah mari.GAS ini pun kuat juga ka.aku takut ada yang main selamat.makan keliling.samy ada pun dia hidup .samy cabut pun dia hidup.ayo ayo ini macam orang pun ada juga.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.