Sunday, March 13, 2011

Maya Karin menggatal lagi.

Maya Karin nampaknya tidak habis-habis digossip dengan bukan dengan calang-calang tokoh. Jika dahulu dikatakan ada affair dengan KJ hari ini dengan Datuk Seri Effendi Nawawi pulak suami seniwati tersohor Tiara Jaquelina.

Entah dari mana angin ini datang sehingga pokok bergoyang. Kata seorang artis rakan MR “Kalau tidak ada gempa bumi di dasar laut masa kan ada tsunami di Jepun”.

MR membantah rakan tersebut kerana pepatah itu sudah tidak relevan lagi kerana dunia Melayu hari ini sudah dikucar-kacirkan dengan gossip, pembohongan, hippokrasi dan lakunan. Yang tidak ada pun diada-adakan.

Masyarakat Melayu mudah melatah dengan khabar angin, gossip, tahyul dan cerita-cerita hantu. Sebab itu filem-filem hantu mudah mencapai box office dan kutipan jutaan ringgit di Malaysia ini.

Ada penerbit filem yang hampir bankrupt telah berjaya menyelamatkan diri kerana pelaburan yang menguntungkan dalam filem hantu dan tahyul.Cerita-cerita sebegini telah terbawa-bawa sehingga ke tempat tidur, dalam rumah dan pejabat Menteri.

Jika benar Datuk Seri Effendi mempunyai jalinan dengan mana-mana artis itu adalah perkara biasa kerana beliau merupakan seorang yang berjiwa seni dan kekayaan beliau mampu melabur jutaan ringgit untuk menerbit apa juga genre filem.

Mungkin dari prospek pelaburan ini Datuk Seri Effendi ingin melabur pulak dalam filem bergenre hantu dan tahyul kerana pelaburan dalam Puteri Gunung Ledang dahulu telah merugikan.

5 comments:

  1. MR.syok juga jadi jutawan.gossip pula dengan artis jeltawan.Belum pernah artis kena gossip dengan orang kampung yang kerja motong getah.Barngkali bau sekerap artis pun tak mahu.Kalau aku kena gossip macam ini konpom bagi jadi realiti.Kag kah kah kah

    ReplyDelete
  2. Biarkanlah Maya dan Pendi tu Mummy Jarum...(oppss...Mummy Rokiah. Biarlah mereka bercinta. Jacqueline Eu tak boleh komplen. Dia pun dulu menggatai (pinjam istilah Mummy, bukan istilah saya) dengan Pendi, terus dapat jadi bini kedua, lani pulak jadi bini utama. Pendi ni pon pasai ada kuasa dan duit saja,artis glamor nakkan dia. kalau dia tu kerja jual keropok lekor tepi jalan, tak dak depa nak tengok kali kedua pon. Handsome lagi Bangla yang jadi cleaner kat supermarket Mercato d'marketplace di Sri Hartamas.

    ReplyDelete
  3. aku sokong anon 6:55.
    kalo betina saja gatai jantan tak meghenyam tak jadi hai.
    aku tak suka langsung baca kisah2 artis melayu malaysia ni.
    depa tu bukan baguih sangat pun...
    yang jantan tu pun pasai ada duit...betina apa lagi la...
    buat apa pun sanggup pasai masyuk...
    masyuk semua laaa...
    ghupa macam memerang teran taik pun artis tu kata lawa pasai ada duit.

    bukan aku dengki..tapi benci dengan puak2 bewak ni.

    ReplyDelete
  4. peria ori said.....

    lani ni pakat2 menggatailah,tak ada siapa nak marah2, dunia skrg dah jadi org tak kisah lagi, main belakang ke, luar biasa ke, pun disanjung tinggi masakan dok mengorat dan bersembang dgn org cantik mcm maya ni,
    saya setuju penuh komen drebar kren & anonymous tu, artis perlu turun padang ke kampung2 dan tengok peminat2, bolehlah cari pemuda ori di kg2............

    ReplyDelete
  5. Mentaliti masyarakat Malaysia ni yang terlalu fanatik dengan gosip..Buat bahan umpatan..tak gitu..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.