Sunday, March 27, 2011

Nik Aziz tidak berhak memberi komen sebelum beliau menonton video tersebut

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perbuatan menayangkan rakaman video seks merupakan perbuatan tidak bermoal.

Mursyidul Am Pas itu berkata, lebih memalukan apabila perbuatan itu didalangi tiga 'individu bergelar' dan pernah menjadi pemimpin sebuah kerajaan negeri.

Katanya, beliau berasa amat malu untuk membaca berita mengenai pendedahan skandal terbabit -kerana ia dilaporkan oleh ¬semua media massa di negara ini.

“Saya berasa malu, berasa seolah-olah berada di negara lain. Saya tak tahu kenapa pemimpin yang rata-ratanya berbangsa Melayu dan beragama Islam menjadi individu yang tidak bermoral” kata Nik Aziz (Sinar Harian)

Siapa yang lebih bermoral, pelakonnya atau individu yang mendedahkannya? Nik Aziz seharusnya menonoton dahulu video tersebut sebelum memberi kenyataan tentang moral seseorang pemimpin.

Risikonya jika Nik Aziz menonton dirisaukan jantung Nik Aziz tidak bersedia mengepam dengan laju dan akan mendatangkan kemudaratan kelak.

Malah ada wartawan wanita yang menelan air lior geli geleman dan nak termuntah semasa dipertontonkan kepada mereka di Carcosa Seri Negara.

Apapun masa akan menentukan segalanya.

14 comments:

  1. denial syndrome
    Denial is a defense mechanism postulated by Sigmund Freud, in which a person is faced with a fact that is too uncomfortable to accept and rejects it instead, insisting that it is not true despite what may be overwhelming evidence. [1] The subject may use:
    simple denial - deny the reality of the unpleasant fact altogether
    minimisation - admit the fact but deny its seriousness (a combination of denial and rationalisation)
    projection - admit both the fact and seriousness but deny responsibility.
    The concept of denial is particularly important to the study of addiction

    ReplyDelete
  2. Mami ni realistiklah sikit. Pasai dosa video ni, yang bersalah si pelakon dan pasangannya. Yang lebih berdosa ialah yang menyebarkannya kepada umum. Mami pilah baca atau tanya ustaz mana mana kalau mami tak berapa arif.
    Memmanglah kita masing masing ada politikus yang kita suka, ada yang kita meluat. kalau kita letakkan ke tepi pandangan emotif kita, insyaAllah, kita akan sedar bahawa mengaibkan muslimin lain ("pelakon" video tu seorang Muslim, kan?)satu dosa besar. Buat apa nak cari dosa lagi? Tambah tambah kalau yang mendedahkan video tu seorangnya bekas Ketua Menteri yang gila seks dan seorang lagi terbabit dengan korupsi projek jembatan bengkok. Seorang lagi pulak, bapak mertua seorang Menteri.

    sri hartamas

    ReplyDelete
  3. yang kes ketua pemuda pas negeri tg ditangkap khalwat mcmana dah ekh?

    ReplyDelete
  4. sapa yang salah?
    yang buat salah?
    yang tunjuk salah?
    yang tengok salah?
    yang becakap tapi tak tengok lagi teruk salah?
    penin....
    mana dulu...ayam ka telorq?

    ReplyDelete
  5. cukuplah jangan tak pasal - pasal dapat qazaf free. fullstop.

    ReplyDelete
  6. ingintahu said.......

    biasalah kalau kena kawan depa maka depa akan pertahan lah, dulu depa pertahan elizabeth wong,termasuk si aziz tu pun pertahan juga, bagi depa masalah moral tak penting, masalah liwat tak penting, masalah berzina juga tak penting,yang penting adalah bagi BN tumbang,
    skrg ni pokok nya dia mau jadi PM,
    maka saya kena tahu hal dia sbb dia nak jadi PM saya, sesungguh nya saya minta Datok T tolong tayangkan kepada kami untuk kami ketahui hal sebenar dan aksi pelbagai yg dia buat tu, kami tak mau org kata bakal PM kami dok buat kerja yg bukan bukan dan rendah moral,semua rakyat malaysia wajib tahu hal sebenar tak payah dok bela pelakun yg lakukan perbuatan nya di'LAKNAT ALLAH'

    ReplyDelete
  7. Apa yang payah sgt mummy rokiah woi ... pelakon ka ... penerbit ka ... orang yg buat pendedahan ka mmg confirm tak bermoral ... bg TGNA yg menjauhi dr menonton tu la yg paling bermoral.

    ReplyDelete
  8. aii mami,dah biasa tgk gambaq blue ka.tak sensitif langsung nampaknya,sampai promote suruh org lain pi tgk.mami dok la 1 family kat rumah tgk video tuu amacam.

    ReplyDelete
  9. Mummy Rokiah bawak anak dara atau saudara pompuan tengok sama-sama dan kemudian khabarlah pada saya sape orang tu. Saya tak trgamak nak tengok walau siapa dalam video tu.

    Yg ni yg teman suke ni..! Alooo.. Mr Thamby! Nak siasat sikit ni.. Cik Kiah tu.... Bole Pakai laei ke??

    " KAK KIAH ooi...! MOH LE..! DLM KPG, TAK YAH LE PAKAI HELMET! Eeee....SEXY PLAK KAK KIAH NI, DLM GELAP !!

    Jin said :" Boss! Betui ke, malam tu, Boss weilie sampai 8 tiang??"

    ReplyDelete
  10. mami, mana comment saya pagi tadi?? mami delet ker? x aci le cam ni..

    ReplyDelete
  11. ..Nik Aziz marah sebab video X tu Dato T tunjuk kepada orang lain dulu..sepatutnya kena biar dia tengok dulu untuk tapisan..kalu sah aktor tu Anuwar yg selama ini menjadi idolanya maka video X tu tidak dibenarkan untuk tayangan umum..kalau sah ianya palsu maka haruslah ditayang untuk tujuan menuduh ianya kerja jahat UMNO..

    ..apa-apa pun masa akan menentukan siapakah sebenarnya 'manusia anugerah tuhan' ini..kita lihat siapa yang kena...

    Cucu Pak Pandir
    Pondok Tok Jembal

    ReplyDelete
  12. Tok sah dok sembang besarklah, kaki yang dok kata bencilah meluatlah kotorklah, kaki tulah dulu yang akan berebut tengok kalau ada peluang.

    He he he ..

    ReplyDelete
  13. dalam agama...kna ada 4 org saksi kalau nak tuduh....so..mummy rokiah dah beriman sgt ke...kalau la tdung pon ko xpkai...ko jgn tuduh2 org....xbaik...ko dah la hina tuan guru....dia ulamak...bukan nya bapak ko....sedar la kiah oi....ko pon nk mati msuk kubur gak...tak takut seksaan api neraka ka....ish3....kiah oi...lbih baik ko tutup blog ko ni...ko byk2 kan la smyg sunat taubat....

    ReplyDelete
  14. M aaf yer anon...Laknatullah...bukan laknat Allah...len maksudnyer....belajar agama laer sikit.....

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.